Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930  (gelezen 3429 keer)

ghost

  • Gast
Kan er mij iemand helpen?ik heb  voor de eerste keer Ubuntu 9.0.4 geinstalleerd op mijn laptop Acer Aspire 6930...mijn probleem is dat de micro niet werkt op Geluidsrecorder en ook op aMsn,met een externe camera wel...kan er mij iemand helpen...?ik heb ergens gelezen dat ik mischien alsa-driver-1.0.21.tar.bz2 moet installeren....ik heb het gedownload,maar hoet moet ik het nu installeren?
Het zelfde is voor de printer,ik heb een Canon MP540 en hij werkt ook niet,ik heb ook de drivers gedownload,maar hoe installeer ik het?ik heb Ubuntu nog niet zo lang,ik kom van Vista en ik weet echt niet hoe het moet....
« Laatst bewerkt op: 2009/09/03, 01:47:19 door ghost »

Offline joop905

  • Lid
Re: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/01, 23:58:09 »
Welkom,
Als je dubbelklikt op je luidsprekericoontje, gaat de mixer open.  in de alsa-mixer gekeken of er niet misschien iets afgevinkt is ?
Of dat er een schuif omlaag staat ?

ghost

  • Gast
Re: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/02, 00:07:37 »
Ik heb bij voorkeuren alles aangevinkt en alles op maximum gezet. 
Ik hoor enkel en alleen geruis maar geen geluid.... :'(

ghost

  • Gast
Re: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/06, 21:20:23 »
Opgelost...terug naar vista,met Ubuntu werkt bijna niets,de microfoon,de scanner....etc...als er een versie uitkomt die degelijk werkt,of als er iemand een oplossing heeft voor de microfoon,dan zal ik terug naar Ubuntu gaan...
Kan er mij iemand uitleggen waarom dat Ubuntu beter zou zijn dan vista?

Re: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/06, 21:26:49 »
Tja, als je niet eens de moeite doet om een topic te openen over je vragen, dan kan niemand je helpen...

Citaat
Kan er mij iemand uitleggen waarom dat Ubuntu beter zou zijn dan vista?
Voor mij persoonlijk is het vele malen beter. Zo kan ik in Ubuntu Linux zelf kiezen hoe ik mijn desktop inricht, hoef ik me geen zorgen te maken over beveiliging, is mijn systeem altijd snel, start het snel op en heb ik gewoon veel meer vrijheid. Al mijn hardware werkt zonder drivers te installeren en zonder problemen. Dit geldt voor mijn All-in-One van HP, mijn draadloze stick, mijn Logitech QuickCam, mijn geluidskaart, etc.

Ik houd er ook rekening mee dat bepaalde fabrikanten het vertikken om mee te werken aan Linux of om productinfo vrij te geven, zodat er geen (goede) drivers zijn.

maar ja, dat kan voor iedereen anders zijn.

ghost

  • Gast
Re: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/06, 21:35:46 »
Zou je mij kunnen helpen om de microfoon te laten werken op Ubuntu?Ik heb van alles geprobeerd...Ik heb een acer Aspire 6930...de scanner werkt ook niet,maar dit heeft niet....

Offline Haris

  • Lid
Re: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/01, 23:13:07 »
Ik heb ook zo´n Aspire 6930, Vista meteen gewist...en 9.10 erop gezet. Microfoon werkt echter niet en de knop Virtual Surround, rechts boven, doet ook niks.
Iemand een idee hoe ik de microfoon aan de gang krijg?

Offline Haris

  • Lid
Re: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/01, 23:31:51 »
Ik heb ook zo´n Aspire 6930, Vista meteen gewist...en 9.10 erop gezet. Microfoon werkt echter niet en de knop Virtual Surround, rechts boven, doet ook niks.
Iemand een idee hoe ik de microfoon aan de gang krijg?

Re: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/02, 00:19:51 »
Ik heb gezocht op deze laptop, en vond dat hij een Realtek Audio chip heeft. Nu weet ik uit ervaring, heb zelf ook een onboard Realtek chip, dat de realtek software in windows de gebruiker kan laten kiezen om een mini-jack aansluiting als ingang of uitgang te gebruiken.

Kan alleen niet vinden welke chip van Realtek het nu precies is. Overigens zie ik mensen het vaak snel opgeven, 1 of 2 dingen werken niet, mensen geven het op. Jammer dat de mensen vergeten dat ze jarenlang Windows hebben gehad, en daarom in een bepaalde manier van denken zitten dat heel anders is als linux.

Met eten is het zo 'verandering van spijs doet eten'.
motion@home:~$ sudo apt-get install steam

Offline Haris

  • Lid
Re: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/14, 12:10:26 »
Werk alweer maanden met 9.10, maar de ingebouwde microfoon doet het nog steeds niet...iemand nog suggesties?

Re: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/14, 12:16:08 »
Werk alweer maanden met 9.10, maar de ingebouwde microfoon doet het nog steeds niet...iemand nog suggesties?
heb je de juiste microfoon gekozen onder Systeem -> Voorkeuren -> Geluid, tabblad Invoer?

Offline Haris

  • Lid
Re: Help....microfoon werkt niet met Ubuntu 9.0.4 op mijn Acer Aspire 6930
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/14, 12:53:20 »
Ja, staat allemaal aan en open...