Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp  (gelezen 24480 keer)

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #150 Gepost op: 2016/12/16, 22:18:13 »
@Frederik
Ja, alleen niet persé een nederlandse vergunning... Enig idee hoe het toezicht in bv Roemenië is?  ;)
En voor het gebruiksgemak van een leuke app of gratis dienst zijn hele kuddes graag bereid, al dan niet onbewust, privacy in te leveren.

Ik verwacht dat ze het bij de schuldsanering druk gaan krijgen...  :|

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #151 Gepost op: 2016/12/17, 00:06:29 »
Nee is nog altijd Nee!
Volgens de Nederlandse regering (althans die er tot 15 maart zit) betekent dat eigenlijk "ja"....  :evil:

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #152 Gepost op: 2016/12/17, 11:23:03 »
Ja!Dubbel nee is ja! =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #153 Gepost op: 2016/12/17, 13:10:44 »
Zo simpel als je het nu weer voorstelt is het niet, er staat in het artikel ook héél duidelijk:

Yeah right. Wie leest er de algemene voorwaarden van een online shop?
Tijdens de bestelling klikt iedereen klakkeloos op 'accoord' zonder de voorwaarden ook maar te openen. En al helemaal als er anders niets besteld kan worden. Er is niemand die om die reden dan maar niet online besteld.
Alsof "je kunt instemmen met de schending van je privacy en anders kun je hier in deze zeer gangbare winkel niets kopen" ruime eerlijke vrijheid aan keuzemogelijkheden biedt.  :P

Nee is nog altijd Nee!

Totdat de klant zelf ja zegt. En klanten zeggen veel te graag overal ja tegen binnen de maatschappelijke trend van naief wegkijken.
Zo simpel gaat het dus wel worden.  ;)

Zo vermoeiend altijd die discussie rondom privacy en meer maatschappelijke problemen.  :(
Al vele jaren waarschuw ik mensen voor waar ze zelf allemaal in mee gaan en mee instemmen en inspringen. Privacy. Huizenmarktbubble. Aandelenbubble. Totale economiebubble. Schulden. De hele crisis er omheen jaren terug al voorspeld.
Altijd hoor ik 'dat gebeurd niet'.
Ondertussen is het allemaal allang toegepast.
Met enige regelmaat reageert 'de maatschappij' daar zwaar verontwaardigd over, maar gaat uiteindelijk gewoon weer lekker met alles accepteren.

En denk je dat er ooit nog iemand van al diegenen die destijds op je afgaven als verkondig je onzin ooit één iemand terug komt zeggen 'daar had je toen toch een punt, dus excuus voor mijn reactie destijd'. Nee hoor, "je misgund hen hun geluk" krijg je dan. En dat ze gewaarschuwd waren maar er dus inderdaad met eigen open ogen ingestonken zijn wil nu ineens natuurlijk niemand meer weten.
Man, als ik 1% had gekregen van wat met mijn (belachelijk gemaakte) adviezen aan plaatsgevonden financiele ellende bij anderen voorkomen had kunnen worden, dan was ik nou meervoudig miljonair geweest.
En ook wil niemand horen van de nog te wachten financiële crisis. Want de grote klap moet nog komen (voorspelling nu vastgelegd). Onze hele economie is opgebouwd op schulden in vastgoed. En die vastgoedmarkt gaat nog zakken. Langzaam op korte termijn, en op lange termijn sneller richting flink diep. Maar als je dit zegt duiken meteen weer de nodige struisvogels diep in het zand weg, nadat ze je eerst compleet voor gek verklaren (terwijl ze inmiddels eigenlijk beter zouden moeten weten nu met hun hypotheek- en aandelenschulden, door mij al eerder individueel onderbouwd voorspeld)

Wel één groot nadeel. Ik moet er tussenin zitten. Ik krijg ook de bezuinigingen voor mijn kiezen omdat anderen zich zo nodig kapot moesten kopen. Kapot kopen tegen beter weten in!
Ik kan alleen al die schendingen niet stoppen. Doordat de overgrote meerderheid (=iedereen) er gemakshalve naief in mee gaat wordt mijn privacy voor mijn open ogen geschonden!
Ik kan straks niets meer online bestellen zonder mijn privacy te laten schenden.  :-(

Er worden in het verlengde van dit artikel al legio voorbeelden gegeven van hoe dit in de praktijk uit zal gaan pakken.
Er wordt al gesproken over bank B die je een hypotheek weigert op basis van je betaalgedrag bekend via bank A.
Reken maar dat je niet meer met acceptigiro kunt kopen maar vooraf moet afrekenen zodra je rekening in het rood staat.
Sterker nog, dat gebeurd nu al. Mijn partner moest onlangs ineens vooraf afrekenen i.p.v. de gebruikelijke acceptgiro, omdat ons "postcodegebied als slechte betalers geregistreerd staat". Toch schrijnend voor een wijk met de nodige vrijstaande woningen waar velen zichzelf als boven-hoogwaardig burger gedragen. =D (was snel recht gezet voor ons want zelf zijn we al jaren goed betalende klanten).
« Laatst bewerkt op: 2016/12/17, 15:47:59 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #154 Gepost op: 2016/12/18, 10:43:17 »
En ook wil niemand horen van de nog te wachten financiële crisis. Want de grote klap moet nog komen (voorspelling nu vastgelegd). Onze hele economie is opgebouwd op schulden in vastgoed. En die vastgoedmarkt gaat nog zakken. Langzaam op korte termijn, en op lange termijn sneller richting flink diep.
Klopt. De rente is kunstmatig laag doordat de Europese Centrale Bank "gratis" geld (ons geld!) in de economie blijft pompen, om Frankrijk en Italië te helpen om vooral niets te hervormen in hun falende economieën (leuk hè, die EU).

Die lage rente holt niet alleen onze pensioenfondsen uit (laag rendement), maar veroorzaakt ook een nieuwe zeepbel in de vastgoedmarkt. Oftewel: de huizenprijzen zijn wederom idioot hoog geworden.

Ik zou wel eens een *eerlijke* vergelijking willen zien tussen de echte kosten van de EU voor Nederland, inclusief deze geldpers van de Europese Centrale Bank, en de baten. En ook een vergelijking tussen onze huidige positie, en een positie zoals Zwitserland die heeft (dus met vrijhandelsverdragen).

Met onze privacy gaat het ook hoe langer hoe slechter. We moeten steeds harder vechten en steeds meer moeite doen, om nog een beetje onbespied privéleven te behouden. Onze overheid zou ons daartegen moeten beschermen, maar doet juist vrolijk mee aan het spioneren.....
« Laatst bewerkt op: 2016/12/18, 10:53:49 door Pjotr »

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #155 Gepost op: 2016/12/18, 15:09:05 »
Met onze privacy gaat het ook hoe langer hoe slechter. We moeten steeds harder vechten en steeds meer moeite doen, om nog een beetje onbespied privéleven te behouden. Onze overheid zou ons daartegen moeten beschermen, maar doet juist vrolijk mee aan het spioneren.....

+1
Maar niemand vecht er voor. En dus overkomt het ook jou en mij en nog een handjevol die dat wel beseffen, waar de bepalende meerderheid het maar gemakshalve laat gebeuren.

Klopt. De rente is kunstmatig laag doordat de Europese Centrale Bank "gratis" geld (ons geld!) in de economie blijft pompen, om Frankrijk en Italië te helpen om vooral niets te hervormen in hun falende economieën (leuk hè, die EU).

Die lage rente holt niet alleen onze pensioenfondsen uit (laag rendement), maar veroorzaakt ook een nieuwe zeepbel in de vastgoedmarkt. Oftewel: de huizenprijzen zijn wederom idioot hoog geworden.

Erger nog Pjotr. De nieuwe huidige zeepbel is naar mijn mening het grote probleem niet eens. De zeepbel die er al voor de vorige huizencrisis was wordt het probleem.
Want wat denk je dat er gaat gebeuren als er een huizenoverschot gaat ontstaan als de babyboomers afscheid van ons gaan nemen? Want onze leiders kunnen dat nu mooi rekken door te stellen dat "ouderen langer thuis willen wonen" waardoor deze huizen nog niet prijsdrukkend op de markt komen, maar dat is slechts uitstel van executie. Er komt een moment dat dat de krimpende nederlandse bevolking een huizenoverschot gaat creëren. En het groeiend aantal eenoudergezinnen veranderd hier niets aan want hun inkomen is ook te laag voor een hypotheek dekkend voor de huidige prijzen, wat uiteindelijk praktisch de huizenprijzen mede laag houdt tot drukt.
Dit alles zie je overigens al gebeuren in enkele provincies waar de oudere babyboomers nu al de overhand krijgen.

Maar dit is weer zo iets wat ik al de nodige jaren roep, maar waar je nog steeds maar amper iemand serieus over hoort praten.  ;)  (net als de vorige/huidige crisis welke ik in 2004 al tot in detail vastgelegd voorspeld heb)
Ik schat dat dit over een jaartje of 10-15 bepalend speelt (en misschien al wat eerder), al zorgt het er nu al voor dat de huizenmarkt niet echt lekker meer op gang komt. De vraag is al een eind ingestort. Straks ook nog een groeiend aanbod.
En die omstandigheden gaan weer hun weerslag krijgen op de algehele economie welke ver gebouwd is op de pijlers van het vastgoed, met een crisis als gevolg. En dan maar hopen dat het met het pensioengat nog goed komt zodat er niet ook nog bovenop komt.

De (naar mijn inschatting) enige manier om dat te ondervangen is nu de toekomstige verliezen te gaan spreiden, maar met net een fikse crisis achter de rug met fikse verliezen als gevolg is daar voorlopig bij het overgrote deel de draagkracht niet voor. Want ik betwijfel het dat er nog een tot de wolken stijgende huizenmarkt als voorheen komt zodat de huidige negatieve balanssaldo's  gaan 'verdampen'.  Gem. gezin nl: 100.000 schuld tegenover 27.750 spaargeld = 80.000 balansschuld.
En dan roepen de leiders en economen weer net als nu dat "niemand het aan zag komen". :P (nou, ik wel . . . wéér!! =D De toekomst zal het uitwijzen.)
« Laatst bewerkt op: 2016/12/19, 13:51:35 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #156 Gepost op: 2017/02/14, 17:35:01 »

Citaat
Onderzoek Universiteit Twente: elektronica interfereert met deel energiemeters

Uit onderzoek van de Universiteit Twente en de Hogeschool van Amsterdam blijkt dat naar schatting driekwart miljoen energiemeters in Nederlandse meterkasten verkeerde standen weergeven. Door storingsbronnen in de directe omgeving kunnen de meters fors hogere waarden weergeven.

Vooral statische meters blijken een aanzienlijk hoger verbruik weer te geven dan juist is. Ze blijken te goedkoop en niet geavanceerd genoeg. Volgens Frank Leferink, hoogleraar Electromagnetic Compatibility aan de Universiteit Twente, heeft moderne elektronica zoals ledlampen en smartphoneladers een storende werking op statische en slimme meters. "De ontwerpers van de meters hebben daar niet goed genoeg over nagedacht", zo zegt Leferink. Uit het onderzoek zou vooral naar voren komen dat de afwijkingen bestaan uit te hoge meterstanden, zo blijkt uit een bericht in Tubantia.

Leferink en de andere onderzoekers hebben gewacht met publiceren om energieleveranciers in staat te stellen te reageren. De professor constateert echter dat de energiebranche de resultaten niet wil accepteren. "Ze proberen alles te dempen. Toon maar aan dat het ook in een woning kan gebeuren, zeggen ze. Maar er komen wel steeds meer klachten binnen. Dit is het eerste onderzoek dat aantoont dat energiemeters te veel aanwijzen. Deze slimme, maar slechte meters worden op dit moment niet meer geïnstalleerd door Netbeheer", aldus Leferink.

Netbeheer Nederland, de brancheorganisatie van alle energienetbeheerders, heeft een contra-expertise uit laten voeren. De contra-expertise, die werd uitgevoerd door een onafhankelijke instelling, toont aan dat de onderzoeksresultaten van Leferink kloppen. Ook nu was de brancheorganisatie terughoudend in het accepteren van de resultaten. Volgens Leferink zei Netbeheer dat het probleem zich alleen voordoet bij verouderde meters en dat voor de nieuwere meters betere normen gelden. "Dat klopt niet, want ook de verbeterde meters laten dit probleem zien", aldus Leferink. Uit het onderzoek blijkt dat vijf van de tien onderzochte meters een te hoge uitlezing aangaven. Op basis daarvan schat de hoogleraar dat in Nederland ruim 750.000 meters verkeerde standen weergeven.

Liane ter Maat van Netbeheer Nederland zegt dat de brancheorganisatie al een tijd bekend is met de onderzoeksresultaten. Ze erkent dat niemand belang heeft bij onbetrouwbare energiemeters en dat bepaalde onbetrouwbare meters niet meer worden aangeboden. Volgens Ter Maat worden alle energiemeters regelmatig gecontroleerd op betrouwbaarheid. Mocht er wat mis zijn, dan worden ze vervangen. Op internationaal niveau wordt nu gekeken of de normen moeten worden aangescherpt, aldus Ter Maat.
https://tweakers.net/nieuws/121247/onderzoek-universiteit-twente-elektronica-interfereert-met-deel-energiemeters.html

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #157 Gepost op: 2017/02/14, 18:02:00 »
He verdorie!Waarom moet het nou altijd te veel zijn??Waarom nou niet te weinig.. :'(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #158 Gepost op: 2017/02/14, 18:05:13 »
Met onze privacy gaat het ook hoe langer hoe slechter. We moeten steeds harder vechten en steeds meer moeite doen, om nog een beetje onbespied privéleven te behouden. Onze overheid zou ons daartegen moeten beschermen, maar doet juist vrolijk mee aan het spioneren.....

+1
Maar niemand vecht er voor. En dus overkomt het ook jou en mij en nog een handjevol die dat wel beseffen, waar de bepalende meerderheid het maar gemakshalve laat gebeuren.

Klopt. De rente is kunstmatig laag doordat de Europese Centrale Bank "gratis" geld (ons geld!) in de economie blijft pompen, om Frankrijk en Italië te helpen om vooral niets te hervormen in hun falende economieën (leuk hè, die EU).

Die lage rente holt niet alleen onze pensioenfondsen uit (laag rendement), maar veroorzaakt ook een nieuwe zeepbel in de vastgoedmarkt. Oftewel: de huizenprijzen zijn wederom idioot hoog geworden.

Erger nog Pjotr. De nieuwe huidige zeepbel is naar mijn mening het grote probleem niet eens. De zeepbel die er al voor de vorige huizencrisis was wordt het probleem.
Want wat denk je dat er gaat gebeuren als er een huizenoverschot gaat ontstaan als de babyboomers afscheid van ons gaan nemen? Want onze leiders kunnen dat nu mooi rekken door te stellen dat "ouderen langer thuis willen wonen" waardoor deze huizen nog niet prijsdrukkend op de markt komen, maar dat is slechts uitstel van executie. Er komt een moment dat dat de krimpende nederlandse bevolking een huizenoverschot gaat creëren. En het groeiend aantal eenoudergezinnen veranderd hier niets aan want hun inkomen is ook te laag voor een hypotheek dekkend voor de huidige prijzen, wat uiteindelijk praktisch de huizenprijzen mede laag houdt tot drukt.
Dit alles zie je overigens al gebeuren in enkele provincies waar de oudere babyboomers nu al de overhand krijgen.

Maar dit is weer zo iets wat ik al de nodige jaren roep, maar waar je nog steeds maar amper iemand serieus over hoort praten.  ;)  (net als de vorige/huidige crisis welke ik in 2004 al tot in detail vastgelegd voorspeld heb)
Ik schat dat dit over een jaartje of 10-15 bepalend speelt (en misschien al wat eerder), al zorgt het er nu al voor dat de huizenmarkt niet echt lekker meer op gang komt. De vraag is al een eind ingestort. Straks ook nog een groeiend aanbod.
En die omstandigheden gaan weer hun weerslag krijgen op de algehele economie welke ver gebouwd is op de pijlers van het vastgoed, met een crisis als gevolg. En dan maar hopen dat het met het pensioengat nog goed komt zodat er niet ook nog bovenop komt.

De (naar mijn inschatting) enige manier om dat te ondervangen is nu de toekomstige verliezen te gaan spreiden, maar met net een fikse crisis achter de rug met fikse verliezen als gevolg is daar voorlopig bij het overgrote deel de draagkracht niet voor. Want ik betwijfel het dat er nog een tot de wolken stijgende huizenmarkt als voorheen komt zodat de huidige negatieve balanssaldo's  gaan 'verdampen'.  Gem. gezin nl: 100.000 schuld tegenover 27.750 spaargeld = 80.000 balansschuld.
En dan roepen de leiders en economen weer net als nu dat "niemand het aan zag komen". :P (nou, ik wel . . . wéér!! =D De toekomst zal het uitwijzen.)
Sorry hoor,maar zo lang er nog een hele lange wachtlijst is van mensen die een woning willen hebben,en die lijst nog langer is geworden door de "vluchtelingen",geloof ik er niks van dat er een overschot aan woningen komende is.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #159 Gepost op: 2017/02/14, 18:08:56 »
He verdorie!Waarom moet het nou altijd te veel zijn??Waarom nou niet te weinig.. :'(
Geloof jij in toevalligheid? Ik niet.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #160 Gepost op: 2017/02/14, 18:53:51 »
Citaat
Want wat denk je dat er gaat gebeuren als er een huizenoverschot gaat ontstaan als de babyboomers afscheid van ons gaan nemen? Want onze leiders kunnen dat nu mooi rekken door te stellen dat "ouderen langer thuis willen wonen" waardoor deze huizen nog niet prijsdrukkend op de markt komen, maar dat is slechts uitstel van executie. Er komt een moment dat dat de krimpende nederlandse bevolking een huizenoverschot gaat creëren.
Als ik het goed begrijp, gaat dat nog wel even duren: Verwachting CBS: Nederland zal in 2060 18,2 miljoen inwoners tellen. Maar dat gaat wat minder over het ‘internet der dingen’.
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #161 Gepost op: 2017/02/14, 21:53:35 »
Ben ik blij dat we'm geweigerd hebben.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #162 Gepost op: 2017/02/14, 21:59:27 »
Als ik het goed begrijp, gaat dat nog wel even duren: Verwachting CBS: Nederland zal in 2060 18,2 miljoen inwoners tellen. Maar dat gaat wat minder over het ‘internet der dingen’.

Heb je ook verder gelezen in het artikel?

Citaat
Tot 2040 neemt de bevolkingsomvang nog toe, daarna is sprake van stagnatie

Citaat
In het begin van de jaren zeventig nam het aantal geboorten ten opzichte van de bevolking sterk af door de emancipatie en dankzij de vergoeding van de anticonceptiepil uit het Ziekenfonds. Tijdens de babyboom (1941-1975) schommelde dit geboortecijfer rond 2%, maar sinds de daling is het half zo hoog. Het aandeel in de bevolking van de leeftijdscohorten die na de daling werden geboren is daardoor kleiner dan het aandeel van ‘babyboomers’.

Deze prognose bevestigd precies wat ik zeg. Als de huizen van de babyboomers vrij komen (veel aanbod) is het aantal instromers kleiner (weinig vraag), met als gevolg overschot (=dalende prijzen).
Laat je dan dat overschot aan huizen leeg staan tot het weer 2060 is of zo?
En ondertussen wordt er weer vrolijk gebouwd om de vragende instromers te voorzien, zodat het overschot alleen maar groter zal zijn.  ;)
Mark my words.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #163 Gepost op: 2017/02/15, 00:22:55 »
Als de huizen van de babyboomers vrij komen (veel aanbod) is het aantal instromers kleiner (weinig vraag), met als gevolg overschot (=dalende prijzen).
Laat je dan dat overschot aan huizen leeg staan tot het weer 2060 is of zo?
En ondertussen wordt er weer vrolijk gebouwd om de vragende instromers te voorzien, zodat het overschot alleen maar groter zal zijn.  ;)
Het was ooit mijn vakgebied, en dat was (en is waarschijnlijk nog steeds) ook de mening van de meeste vakbroeders en -zusters.

youpie123

  • Gast
Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #164 Gepost op: 2017/02/15, 00:42:21 »
Een "perfecte combinatie" toch? Het Internet der dingen gecombineerd met Het Sleepnet.....

https://www.bof.nl/2017/02/14/kamer-kiest-voor-sleepnet-grootschalig-tappen-wordt-straks-mogelijk/

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #165 Gepost op: 2017/02/15, 10:58:32 »
Het was ooit mijn vakgebied, en dat was (en is waarschijnlijk nog steeds) ook de mening van de meeste vakbroeders en -zusters.

Economie is meer mijn vakgebied. En het internet der dingen en alle spy-activiteiten er om heen zijn ook niet goed voor de economie.
Een economie kan pas goed draaien als mensen zich op hun gemak voelen en in vrijheid hun eigen beslissingen kunnen nemen (en dus niet 'opgedrongen' worden zoals bijvoorbeeld de slimme meter).

Mooi bruggetje zo he?   ;)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #166 Gepost op: 2017/02/17, 11:37:43 »
Ik kom nog al vaak nu bij de mensen hun groepenkast.En allemaal hebben ze die verdomde slimme meter!Dus ik vrees dat de slimme meter de overhand zal krijgen.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #167 Gepost op: 2017/02/17, 12:16:32 »
Een bekend fenomeen lowlands.
De grote bazen zeggen ...... dus ook ik ....


- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #168 Gepost op: 2017/04/03, 17:13:20 »
Citaat
Het "Internet Der Dingen": de komende ramp

Wordt de ramp alleen maar groter?

http://www.nu.nl/internet/4590957/eerste-kamer-kritisch-wet-politie-verdachten-laat-hacken.html

Citaat
Het wetsvoorstel geeft de politie verregaande bevoegdheden om in te breken op digitale apparaten,
(...)
7. Geautomatiseerd werk
Ook geldt de hackbevoegdheid voor ‘een geautomatiseerd werk’, hetgeen vrijwel alle elektronische apparaten omvat (hetgeen de komende jaren met het internet of things alleen maar in omvang zal toenemen).
(...)
ChristenUnie merkt op dat hiermee een zeer brede categorie ontstaat. Naast communicatiemiddelen zullen ook huishoudelijke apparatuur, energiemeters en zelfs apparaten in het menselijk lichaam, zoals de pacemaker, onder deze definitie kunnen vallen.

Zou het blijven bij 'overmatig stroomverbruik' opsporen via de slimme meter en criminelen uitschakelen door hun pacemaker stil te zetten? :D
« Laatst bewerkt op: 2017/04/03, 17:15:53 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #169 Gepost op: 2017/04/03, 18:03:50 »
Wordt de ramp alleen maar groter?
In het artikel wordt de PvdD niet genoemd, terwijl zij en de SP de koplopers zijn v.w.b. privacy ............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #170 Gepost op: 2017/05/01, 20:22:56 »
Best geinig eigenlijk als je alles op een rijtje zet.

Internet der dingen.
Nadat je systeem gehacked mag worden.
Daarachter de reeds bestaande technieken van mogelijkheid van het gebruiken van IdD (mobieltje, tv's, pc's) accessoires zoals mic en cam.

En dan te weten dat meer dan tien jaar geleden al de helpdesk van mijn provider al in al zijn behulpzaamheid "niet in mijn pc kon kijken vanwege mijn router". Met de vaststelling dat er dus gewoon backdoors zijn. :evil:
Eigen router? Wie heeft die nog? Krijg je toch van je provider ingebouwd in je modem?
Hacken? Who needs it? :rolleyes: Open backdoors genoeg. Op naar al die "Dingen". :evil:
Enige verschil: wat allang kon mag nu voortaan gewoon.

1984?  =D Pffff. Antiek zwaar achterhaald boek. Elke huis is gewoon allang een open boek. Verkoop jezelf geen sprookjes.  You've lost. :blank:
« Laatst bewerkt op: 2017/05/01, 20:25:28 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #172 Gepost op: 2017/05/03, 14:37:26 »
We moeten gewoon afleren, om alles met een UTP aansluiting, of Wifi mogelijkheid aan internet te hangen.
Vaak (meestal) geeft het geen vooruitgang..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #173 Gepost op: 2017/05/03, 16:56:36 »
maar als iedereen wel nadenkt over alles, dan zijn wij ook dezelfde schapen in het 'digi landschap"
over een dijk heen kijken en Zien wat er achter staat is vaak praten tegen de bierkaai

Re: Het "Internet Der Dingen": de komende ramp
« Reactie #174 Gepost op: 2017/05/03, 18:27:33 »
maar als iedereen wel nadenkt over alles, dan zijn wij ook dezelfde schapen in het 'digi landschap"
over een dijk heen kijken en Zien wat er achter staat is vaak praten tegen de bierkaai

Weet jij dan hoe die door denderende trein te stoppen is?
Ik zou hem graag stoppen. Maar ja, de rest van de domme schapen passagiers...

BTW. Ik frustreer me er (al lang) niet (meer) aan. Voor mij is het een spel. En you win some, loose some, it's all the same to me.  8-)
Maar ik ga voor awareness.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/03, 18:29:11 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore