Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 414289 keer)

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1000 Gepost op: 2017/11/18, 14:42:49 »
Daar heb ik vlakbij gewoond. Bekend terrein. :)
Hogeschool Arnhem Nijmegen. Op de achtergrond is nog het Mercure Hotel te zien bij het station. Ik woonde tegenover de Campus van de KUN. Dat is een paar kilometer verder in de wijk Heijendaal.

Sorry maar dit moet ik even verbeteren :P Het gebouw bij het station is van het ROC (MBO). De Hogeschool Arnhem Nijmegen zit vlakbij de KUN (nu Radboud Universiteit trouwens) in de wijk Heyendaal.

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1001 Gepost op: 2017/11/18, 15:00:22 »
Ik heb trouwens ook een soortgelijk script draaien als bloom maar dan voor Ubuntu MATE.

Dit script doet het echte 'werk'
#!/bin/bash
change_wp() {
# Pick a random file from the given folder.
rand_file="$1/$(ls $1 | shuf -n1)"

# Set the wallpaper for MATE with dconf. Note that explicit quotes are needed.
# for use in cronjob (but did not work): export DISPLAY=:0
dconf write "/org/mate/desktop/background/picture-filename" "'$rand_file'"
}

# Check arguments
if [ $# -ne 1 ]; then
echo "Expects one argument."
exit 1
fi

# Assign the first argument to wp_folder
wp_folder=$1

while [ 0 -eq 0 ]; do
sleep 10m
change_wp $wp_folder
done

Ik heb dus een loopje in het script i.p.v. een cronjob omdat ik dat niet werkend kreeg i.c.m. dconf om de wallpaper te veranderen. Er gebeurde simpelweg niets met de achtergrond wanneer de cronjob werd uitgevoerd.

Nu roep ik bij Startup Applications het volgende script aan om het bovenstaande script op de achtergrond te laten draaien.
#!/bin/bash

# Run wallpaper changer in the background.
mate_random_wallpaper.sh "/home/erik/Pictures/wallpapers/space" &

Waarschijnlijk omslachtig maar het werkt en was wel leuk om te maken.

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1002 Gepost op: 2017/11/18, 21:16:16 »
Daar heb ik vlakbij gewoond. Bekend terrein. :)
Hogeschool Arnhem Nijmegen. Op de achtergrond is nog het Mercure Hotel te zien bij het station. Ik woonde tegenover de Campus van de KUN. Dat is een paar kilometer verder in de wijk Heijendaal.

Sorry maar dit moet ik even verbeteren :P Het gebouw bij het station is van het ROC (MBO). De Hogeschool Arnhem Nijmegen zit vlakbij de KUN (nu Radboud Universiteit trouwens) in de wijk Heyendaal.
Klopt helemaal. Ik haal die 2 door elkaar. :-[
Kubuntu 20.04

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1003 Gepost op: 2017/11/21, 15:43:26 »
Och, iedereen maakt wel eens een vergissing...

nahjo

  • Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1004 Gepost op: 2017/11/24, 18:24:08 »
(<klik voor groter beeld)
Elke keer een leuke verassing. Ik verheug me al op de volgende.

Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1005 Gepost op: 2017/11/25, 00:08:43 »
Ubuntu Gnome 17.04:



Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1006 Gepost op: 2017/11/27, 10:20:45 »
Ubuntu 17.04 (Gnome)

Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1007 Gepost op: 2017/11/27, 19:20:32 »
Ubuntu 17.04 (Gnome)
Met  Afstelhulp (gnome-tweak-tool) kun je Programmamenu tonen uit schakelen.
Met een dock is dat overbodig en blijft de datum en tijd mooi gecentreerd in het midden:





« Laatst bewerkt op: 2017/11/27, 19:41:04 door EvC »
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1008 Gepost op: 2017/11/27, 22:01:26 »
Topic opgeschoond, blijkbaar is er een misverstand ontstaan.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1009 Gepost op: 2017/11/28, 10:04:54 »
Ubuntu 17.04 (Gnome)
Met  Afstelhulp (gnome-tweak-tool) kun je Programmamenu tonen uit schakelen.
Met een dock is dat overbodig en blijft de datum en tijd mooi gecentreerd in het midden:



Ik heb juist een extensie geinstalleerd voor Nautilus om de klok naar rechts te verplaatsen zodat langere menu's zoals libreoffice de ruimte hebben horizontaal omdat ze anders over de klok heen gaan :)



Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1010 Gepost op: 2017/11/28, 10:10:28 »
@AmpLiF1eR: hoe krijg je dat menu in de bovenste balk? En hoe goed werkt dat? werkt dat ook in Libreoffice?

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1011 Gepost op: 2017/11/28, 10:39:51 »
@AmpLiF1eR: hoe krijg je dat menu in de bovenste balk? En hoe goed werkt dat? werkt dat ook in Libreoffice?

Ik lees even mee!
Op de chat te vinden als debiantux

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1012 Gepost op: 2017/11/28, 10:41:21 »
dubbelpost
« Laatst bewerkt op: 2017/11/28, 10:52:44 door AmpLiF1eR »

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1013 Gepost op: 2017/11/28, 10:52:03 »
@AmpLiF1eR: hoe krijg je dat menu in de bovenste balk? En hoe goed werkt dat? werkt dat ook in Libreoffice?

Dat doe ik met de extensie "Gnome Global Application Menu(HUD for Gnome)" van extensions.gnome.org
De extensie werkt echter alleen tot en met Gnome 3.24 (dus niet hoger dan Ubuntu 17.04) en eveneens alleen met X.org en niet met Wayland(waar 17.10 gebruik van maakt).
Dat laatste is een reden waarom de extensie niet meer wordt ondersteund en ontwikkeld, maar nog wel te gebruiken is.

Het werkt ook met Libreoffice :


Het werkt opzich prima , er zijn alleen wat inconstitenties: in libreoffice wordt de applicatienaam wel aan het begin van het menu weergegeven, in Google Chrome weer niet. Nu is er een optie om de applicatienaam gewoon uit te zetten, maar dan komen de menu's behalve in het bovenpaneel eveneens in het venster terug zoals bijv de Terminal, dus het is niet helemaal perfect, maar het is ook nooit uit de beta fase gekomen.

Ik kan dan ook niet vanwege dat globale menu altijd maar op versie 17.04 blijven en op 17.10 werken global menu's alleen op MATE en XFCE via Vala Panel Appmenu (PPA). In 2008 kreeg ik het ook voormekaar in KDE (via Baghira), maar ben daarna van KDE afgestapt omdat ik te vaak had dat ik een applicatie wilde starten, een icoon begon te bouncen, maar de applicatie startte uiteindelijk nooit, kortom ik vond KDE (in mijn ervaring) nooit stabiel :) Verder speel ik ter informatie ook met Mint, Deepin, Sabayonlinux, Antergos  en Manjaro, dus weet niet heel veel. maar van alles wel een beetje, net een supermarkt ipv speciaalzaak :D
« Laatst bewerkt op: 2017/11/28, 11:16:47 door AmpLiF1eR »

Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1014 Gepost op: 2017/11/28, 16:43:57 »
Ik heb juist een extensie geinstalleerd voor Nautilus om de klok naar rechts te verplaatsen zodat langere menu's zoals libreoffice de ruimte hebben horizontaal omdat ze anders over de klok heen gaan :)
Aha, wat dat betreft is Gnome net een blokkendoos, je kunt het inrichten zoals je zelf wilt.
Voor mij doet het pijn aan de ogen omdat de symmetrie van het toppanel dan verdwenen is.
De grootte van de iconen in het dock zou ik ook aanpassen. Met Plank als dock kun je zelfs nog een stapje kleiner gaan.
Ach, zo heeft ieder zijn/haar voorkeuren.

Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1015 Gepost op: 2017/11/28, 17:38:53 »
Ik heb juist een extensie geinstalleerd voor Nautilus om de klok naar rechts te verplaatsen zodat langere menu's zoals libreoffice de ruimte hebben horizontaal omdat ze anders over de klok heen gaan :)
Aha, wat dat betreft is Gnome net een blokkendoos, je kunt het inrichten zoals je zelf wilt.
Voor mij doet het pijn aan de ogen omdat de symmetrie van het toppanel dan verdwenen is.
De grootte van de iconen in het dock zou ik ook aanpassen. Met Plank als dock kun je zelfs nog een stapje kleiner gaan.
Ach, zo heeft ieder zijn/haar voorkeuren.

Dat met de symmetrie kan ik me helemaal voorstellen, had ook liever gehad dat de klok alleen werd opgeschoven wanneer de ruimte benodigd was voor het globale menu in het paneel, maar moest helaas concessies doen.

Bij deze een licht thema met een andere shell (dunner bovenpaneel met beter lettertype daarin)
Het standaard dock ietsje kleiner gemaakt en tot mijn verrassing was de standaard dash2dock plots anders na aanpassing shell (ik gebruik geen plank omdat ik de dash-knop er niet in weet te verwerken van Gnome zelf)

« Laatst bewerkt op: 2017/11/28, 18:43:41 door AmpLiF1eR »

Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1016 Gepost op: 2017/11/28, 18:49:15 »
(ik gebruik geen plank omdat ik de dash-knop er niet in weet te verwerken van Gnome zelf)
Geen idee of dat mogelijk is. Ik gebruik de Vanilla sessie en de locatie van Dash in de bestandsbeheerder weet ik niet te vinden.
Mocht die bekend zijn, zou je die naar Plank kunnen slepen.
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes


Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1018 Gepost op: 2017/11/29, 10:06:01 »
Dat is ook een mooie Bloom met die wolken.
Waar haal je die platen vandaan?
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS



FrSu

  • Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1021 Gepost op: 2017/11/29, 19:02:28 »
Helaas... Al eerder besproken. Laat maar, ligt aan mij. :|

Ik hoop dat in de toekomst het mogelijk is makkelijker afbeeldingen toe te voegen.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1022 Gepost op: 2017/11/29, 20:26:15 »
Ik gebruik de XFCE desktop en die heeft xfce4-screenshooter als schermafdrukprogramma. Wat moet ik doen? Gewoon op PrtSc drukken, in het dialoogscherm dat dan verschijnt kies ik voor 'Volledig scherm', meestal klik ik ook 'Muispijl afbeelden' aan, daarna OK klikken.  Daarna komt dit scherm:

Gewoon aanklikken dat je het beeld op imgur wil bewaren. Het volgend scherm toont de html- en BB-code om de verwijzing naar het plaatje in het clipboard te kopiƫren. Voor dit forum markeer je met je muis de BB-code en kopieer die in het klembord. Daarna kun je in een nieuw bericht op dit forum deze verwijzing posten. Dat ziet er dan het bovenstaand plaatje in mijn vorig bericht zo uit:
[url=http://i.imgur.com/XCDrP5T.png][img]http://imgur.com/XCDrP5Tl.png[/img](<klik voor groter beeld)[/url]

Offline HWE64

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1023 Gepost op: 2017/11/29, 22:04:26 »
@Bloom, in Xubuntu 16.04 zit origineel ook Xfce4-screenshooter maar die ziet er heel anders uit. Ik heb nu gnome-screenshoter opgezet in jpg. Ik heb de keuze helemaal niet van Imgur????
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1024 Gepost op: 2017/12/08, 19:33:47 »


LinuxMint 17.3 Rosa met enlightment window manager.
Kubuntu 20.04