Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: héél dringend noodgeval: gparted onderbreken???  (gelezen 914 keer)

Offline oemoeta

  • Lid
héél dringend noodgeval: gparted onderbreken???
« Gepost op: 2007/10/05, 15:22:12 »
Hallo,
ik probeer via Gparted mijn partities te herverdelen; hij is nu al twee uur lang bezig met het "uitvoeren van bewerkingen in wachtrij", maar ik zie geen enkele vordering: ik zie wel een balkje over en weer gaan, maar daaronder ("voltooide bewerkingen") blijft alles grijs en melding "0 van 5 bewerkingen voltooid". Kan ik dit op een veilige manier onderbreken?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
héél dringend noodgeval: gparted onderbreken???
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/05, 15:26:06 »
Verplaatsen van een bestaande partitie duurt gruwelijk lang, zeker als het veel GB's betreft. Ik zou het maar niet onderbreken, als ik jou was....

Offline oemoeta

  • Lid
héél dringend noodgeval: gparted onderbreken???
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/05, 15:28:41 »
Oei....
gruwelijk lang zoals in "kom morgenochtend nog eens kijken"? (gaat om vijf bewerkingen, waaronder verplaatsen van drie parties met in totaal ongeveer 60gb gegevens)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
héél dringend noodgeval: gparted onderbreken???
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/05, 15:39:46 »
Citaat van: oemoeta
Oei....
gruwelijk lang zoals in "kom morgenochtend nog eens kijken"? (gaat om vijf bewerkingen, waaronder verplaatsen van drie parties met in totaal ongeveer 60gb gegevens)
Ja, dat wordt wel morgenochtend dan. Verplaatsen gaat fysieke sector per fysieke sector.

Daarom kies ik nooit voor verplaatsen: ik vernietig liever eerst wat partities en maak dan nieuwe. Dat gaat snel.

Offline oemoeta

  • Lid
héél dringend noodgeval: gparted onderbreken???
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/05, 15:42:33 »
Ok, ik zie ineens dat één van de vijf bewerkingen voltooid is; dit wordt dus idd nachtwerk.
Hm, 't zal mij leren om dit soort toestanden op het werk uit te halen ;-)

bedankt pjotr; deze vraag kan al op slot wat mij betreft

héél dringend noodgeval: gparted onderbreken???
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/05, 15:43:35 »
:D Dat wordt nachtwerk? ;)
(P.S. dit is *geen* leedvermaak hoor..... maar ik herken de lichte vorm van "ojee, wat nu")

Offline oemoeta

  • Lid
héél dringend noodgeval: gparted onderbreken???
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/05, 15:56:57 »
Ach, ik ben een uil:
ik ben op de laptop aan het prutsen, dus ik neem die gewoon mee naar huis...
Niks nachtwerk :-)