Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opzeggen forum.ubuntu-nl account  (gelezen 5871 keer)

Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Gepost op: 2010/12/09, 20:45:01 »
Wat is de procedure om jezelf van forum.ubuntu-nl te verwijderen?

jesse2314

  • Gast
Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/09, 20:47:36 »
Dat doen we meestal niet (tenzij je echt een rede hebt)
maar ik zou gewoon zeggen, nooit meer inloggen.


Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/09, 20:57:23 »
Niet meer inloggen is inderdaad voldoende. Is er een reden om echt uw account te verwijderen?

Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/09, 21:01:39 »
Een beetje kort door de bocht vind je niet, geachte jesse2314?!?!
En dat er een rede gegeven moet worden voor een opzegging?!?!?

Dus probeer ik het nogmaals:
Wat is de procedure om jezelf van forum.ubuntu-nl te verwijderen?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/09, 21:13:29 »
Beste Hk78TTbfG0,

Jesse2314 heeft wel gelijk met zijn opmerking, dat is nl. de gebruikelijke gang van zaken. Daar is niks 'kort door de bocht' aan.

Als u het toch wilt, kunt u het beste een PB sturen aan de Administrator (Nunslaughter).
Een wat kalmere uiteenzetting daarin, zou kunnen helpen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/09, 21:24:34 »
Maar je hebt pas een account? Net 5 posts..

Of wil je weten hoe je je moet verwijderen zoals dit gebruikelijk is tegenwoordig zoals met Hyves. Dat je je account zelf kunt verwijderen waardoor je niet meer vindbaar zal zijn op het internet..
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/09, 21:27:41 »
Dat je je account zelf kunt verwijderen waardoor je niet meer vindbaar zal zijn op het internet..
Op een forum is dat doorgaans wat lastiger.

Citaat
Wanneer een account wordt opgeheven blijven de berichten op het forum staan.
bron: http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/richtlijnen#Forum
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/09, 21:28:40 »
Rachid, ik weet wat daar staat, was meer een vraag aan de tp starter.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/13, 15:20:12 »
Hoi. Ik weet niet of er iets gebeurd is waardoor iemand hier zijn account wil deleten, maar ik vind het zelf ook erg lastig als er op fora wel de mogelijkheid is om lid te worden en je niet hem zomaar weer kan deleten. Dit zou weldegelijk geautomatiseerd mogelijk moeten zijn vind ik.
Je bent immers vrij om je aan te melden, dan moet je ook vrij zijn om jezelf weg te halen.

Een reden opgeven is denk ik ook echt niet nodig. Als je gedelete wilt worden wil je dat gewoon, ongeacht de reden.

--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/13, 16:06:35 »
Op het forum blijven de berichten staan omdat het anders erg lastig wordt om draden waar deze berichten deel van uit maken te lezen. Helemaal deleten gaat dus niet. Als je wil dat deze berichten niet meer aan jou gelinked kunnen worden, dan kan geloof ik wel de gebruikersnaam die bij de berichten staat onherkenbaar gemaakt worden (gewijzigd). Dat men dit niet automatisch kan is misschien technisch lastig, maar kan wellicht ook als reden hebben dat het op een forum voor de herkenbaarheid en leesbaarheid niet wenselijk is als leden zelf hun gebruikersnamen al te makkelijk wijzigen. Het is toch de bedoeling dat er een zekere herkenbaarheid van leden is.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/13, 16:11:10 door Thomas de Graaff »

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/13, 16:08:10 »
Ik denk ook niet dat hij dat bedoelt. En ik bedoel dat ook niet. Het gaat niet om de berichten, maar om het feit dat je gewoon wilt dat het account weg is. Dan kunnen de vroegere berichten wel blijven staan, maar wil je je account gewoon kwijt.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/13, 17:18:58 »
Het gaat niet om de berichten, maar om het feit dat je gewoon wilt dat het account weg is. Dan kunnen de vroegere berichten wel blijven staan, maar wil je je account gewoon kwijt.
Dat kan niet, wanneer een account verwijderd wordt, zijn (dacht ik) ook de berichten weg.
Onderwerpen kunnen daardoor onleesbaar worden.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/13, 17:21:24 »
Oplossing: weergegeven naam veranderen in Gast en alle persoonlijke tevens uit het profiel halen. Wachtwoord veranderen in iets willekeurigs en het dan vergeten. Done.

Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/13, 17:39:24 »
Het gaat niet om de berichten, maar om het feit dat je gewoon wilt dat het account weg is. Dan kunnen de vroegere berichten wel blijven staan, maar wil je je account gewoon kwijt.
Dat kan niet, wanneer een account verwijderd wordt, zijn (dacht ik) ook de berichten weg.
Onderwerpen kunnen daardoor onleesbaar worden.

Als je bij bijv. PHPBB of XMB (andere populaire forumsoftware) iemand verwijderd, blijven al zijn/haar berichten staan en komt er "Gast" als gebruikersnaam te staan bij de overgebleven berichten.
Ik weet niet of dat met onze SMF mogelijk is, maar als die andere populaire 2 het kunnen...

Offline Dave

  • Lid
Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/13, 18:13:15 »
Alle berichten blijven standaard staan, enkel als je dat apart aangeeft dat die ook weg moeten incluis geopende topics.
Dit is een zeer handige functie als een spammer snachts een paar honderd berichten achtergelaten heeft.




Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/13, 18:57:57 »
Ik heb ooit al eens gezegd dat bij het verwijderen van een account, de berichten blijven staan. Dit wilde men niet aannemen van mij destijds, waarom geen idee.
Als ik het goed heb dan wordt de naam ook GAST. (maar dat weet ik niet helemaal zeker)

En landfiets heeft gelijk. Ik meld mij vrijwillig aan maar wil ook vrijwillig weer weg. En dat moet kunnen, hoe dan ook.
Het is toch  van de zotte dat je je account niet kan laten verwijderen. Er zijn zelfs fora waarin je je eigen account kunt verwijderen!



ik mag toch hopen dat je accountnaam in ieder geval aangepast kan worden op forums, en dit forum......kijk, liever niet natuurlijk.

Re: Opzeggen forum.ubuntu-nl account
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/13, 20:31:03 »
@femke: Ik heb dat toen van jou aangenomen hoor. Dus dat "men" is wel erg over 1 kam geschoren. Bovendien kon ik niet anders dan dat aannemen, want ik weet uit eigen ervaring ook dat dat zo is.

Goed, ik start even een nieuwe poll om te peilen ;)