Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Image programma gezocht  (gelezen 1377 keer)

Offline Jos

  • Lid
Image programma gezocht
« Gepost op: 2014/02/03, 15:36:45 »
Voor het maken van schijf Images gebruikte ik jarenlang naar grote tevredenheid Redo Image & Backup. Maar sinds kort geeft dat weleens valse meldingen van veel bad blocks waardoor het programma onbruikbaar is. Wie weet een goed alternatief?
« Laatst bewerkt op: 2014/02/03, 15:41:07 door Jos »

Offline Jos

  • Lid
Re: Image programma gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/03, 16:16:48 »
Google... Google? O ja dat programma ken ik geloof ik  ;)

Offline Jos

  • Lid
Re: Image programma gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/03, 16:29:22 »
Ik heb CloneZilla weer eens bekeken (vroeger ook al) maar daar ben ik niet intelligent genoeg voor. Ik zoek iets begrijpelijkers.

O ja, en alsjeblieft geen commando line programma.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/03, 16:33:42 door Jos »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Image programma gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/03, 16:54:09 »
Acronis True Image? De DVD ervan kun je als Live-DVD gebruiken, die is volledig functioneel voor zowel maken als terugzetten van schijfkopieën. Geen Windows voor nodig, dus.

Offline Jos

  • Lid
Re: Image programma gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/03, 17:00:39 »
Acronis True Image? De DVD ervan kun je als Live-DVD gebruiken, die is volledig functioneel voor zowel maken als terugzetten van schijfkopieën. Geen Windows voor nodig, dus.

Ik heb hem gedownload maar het is een exe. Ik weet niet wat ik daarmee moet. Kan ik die net als een ISO branden?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Image programma gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/03, 17:09:14 »
Acronis True Image? De DVD ervan kun je als Live-DVD gebruiken, die is volledig functioneel voor zowel maken als terugzetten van schijfkopieën. Geen Windows voor nodig, dus.

Ik heb hem gedownload maar het is een exe. Ik weet niet wat ik daarmee moet. Kan ik die net als een ISO branden?
Als tussenstap is Windows dan even nodig. Vervolgens maak je een "reddingsschijf" aan, en voilà.

Indien je het bij de proefversie houdt (30 dagen), dan kun je met de reddingsschijf alleen schijfkopieën terugzetten en niet maken.

Offline Jos

  • Lid
Re: Image programma gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/03, 17:13:24 »
Ik zoek iets, eventueel koop-software, die ik eerst kan uitproberen en dan in ieder geval de functies Maken en Terugzetten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Image programma gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/03, 17:20:38 »
Stuur me eens een persoonlijk bericht met daarin je e-mailadres....

Offline koos4401

  • Lid
Re: Image programma gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/03, 19:56:03 »
Doorzoeken op dit forum levert ook:
REDO, een "begrijpelijke" Clonezilla om zo te zeggen.

Verder, n.a.v. "daar ben ik niet intelligent genoeg voor": je moet jezelf niet weggooien, een ander raapt je niet op.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Jos

  • Lid
Re: Image programma gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/03, 20:02:21 »
Ik gebruik Redo Backup & Recovery al jaren en naar tevredenheid. Maar nu gaf Redo bij het maken van een Image van Ubuntu op een Packard Bell laptop talloze bad blocks. Daardoor is Redo in dit geval onbruikbaar. Maar ik heb inmiddels niet stilgezeten  ;) en vond Acronis True-Image wat ik lang geleden ook met veel plezier heb gebruikt. Dus: 1x pech en 2x geluk - wat wil een mens nog meer ^-^

P.S. Alleen moet ik Acronis True-Image nu nog testen met die laptop.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/03, 20:05:06 door Jos »

Offline koos4401

  • Lid
Re: Image programma gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 2014/02/03, 20:26:50 »
Bad blocks ligt aan de HDD van je laptop, niet aan het back-up-programma.
Snel alle data veiligstellen en de HDD vervangen!!!
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Jos

  • Lid
Re: Image programma gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 2014/02/03, 20:53:08 »
Een splinternieuwe laptop met honderden bad blocks? Op dit moment wordt met Linux de HD gecontroleerd, hij staat al een paar uur te draaien maar nog geen bad blocks gevonden.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/03, 20:55:19 door Jos »

Offline Jos

  • Lid
Re: Image programma gezocht
« Reactie #12 Gepost op: 2014/02/05, 18:22:54 »
Ik zie dat ik enige verwarring heb veroorzaakt. Ik vind het soms niet meevallen om duidelijk verslag te doen van mijn bezigheden en ervaringen, vooral als er zoveel gebeurt, maar ik zal het proberen te verduidelijken.

Het ging steeds over de zelfde laptop (Packard Bell), maar deze is toch niet naar de winkel teruggebracht. Het had al zo lang geduurd voor de eigenaar en als ie dan ook nog terug moet duurt het nog langer (en ik heb nog meer slechte ervaringen met 'garantie'). Ik bleek nog een tweedehands schijfje te hebben liggen en dat heb ik erin gezet. Nu draait Xubuntu als een zonnetje. Ik vermoed dat de fouten in de hd ook die traagheid veroorzaakten.

Ik denk dat je de weg nu weer hebt gevonden :D

P.S. Zoals gezegd, net als Redo gaf ook Acronis meldingen van bad blocks.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/05, 18:54:38 door Jos »