Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Niet opstarten van 'software installeren/verwijderen' en 'software  (gelezen 688 keer)

L.S.

Na het herinstalleren van Debian 7 willen twee cruciale programma's niet meer opstarten of doorstarten: 'software installeren/verwijderen'  en 'software bijwerken'. Ze starten dus wel op en het ' wachtwieltje' draait een tijdje driftig rond, om vervolgens de stoppen. Gelukkig weet ik een andere manier om programma' s te installeren en het systeem te updaten, maar genoemde programma' s heb ik toch ook graag draaiende. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2012/04/25, 09:59:47 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline joop905

  • Lid
zijn er geen foutmelding!
start programma eens op met een Terminalvenster,


VrGrJ

Dag Joop,

Ik heb de oplossing gevonden door in Synaptic 'Alle opwaarderingen markeren' te gebruiken en vervolgens ' Toepassen'. Er werd een ruime 108 Mb opgehaald en vervolgens werkten de genoemde knoppen weer. Ik vind dit wel vreemd omdat ik a verschillende keren apt-get update en ...upgrade heb toegepast; blijkbaar is dat toch niet hetzelfde. Maar toch blij dat het is opgelost.

Dank voor je hulp.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline joop905

  • Lid
Mooi dat het opgelost is.

Gr j905