Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brother DCP-J552DW Scanner  (gelezen 1066 keer)

Frederik

  • Gast
Brother DCP-J552DW Scanner
« Gepost op: 2014/09/29, 20:48:30 »
Omdat de Canon IP 7250 maar voor de helft functioneerde op Xubuntu 14.0.4.1, het afgelopen weekend op advies van Brother Verkoop Support deze DCP-J552DW aangeschaft. Op de website van Brother zonder problemen de stuurprogramma's binnengehaald en door het SoftwareCentrum laten installeren. Na installatie een vlekkeloos werkende printer totdat ik een foto scan wilde gaan doen. Met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen en alle op internet gevonden oplossingen uitgeprobeerd (behalve de oplossingen waar ik geen touw aan vast kon knopen). Bijna de moed opgevend voor een oplossing zag ik in een ooghoek weer een link naar Brother support en dáár kwam ik een Scanner Setting file (deb package) tegen. Laten uitvoeren door het Software Centrum krijg ik een vette waarschuwing om dit bestand vooral niet te installeren omdat het systeem zwaar beschadigd kan raken. Ik installeer toch en na een hele middag kloten doet de scanner het nu ook vlekkeloos.
Hadden ze dat nou niet gelijk kunnen zeggen!
Ik ben wel blij: de eerste printer waarbij alle functies het nu doen.

Offline Dump

  • Lid
Re: Brother DCP-J552DW Scanner
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/16, 19:40:58 »
Sorry, beste mensen.

Na 3 jaar de printer aangesloten op een andere kast waar nu Xubuntu op staat en de opdrachten van Frederik ook nu weer uitgevoerd.
Hij staat nu zichtbaar bij de hardware met een groene vink in het logo. Maar als ik een printopdracht geef dan krijg ik de melding
" Printer kan niet worden gestart.Controleer de configuratie van uw printer."
Ik heb hem ditmaal aangesloten op een kabel omdat ik het draadloos niet voor elkaar kreeg.

Wat zou ik bij de printer zelf moeten veranderen? Iemand een idee?

Groeten, Dump.
P.s. Ik ben toch maar op deze 3 jaar oude vraag verder gegaan omdat de strat me toch nog steeds goed lijkt.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.