Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel je hebt nog een DOS installatie op je computer, is dat via GRUB te bereiken  (gelezen 671 keer)

Offline Beekhof

  • Lid
Trouwens DOS schijnt nog steeds te bestaan?
Ik heb zeer goede ervaring met het GRUB-menu in een Dual (of Multi) Boot systeem.

Gisteren merkte ik dat zelfs de aanwezigheid van Windows (W7-Ultimate-32-bits) meteen gemerkt werd in Ubuntu-16.04.
Er was geen <sudo update-grub> voor nodig: onmiddellijk na installatie van Ub16.04 zat de W7-boot-loader in het "GRUB-keuze-menu".
Let wel bij de installatie van Ub-16.04 was er wel voor gekozen om de GRUB-bootloader in de MBR van de (1e) harde schijf te plaatsen!

Ja dos bestaat nog want ligt hier boven nog op 3 diskettes.  8-)

Maar wat ga je nog doen met dos als ik vragen mag? Met dos kun je eigenlijk echt niets meer op een pc.

Dat heb ik voor de lol eens geprobeerd toen het al lang niet meer gebruikt werd. Je pc wordt er loeisnel van, nog sneller dan linux. Maar je browserupdate gaat niet verder dan netscape 3 waardoor je zelfs de simpelste html site niet eens meer kunt inlezen. Je internetverbinding en email loopt ook dermate achter op de huidige standaarden dat ook dat niets meer doet als foutmeldingen geven.
Wat moet je heden ten dage nog met DOS vraag ik me dan af?

Voor dos spelletjes? Zet dan een oude pentium 3 of 4 neer met dos er op. Dat draait nog gewoon heel snel en simpeler kan het niet. Pentium 3/4 pc krijg je tegenwoordig gratis.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

goed morgen

ik gebruik hier D-Fend  RELOADED voor alle dos en oude windows games werkt alles mee. zelfs grafisch kun de games enorm verbeteren werkt echt heel goed,wel met Wine,ik weet dat veel mensen daar geen voorstander van zijn maar als je de oude games wil spelen kijk daar maar eens na.
zoals KIngs Quest. Policie Quest.  ( spycho pinball nog steeds de mooiste pinball game wat ooit gemaakt is )  om er maar een paar te moemen. zelfs Windows 3.1 werkt er goed mee :).
« Laatst bewerkt op: 2016/09/09, 08:04:26 door lachendearend »
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw