Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gimpcreaties  (gelezen 899 keer)

Gimpcreaties
« Gepost op: 2018/03/16, 21:29:16 »
Vandaag na de les van Gimp, heb ik wat gestoeid met de mogelijkheden en instellingen in Gimp.
Daaruit zijn enkele creaties ontstaan.

Hierbij laat ik deze zien: --> het zijn probeersels en ik heb er géén handleiding over geschreven, wel hier en daar in het boek Gimp/Inkscape/Scribus gebladerd én in de nota's van mijn Gimp-lessen geneusd ...én vooral vééééél geëxperimenteerd.
Ik heb hierbij enkel gebruik gemaakt van een 'vurige lamp én het, oude, Logo van Kde PCLinuxOS ... én véééél fantasie. 't Was niet in één-twee-drie af en ze zijn, eigenlijk, per toeval ontstaan. Maar ik denk dat ze mogen gezien worden... ^-^
Ik heb, met in het achterhoofd, om eens iets zelf te ontwerpen met enkele bestaande foto's, dat kan gebruikt worden als bureaubladachtergrond op de computers.

[ Mijn excuses op voorhand... maar het logo is niet van Ubuntu... =D , ik ben namelijk een PCLinuxOS-gebruiker ( occasioneel gebruik ik Ubuntu en LinuxMint én om de lessen Gimp te volgen en te oefenen gebruik ik LinuxMint 18.3 Cinnamon)]

Als bureaubladachtergrond:










Groet,
spievensterke.


« Laatst bewerkt op: 2018/03/16, 22:53:53 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Gimpcreaties
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/16, 22:05:08 »
Hé Spiev, prima toch?
Ik kan me voorstellen dat er lezers zijn die zich afvragen hoe je dat gedaan hebt, dus een kleine aanwijzing daaromtrent (= géén complete handleiding) is altijd welkom.

Re: Gimpcreaties
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/16, 22:20:19 »
@ Paul Matthijsse

Citaat
Ik kan me voorstellen dat er lezers zijn die zich afvragen hoe je dat gedaan hebt, dus een kleine aanwijzing daaromtrent (= géén complete handleiding) is altijd welkom.   

ik wist dat die vraag zou komen ...

Zoals ik schreef: 
Citaat
Ik heb hierbij enkel gebruik gemaakt van een 'vurige lamp' én het, oude, Logo van Kde PCLinuxOS ... én véééél fantasie. 't Was niet in één-twee-drie af en ze zijn, eigenlijk, per toeval ontstaan.

Ik volgde de beschrijving over hoe twee foto's mengen, én ook de beschrijving (uit mijn lesnota's) foto's in elkaar laten vloeien, ik was daar toen even de weg en de aandacht 'kwijt' en na wat 'prutsen' was het er per toeval... ^-^
Ook even spelen met de dekking, laagmasker toevoegen, wegschilderen en transparantie in de verschillende lagen ...
Dus, een handleiding kan ik hierbij niet aanreiken. 't Was er per toeval, ik zag dat het goed was en heb dit dan opgeslagen.
« Laatst bewerkt op: 2018/03/16, 22:23:01 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Gimpcreaties
« Reactie #3 Gepost op: 2018/03/16, 22:40:13 »
Ha mooi, ik zou zeggen: zorg ervoor dat je vaker je aandacht kwijt bent en dat je niet precies weet wat je doet en dat de dingen spontaan of per ongeluk ontstaan! Naar ik mij heb laten vertellen werkte Jheronimus Bosch ook op deze manier!

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Gimpcreaties
« Reactie #4 Gepost op: 2018/03/17, 00:27:20 »
Goed gedaan, Spievensterke! Ik vind het mooi.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021