Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Easypeasy up to date?  (gelezen 1367 keer)

Offline John K

  • Lid
Easypeasy up to date?
« Gepost op: 2012/12/08, 13:12:55 »
Ik wil op mijn wat slome Acer Extensa en op mijn Eeepc een lichte ubuntu variant en kom uit bij Easypeasy en Bodhi? Ik kom er bij geen van beide uit of deze up to date worden aangeboden en hoelang deze ondersteund blijven worden. 

Heeft iemand een antwoord/ tip wat te installeren?

Groet John
« Laatst bewerkt op: 2012/12/08, 13:15:20 door John K »

Re: Easypeasy up to date?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/08, 14:25:33 »
Easypeasy weet ik niet maar Bodhi is zeker wel een aanrader en die wordt gewoon up-to-date gehouden met de Ubuntu-updates. Bovendien wordt Bodhi alleen op LTS gebouwd dus de huidige, gebouwd op 12.04, wordt ook nog mooi 5 jaar ondersteund! :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Easypeasy up to date?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/09, 20:49:52 »
Ik had  Easypeasy geprobeerd, ziet er grappig uit en het werkt ook lekker snel op mijn pc.  Easypeasy is gewoon Ubuntu 10.04 met een (mooie)grafische schil, ondersteuning loopt tot April 2013, Daarna zal er wel een nieuwe versie komen.
 

Offline RikRik

  • Lid
Re: Easypeasy up to date?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/09, 21:38:36 »
De nieuwe Easypeasy is er al http://www.geteasypeasy.com/blog/

Re: Easypeasy up to date?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/09, 21:39:17 »
De nieuwe Easypeasy is er al http://www.geteasypeasy.com/blog/


Alleen dat is een alpha dus dat zou ik niet aanraden tenzij John K een tester is...

Offline RikRik

  • Lid
Re: Easypeasy up to date?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/09, 21:55:08 »
De nieuwe Easypeasy is er al http://www.geteasypeasy.com/blog/
Even gekeken, de nieuwe Easypeasy:  niets meer en niets minder dan Ubuntu 12.04 met Gnome-Shell,  zou de (mooie)grafische schil nog niet klaar zijn in de alpha  :rolleyes:

Offline daido

  • Lid
Re: Easypeasy up to date?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/12, 11:49:42 »
Ik had  Easypeasy geprobeerd, ziet er grappig uit en het werkt ook lekker snel op mijn pc.  Easypeasy is gewoon Ubuntu 10.04 met een (mooie)grafische schil, ondersteuning loopt tot April 2013, Daarna zal er wel een nieuwe versie komen.

Het is of lijkt gewoon de netbookversie van Ubuntu 10.04 met dezelfde grafische schil.
Ik gebruik deze al jaren, dus als ik hoop dat ze van easypeasy deze in leven houden.

Offline John K

  • Lid
Re: Easypeasy up to date?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/16, 14:30:31 »
Wat is te prefereren, easypeasy of bodhy? Of kan mijn  laptop ook net zo makkelijk met Mint uit de voeten? Ik heb begrepen dat je verlost bent van de versie updates met Mint?

Re: Easypeasy up to date?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/16, 15:06:11 »
Met elke distro heb je versie-updates. Tenzij je bedoelt van 12.04 naar 12.10 bijv. Dat heb je bij Bodhi niet omdat Bodhi alleen op 12.04 is gebouwd en pas bij de volgende LTS weer een nieuwe uitgave heeft (nuja, volledige uitgave dan; updates blijven gewoon komen natuurlijk).

Maar goed, dat is dan alleen principe want als je bij Mint de LTS neemt dan zit je ook voor 5 jaar goed als je niet upgradet. Dusja... met elke van de 2 zit je goed. Bodhi is een heel stuk lichter dan Mint, dat wel.

Ik zou zeggen: probeer ze allebei uit en kijk wat je bevalt. Bodhi is lichter dan Mint maar ook Mint zal goed draaien op jou netbookje; het is dus alleen een kwestie van 'welke omgeving'. En dat kun je dus uitproberen met hun Live CD's :)

Offline MKe

  • Lid
Re: Easypeasy up to date?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/12/20, 16:16:39 »
Hierbij moet ook gezegd worden dat, ondanks Bodhi op 12.04 gebaseerd is, de software toch wel redelijk up-to-date wordt gehouden. Zo is b.v. Gimp in Bodhi al versie 2.8, terwijl in Ubuntu 12.04 deze nog versie 2.6 is. Verder is de kernel ook veel nieuwer dan die van 12.04 (bij mij 3.5.0.11) Bodhi is zeker een aanrader, zeker als straks 2.2 met de stabiele versie van E17 uitkomt. Bodhi is in zeer actieve ontwikkeling en ik gebruik het nu thuis al een jaar met plezier.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/20, 16:18:40 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Easypeasy up to date?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/12/20, 21:11:17 »
De kernel in Bodhi is inderdaad hoger maar die moet je wel zelf aanvinken voor installatie. GIMP is inderdaad wel iets hoger maar dat mag ook wel want 2.8 is wel verbeterd met die een-venster-modus. Plus ze testen software als GIMP eerst zelf voordat het geupt wordt :)