Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] western digital 1 Tb, installeren hoe?  (gelezen 11955 keer)

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #25 Gepost op: 2008/12/25, 20:24:23 »
ja, alles klopt
de naam van de map is bestandsbeheer hans
aan de linkerkant staat de naam elements
ik blijf het raar vinden dat alles nu werkt, weliswaar met de hulp hier van iedereen waarvoor mijn dank nogmaals, voel me behoorlijk stom soms bij de ubuntu-forum-kemnners, maar ja, het is en blijft voor mij een geweldig OS.
het werkt dus

alleen zou ik graag weten waar en hoe ik kan vinden welke dingen ik nu verkeerd heb gedaan waardoor de opmerkingen van de mount manager e.d. kwamen.

nogmaals dank,

hans


Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #26 Gepost op: 2008/12/25, 22:03:15 »
dank je femke,

en ja ik weet hoe dat klinkt.
wat ik eigenlijk wilde weten is wat te doen met de volgende opmerkingen aan het einde van deze sessie.
had dit al gevraagd
ik wil ook leren om evt anderen te kunnen helpen indien een soortgelijk probleem ziich voordoet.

ook krijg ik als antwoord "mount point manager remote database"

krijg nog steeds als antwoord "kan het volume niet koppelen"

of om kort te gaan, waarom krijg ik te zien het probleem van volume niet kunnen koppelen en de opmerking over het mounten

hans


hans



Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #27 Gepost op: 2008/12/26, 14:21:15 »
dag ,

vanmorgen geprobeerd wat informatie op de externe schijf te plaatsen
de schijf werd niet herkend.
na opnieuw te hebben gemount wertk de schijf weer.
moet ik nog iets meer doen ?

Hans

Offline mcgyver

  • Lid
Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #28 Gepost op: 2008/12/26, 15:47:45 »
Nogmaals: heb je de schijfkoppelaar in je panel?

user sharing
« Reactie #29 Gepost op: 2008/12/26, 16:20:14 »
hoe kan de computer zodanig inrichtren dat ik zonder enige extra activiteiten b.v. automatisch mijn externe HD door de computer kan laten kerkkkkennen zonder dat ik elke keer zie "kan niet koppelen"

hans

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #30 Gepost op: 2008/12/26, 16:23:19 »
ja heb ik.
geeft aan elements niet aangekoppeld met de mogelijkheid te klikken om elements te koppelen.
dat doe ik
krijg als antwoord:"kan volume niet aankoppelen"

hans

Offline mcgyver

  • Lid
Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #31 Gepost op: 2008/12/26, 16:43:04 »
Geeft ie ook aan waarom niet (foutmelding)? Vreemd hoor. Ik lees dat je de rechten ook had toegekend. Staan ze nog goed?

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #32 Gepost op: 2008/12/26, 20:24:10 »
ik vind het ook erg raar.
als ik opnieuw mount kan ik weer dingen naAR DE HD KOPIËREN.

de melding is: kan volume niet aankoppelen; reden: mount, alleen root kan /dev/sdb1 aankoppellen op media sdb1

geef via de terminal het commando sudo mount /dev/sdb1 manmount
en daarna kan ik weer uploaden.

maar later is het weer veranderd.
ik denk dat ik ergens een denkfout maak
heb voor zover ik het weet rootrechten standaard via gebruikers en groepen

Hans


Offline mcgyver

  • Lid
Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #33 Gepost op: 2008/12/26, 20:28:22 »
Dus bij:

> systeem > beheer > gebruikers en groepen > je naam > ontgrendelen > password invoeren > gebruikersrechten

is alles aangevinkt?

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #34 Gepost op: 2008/12/26, 20:46:19 »
ja. voor alle zekerheid conform jouw lijstje nagelopen en alles is aangevinkt, ook de root eigenschappen naar mij toe
dus ook de rootzaken van alles nu gecombineerd aangevinkt
hans

Offline mcgyver

  • Lid
Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #35 Gepost op: 2008/12/26, 21:24:09 »
Ik weet hier wat van, maar niet heel veel. Bij mij stond bij root niets aangevinkt. Vond het vreemd maar heb het zo gelaten. Het heeft iets met de rechten te maken die ergens niet goed staan. Ik help je doorzoeken. Zal mijn schijf ook even aansluiten.

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #36 Gepost op: 2008/12/28, 15:37:27 »
nog even,
interessant is dat bij gebruik van sidux en mint de schijf wel altijd wordt herkend
het is nu zo dat soms de schijf direct aanstaat of net
met een mount commando komt alles dan weer in orde
ik blijf het vreemd vinden en denk soms wel eens dat er iets bij mij wat verkeerd staat of toch misschien iets met 8.10??? (durf het haast niet te typen,lol)

hans

Offline mcgyver

  • Lid
Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #37 Gepost op: 2008/12/28, 18:49:00 »
Ah, heb je 8.10. Die heb ik ook, maar ik gebruik hem nauwelijks nog, gebruik voornamelijk 8.04. Heb even geen zin in dat gedoe. Zou best kunnen dat daar het probleem ligt, maar dan een rechten probleem dus.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/29, 10:14:52 door mcgyver »

Offline Petervdw

  • Lid
Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #38 Gepost op: 2008/12/28, 22:04:41 »
Aan Hans Minekus

Zowel onder 8.10 als 8.04 werkt mijn schijf, My Book 1 TB, correct en wordt automatisch aangekoppeld. Meestal werkt de schijf op een computer met Windows, en als ik hem overzet naar een Ubuntu computer, zet ik wel de Windows helemaal af. Het afzetten via "USB afsluiten" werkt niet goed, maar door het compleet afzetten van Windows doe je eigenlijk hetzelfde.

Wat ik miste in dit topic: Je sluit die schijf toch wel op een poort direct in de computer aan. Dat vraag ik, omdat ik met zo'n Belkin USB Hubje wel eens problemen heb ondervonden. Ook USB verlengkabels kunnen roet in het eten gooien. Het zou het "soms wel, soms niet" bij jou kunnen verklaren.

Vr.groet, peter

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #39 Gepost op: 2008/12/28, 22:06:55 »
Ah, heb je 8.10. Die heb ik ook, maar ik gebruik heb nauwelijks nog, gebruik voornamelijk 8.04. Heb even geen zin in dat gedoe. Zou best kunnen dat daar het probleem ligt, maar dan een rechten probleem dus.

Bij mij werkt ie goed onder Ubuntu 8.04, Kubuntu 8.04 en op mijn vaders PC met Kubuntu 8.10 werkt ie ook goed (heb ook de 1 TB WD Elements)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #40 Gepost op: 2008/12/29, 01:27:16 »
Ik heb deze ook en de zelfde problemen gehad. Ik heb 8.10 draaien op een T40 ibm. En dus erg weinig usb aansluitingen. Dan heb ik zo´n usb-hub gehad die zonder voeding werkte. Daar had ik dezelde problemen mee. Nu een andere met apparte voeding gekocht en probleemloos. Ik moest idd wel alle mount rechten bij mij aanvinken. Ik heb slechts één gebruiker. Me.  XD

MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline mcgyver

  • Lid
Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #41 Gepost op: 2008/12/29, 10:25:12 »
Wat ik miste in dit topic: Je sluit die schijf toch wel op een poort direct in de computer aan. Dat vraag ik, omdat ik met zo'n Belkin USB Hubje wel eens problemen heb ondervonden. Ook USB verlengkabels kunnen roet in het eten gooien. Het zou het "soms wel, soms niet" bij jou kunnen verklaren.

Zou idd. kunnen. Had ooit eens een 2,5" schijf die het niet deed. Bleek toen dat de voeding van de pc net te zwak was om hem goed werkend te krijgen. Ook sommige USB sticks doen het bij mij slecht met een verlengsnoertje, terwijl ik nu een hele goede voeding heb.

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #42 Gepost op: 2008/12/29, 12:37:23 »
Waarom ben ik de enige die geen problemen met deze externe harde schijf heeft?

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #43 Gepost op: 2008/12/29, 14:08:40 »
dag beste mensen,
ik ga de tip van peter even uit testen
verder ben ik even weg tot januari
dank voor alle hulp
en ik hoop ook eindelijk eens te kunnen helpen
fijne jaarswisseling

hans

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #44 Gepost op: 2008/12/29, 14:16:23 »
U ook een fijne jaarwisseling :)

Offline Petervdw

  • Lid
Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #45 Gepost op: 2008/12/29, 23:13:51 »
Aan Vistaus
Waarschijnlijk heb je geen problemen met je externeschijf omdat je die alleen op "Linux" achtige systemen gebruikt en niet op Windows. Overigens heb ik er ook geen problemen mee, omdat ik weet dat het gebruik ervan bij Windows serieuze afsluiting vraagt.
Allemaal een fijne jaarwisseling en alvast een goed begin van 2009.
Vr.groet, peter

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #46 Gepost op: 2008/12/29, 23:19:20 »
@Peter: Ik heb hem wel even op Windows XP gehad omdat ik hem daar probeerde te formatteren naar NTFS, maar ik kwam erachter dat door het installeren van ntfsprogs GParted ook kon formatteren naar NTFS.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #47 Gepost op: 2008/12/30, 00:28:23 »
Aan Vistaus
Sorry, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat iemand niet per definitie trammelant met zo'n externe schijf hoeft te hebben. Als je hem niet op verschillende systemen gebruikt en/of niet via een USB Hubje, dat het meestal vlekkeloos werkt. Als ik het teruglees is duidelijk dat ik wat vergat te zeggen. Bij deze.
Vr.groet, peter

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #48 Gepost op: 2008/12/30, 00:41:43 »
Ok, nu snap ik het :)

Re: western digital 1 Tb, installeren hoe?
« Reactie #49 Gepost op: 2009/01/02, 19:44:39 »
dus ik sluit me aan, gelukkig nieuwjaar en ik denk , onder dank van allen, dat het vooriedereen nu duidelijk is.

en wilde afsluiten, het probleem is opgelost

hans