Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (X)ubuntu 18.04 - instellingen flashplayer - deelvenster niet zichtbaar  (gelezen 670 keer)

Offline livino

  • Lid
(Eerst en vooral: joepie! Het forum is terug! Mijn oprechte dank aan de vrijwilligers die hier hun tijd hebben ingestoken!!!)

Ik heb Xubuntu 18.04 geïnstalleerd (Ubuntu werd toch te zwaar voor mijn 8 jaar oude laptop), maar ik merk een probleem in Firefox bij het optimaal instellen (zoals omschreven in deze bijbel). Dit probleem had ik ook bij Ubuntu 18.04.

Daarin wordt op zeker ogenblik aangeraden de instellingen van Adobe Flash-player aan te passen, door middel van het aanvinken of uitvinken van bepaalde eigenschappen via de website van Adobe zelf.

Probleem: er wordt verwezen naar een deelvenster met daarin verwerkt de toepassing, maar -in tegenstelling tot bij vorige versies van Ubuntu- is deze toepassing niet zichtbaar (zie printscreen hieronder)



Is dit probleem bekend? Bestaat er een oplossing voor en zo ja, waar kan ik die vinden?

Of hebben jullie meer informatie nodig om te kunnen antwoorden?

Alvast bedankt,

Lieven

Re: (X)ubuntu 18.04 - instellingen flashplayer - deelvenster niet zichtbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2018/12/28, 10:39:55 »
Een oplossing weet ik niet en wel om de volgende reden: Zowel met Xubuntu 16 als met de nieuwste versie 18 waar ik nu een paar weken mee werk: Flash heb ik al in geen jaren meer gebruikt en er wordt ook nooit meer naar gevraagd. Filmpjes van ieder formaat worden probleemloos afgespeeld in de webpagina's van Firefox en/of Chrome en YouTube.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline ajjp

  • Lid
Re: (X)ubuntu 18.04 - instellingen flashplayer - deelvenster niet zichtbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2018/12/28, 12:08:34 »
+ 1
Al jaren geen Adobe meer, en toch speelt alles af!

Offline livino

  • Lid
Re: (X)ubuntu 18.04 - instellingen flashplayer - deelvenster niet zichtbaar
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/09, 10:04:54 »
Bedankt voor de reacties.

Ik mis het ook niet, maar ik vroeg me vooral af of er iets op de achtergrond zat dat ik nu niet heb of zo.

Niet dus :-p

Lieven