Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openoffice laadt niet (opgelost)  (gelezen 892 keer)

Offline meldown

  • Lid
Openoffice laadt niet (opgelost)
« Gepost op: 2010/01/18, 17:07:34 »
Hey allen,
Telkens als ik Openoffice opstart krijg ik -net als anders- het Logo van Openoffice met het laadbalkje.
Nu is het dat er een klein stukje (een paar mm  :P) wordt geladen en het programma vervolgens afsluit.
Dit is zo met alle Openoffice programma's. Voorheen had ik een probleem dat het wou opstarten omdat het m'n taal niet kon initialiseren. Toen heb ik via het Synaptic Pakketbeheer Openoffice opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb al op meerdere dingen gezocht maar krijg het enige antwoord om dat ik m'n mijn volledige OS zou moeten herinstalleren  :rolleyes:
Is dit echt nodig?


Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2010/01/19, 18:26:59 door meldown »
Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Openoffice laadt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/18, 18:00:32 »
* Hernoem eens je configuratiefolder ".openoffice.org" in je home directory. Komt het probleem dan nog voor, dan weet je dat het niet aan een gebruikersinstelling ligt.

* Foutmeldingen bij de opstart aan de commandolijn kunnen misschien een hint geven aan de goede verstaander. Het commando is "ooffice -writer"

Offline meldown

  • Lid
Re: Openoffice laadt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/19, 00:11:59 »
Ik heb totaal geen meldingen, voordat ik Openoffice opnieuw installeerde kreeg ik wel
'kan de standaardtaal niet initialiseren' (dergelijk iets) waarbij Oo afsloot.

Ik heb mijn PC afgezocht met de zoekfunctie in Toepassingen-Hulpmiddelen maar heb geen .openoffice.org map gevonden. Nu vraag ik je -met waarschijnlijk veel frustratie-  waar die configuratiefolder bedoelt wordt.
Bij mijn home directory staat er alleen de map 'carl' met daarin Afbeeldingen, Documenten...
Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.

Offline ptb

  • Lid
Re: Openoffice laadt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/19, 00:35:20 »
het is een verborgen map die je zichtbaar kan maken door in de werkbalk van nautilus op beeld te klikken en verborgen bestanden tonen aan te vinken.
 

Offline meldown

  • Lid
Re: Openoffice laadt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/19, 00:43:01 »
Dankje ptb, wist zelfs niet dat er verborgen bestanden bestonden in mijn home  :o

Wel ja, het bestand noemt idd .openoffice.org. er staat een slotje op voor alles behalve de root.
In die map zit bij mij nog een map '3'. Deze is alleen toegankelijk voor de almachtige root, ik kan deze niet openen.


P.S.: Slaapwel!  XD
Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Openoffice laadt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/19, 09:13:37 »
Citaat
het bestand noemt idd .openoffice.org. er staat een slotje op voor alles behalve de root.
dan is daar iets gebeurd dat niet pluis is: deze map behoort aan de gewone gebruiker toe.

Open de terminal en hernoem deze map (je doet dit als beheerder, vandaar "sudo"):

sudo mv ~/.openoffice.org .openoffice.org.backup

Bij het herstarten zal OOo de configuratiefolder nieuw aanmaken.

Gaat het nu nog niet goed, dan scheelt er iets aan de installatie zelf.

PS. Aarzel niet om meer detail te vragen bij een advies indien nodig. Voor iemand die helpt, is het moeilijk je voorkennis in te schatten.

Offline meldown

  • Lid
Re: Openoffice laadt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/19, 18:21:27 »
En toen opende Openoffice... Het wonder geschiede  :P
Thanks Folks


Wel ja, mijn voorkennis. Ik ben eigenlijk met Ubuntu begonnen om te leren hoe het in elkaar zit. Ook omdat ik MS een zo ongeveer verveeld begon te geraken. Ik weet genoeg (tot nog toe) om Ubuntu te gebruiken, wat de mogelijkheden zijn etc. eerder algemene dingen. Maar, om problemen op te lossen, de terminal te gebruiken...de werking van Ubuntu... heb ik het forum nodig. Uiteindelijk zou ik echt willen weten hoe en wat Ubuntu is en een deftige (lees: niet te moeilijk zoals Visual Basic en toch krachtig) programmeertaal te leren. Daarnaast vertaal ik soms nog iets op Launchpad
Ik de 'Linux Gebruikers Handleiding' van Jarkko Huijts geprint, misschien iets voor andere gebruikers ook? Er staat in ieder geval veel in dat ik nog niet echt kende.
(normaal gezien te vinden op http://linux.sitetree.nl/index.php?page=docs)

PS: Mooie site van je! Knap ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/01/19, 18:34:48 door meldown »
Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.