Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AFGESLOTEN: USB mount-volgorde  (gelezen 1276 keer)

Offline Louis

  • Lid
AFGESLOTEN: USB mount-volgorde
« Gepost op: 2011/12/22, 15:28:26 »
Voor mijn Sony USB minidisk recorder heb ik WindowsXP nodig. Dat lukt niet met Wine maar met VirtualBox heeft het prima gewerkt.

Sinds ik overgegaan ben op versie 11.10 (AMD64 bits desktop) heb ik het probleem dat Ubuntu bij het inschakelen van de recorder de USB verbinding "afvangt" voordat VirtualBox hem heeft gemount. (met dmesg zie ik hem in Ubuntu verschijnen en VirtualBox geeft de "bekende" foutmelding VERR_READ_ERROR)

Is er een manier om het mounten eerst toe te kennen aan VirtualBox (en Ubuntu dus uit te sluiten van deze USB aansluiting?)

Deze topic wordt opnieuw met een betere tekst ingestuurd: "Ubuntu houdt een USB poort vast bij opstarten VirtualBox (WinXP)"
« Laatst bewerkt op: 2011/12/27, 14:58:40 door Louis »

Offline jan11000

  • Lid
Re: USB mount-volgorde
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/22, 17:25:55 »
Misschien zo,
windows loopt in virtualbox,
boven in het venster van virtualbox, kun je hardware mounten, hier dus je usb kiezen.

Offline tigger

  • Lid
Re: USB mount-volgorde
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/22, 17:41:22 »
Wine is geen virtualbox!
Virtualbox is een virtualisatie-"machine", die biedt een virtuele pc aan (bijvoorbeeld voor windows), wine biedt beperkte windows functionaliteit onder linux aan. Het zijn twee volledig verschillende zaken.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Offline Louis

  • Lid
Re: USB mount-volgorde
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/22, 22:01:44 »
Wine noemde ik om aan te geven dat ik dat al geprobeerd heb, maar Wine kan het Sony stuurprogramma niet aan; Virtueel Windows wel.

Ik gebruik VirtualBox 4.1.2_Ubuntu r38459, kompleet met guest-additions.
Ik heb dus USB 2.0 support en andere USB apparaten werken feilloos.

Als ik de Sony recorder aansluit kan ik hem in de VB-instellingen zien en aanvinken, maar als Windows is opgestart houdt Ubuntu hem vast. Ook na het opstarten van Windows kan ik de Sony recorder uitschakelen en weer inschakelen, maar hij wordt direct afgevangen door Ubuntu. Doe ik dat met bijvoorbeeld de Canon scanner die ook met USB aangesloten is, wordt die weer netjes gemount in Windows.

(Dit zal een probleem zijn dat niet "dagelijks"voorkomt)

Louis

Offline softbart

  • Lid
Re: USB mount-volgorde
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/23, 10:32:38 »
Het zou kunnen dat cd-player als een cd-player wordt gezien en dus ook als een cd-player "gemount" moet worden. Dus via opslag => cd/dvd station??

groet,

Theo

Offline Louis

  • Lid
Re: USB mount-volgorde
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/23, 23:29:09 »
Ook dit is geen oplossing.
Ubuntu ziet de Sony recorder wel als USB aangesloten, maar laat hem niet los als VirtueelBox WindowsXP opstart.

Offline Louis

  • Lid
AFGESLOTEN: USB mount-volgorde
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/27, 14:55:52 »
Deze topic is beter onder woorden gebracht in een nieuwe topic: Ubuntu houdt een USB poort vast bij opstarten VirtualBox (WinXP)