Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: noob kdevelop installatie fout  (gelezen 594 keer)

Offline Marcus

  • Lid
noob kdevelop installatie fout
« Gepost op: 2009/12/31, 14:59:19 »
Hoi,

Ik heb net kdevelop ge'installeerd. tijdens het ophalen via de terminal kreeg ik de volgende foutmelding:
E: Unable to fetch some archives, maybe run apt-get update or try with --fix-missing?
ik heb nog apt-get update gedaan maar daar had ik geen permissie voor (??)

Toch heb ik daarna via sofware sources kdevelop ge'installeerd. Dit leek goed te gaan echter zie ik onder het menu (bijvoorbeeld file) geen tekst alleen de underscore tekens en icoontjes. Iemand een idee?

Alvast bedankt

Re: noob kdevelop installatie fout
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/31, 15:03:23 »
Citaat
apt-get update
of met
Citaat
--fix-missing

Je moet daar wél sudo voorzetten om rechten te hebben voor het uitvoeren van dat commando hoor.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Marcus

  • Lid
Re: noob kdevelop installatie fout
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/02, 22:32:09 »
ok ik ga het even proberen, bedankt alvast.

Offline Marcus

  • Lid
Re: noob kdevelop installatie fout
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/02, 23:02:16 »
Wel dat is gelukt, echter het programma werkt nog steeds niet. Ook na diverse keren opnieuw installeren blijft de tekst weg onder de menubalk. Ik zie zelfs file niet meer. Ik zie dus enkel streepjes en kruisjes als ik rechtsklik in de balk waar normaal file, view, etc staat.

Nu denk ik dat ik tijdens uninstall niet het gehele programma de deinstalleeer aangezien vorige settings zoals plaats van iconen na herinstallatie gewoon weer terugkomen. Ook de iconen onder apllicaties/programeren blijven staan (hoewel het programma dan inderdaad niet op te starten is).

Kan ik het programma op een andere (meer dratische manier verwijderen en opnieuw opstarten? Of is er een manier om het programma te controleren?

Offline Marcus

  • Lid
Re: noob kdevelop installatie fout
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/02, 23:10:23 »
extra info, ik kan wel kedevelop verwijderen (via add/remove) maar de andere software die nu ook geinstallerd is onder programming niet. Er wordt aangegeven dat andere programma's hiervan afhankelijk zijn.