Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muis gaat eigen leven leiden  (gelezen 2500 keer)

Offline glupper68

  • Lid
Muis gaat eigen leven leiden
« Gepost op: 2009/03/17, 16:30:33 »
Tot nu toe naar behoren aan het werk met 8.04. Alleen mijn optische muis gaat af en toe een eigen leven leiden. Zowel op internet als op het bureaublad begint deze spastische bewegingen te maken en start bv "werbladeigenschappen" wel 20x op. In de webbrowser gaat de pagina oneindig snel van boven naar beneden lopen. De muis is bijna niet hanteerbaar. Ik dacht dat het misschien met compiz te maken had, die heb ik uitgezet, maar af en toe komt het nog voor. Het stopt als ik de muis even stil laat liggen en voorzichtig klik op een leeg vlak op mijn scherm.

Iemand ook van deze ervaringen opgedaan, of nog beter, heeft iemand een oplossing?
 
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Muis gaat eigen leven leiden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/17, 16:31:18 »
Heb je al eens een andere muis geprobeerd?

Offline Tom

  • Lid
Re: Muis gaat eigen leven leiden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/17, 17:20:07 »
Tot nu toe naar behoren aan het werk met 8.04. Alleen mijn optische muis gaat af en toe een eigen leven leiden. Zowel op internet als op het bureaublad begint deze spastische bewegingen te maken en start bv "werbladeigenschappen" wel 20x op. In de webbrowser gaat de pagina oneindig snel van boven naar beneden lopen. De muis is bijna niet hanteerbaar. Ik dacht dat het misschien met compiz te maken had, die heb ik uitgezet, maar af en toe komt het nog voor. Het stopt als ik de muis even stil laat liggen en voorzichtig klik op een leeg vlak op mijn scherm.

Iemand ook van deze ervaringen opgedaan, of nog beter, heeft iemand een oplossing?
 

Niet lachen ... werk eens op een wit papier als ondergrond met Uw muis , hoe is het dan ?.
Sommige muisen reageren zo op een nogal drukke (felle kleurtjes) muismat.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/18, 08:58:10 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Muis gaat eigen leven leiden
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/17, 19:18:17 »
Heb dit ook wel eens gehad met een gewone muis (dus met kabel) maar hoe dat komt? ???  Ubuntu die even uit de bol gaat of de hardware die wat kuren heeft? Bij mij was dit (redelijk) opgelost na een herinstall die ik moest doen. Af en toe heeft hij nog wel eens zijn snokken, maar stoor mij er niet meer aan.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline chaos7

  • Lid
Re: Muis gaat eigen leven leiden
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/18, 07:37:33 »
ik werk alleen nog maar met ps2 muizen.
de usb variant heb ik teveel problemen mee, ook vaak een eigen leven.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Muis gaat eigen leven leiden
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/18, 17:17:19 »
Heb ik ook soms als ik gewoon op mijn tafel werk die een klein beetje licht weerkaatst (bijna niet zichtbaar). Ik leg er gewoon papier onder en alles is toppy :)