Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu live cd  (gelezen 1359 keer)

ubuntu live cd
« Gepost op: 2006/10/06, 19:21:02 »
Citaat van: "Tico"
Ubuntu
Krijg na initialisatie een scherm te zien met allerlei blokjes. Of iets hiervan werkt is door mij zo niet te testen.

Hoewel elke Linux-er roept dat het "bijna" altijd werkt, werkt het bij mij nu niet. Is dit een bekend probleem in geval van onboard spullen of is er een soort workaround om het spul aan de gang te krijgen. Let wel, de netwerkkaart werkt niet dus iets downloaden gaat dus niet lukken met die machine.
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=57178

Janny

  • Gast
ubuntu live cd
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/06, 20:24:50 »
Start hem nog eens op met Ubuntu en start nog niets.
Onderaan staan F1 en F2 enz opties voor taal en beeld - misschien wil dit helpen - ik weet zo niet meer wat voor opties nog meer, maar ik kreeg ook geen beeld de eertste keer en nadat ik die F? gebruikt had wel.

Offline Tico

  • Lid
ubuntu live cd
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/09, 08:07:05 »
Ja, dat heb ik ook gedaan. Nederlands als taal gekozen en 1024 als beeldscherminstelling, toen zag alles er prima uit : mooi bureaublad enzo programma's zijn op te starten. Daarna besluit ik om te gaan installeren en wordt niet meer gevraagd (geen mogelijkheid gegeven) om de beeldscherminstellingen in te stellen dus krijg ik van die blokjes te zien. Ik denk dat er vanaf de cd een soort generic videokaart wordt gekozen en bij installatie gaat ie uit van de werkelijke videokaart (Geforce van NVidia).
Heb via de dpkg-reconfigure geprobeerd om een en ander in te stellen maar geen positief resultaat afhankelijk van wat ik bij v-sync en H-sync instel geen verandering danwel een out of range melding.

Iemand nog een tip?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu live cd
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/09, 09:48:59 »
De volgende aanpak zou kunnen werken:

1. Kies bij het opstarten vanaf de harde schijf, in Grub eens voor de Recovery Mode i.p.v. de normale opstart. Recovery Mode (herstelmodus) is meestal de tweede keus in het Grubmenu. Doet het scherm dan ook vreemd? Zo niet, dan gaan we van daaruit verder. Indien nog steeds problemen, naar stap 2.

2. Je zou eens kunnen proberen om bij het starten van de LiveCD-sessie, niet te kiezen voor 1024x768, maar voor 800x600. Kies dan voor (opnieuw) installeren.

Bij de installatie naar de harde schijf zal Ubuntu dan waarschijnlijk ook kiezen voor 800x600. Misschien dat dit (voor het begin) een bruikbaar beeld oplevert. Later kun je alsnog kijken hoe je de resolutie verbetert. Daarvoor is het forum!

Raar probleem trouwens. Maar er zal vermoedelijk een simpele oplossing voor zijn.

Groet, Pjotr.

Offline bwman

  • Lid
ubuntu live cd
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/09, 10:17:40 »
das raar ik kan niks kiezen als ik de cd opstart
krijg een raar beeld en dan springt het bureau blad op
in het engels wel in goede verhouding maar ook beeld dat flikkert.?
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntu live cd
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/09, 19:42:13 »
Misschien een tip:
Neem de alternate CD, die stelt vragen over je beeldscherm !
Hier is het ook een keer fout gegaan, dordat ik de monitor van de PC had gehaald op een verkeerd moment van de installatie.
Opstarten in save-mode en sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg deed worderen.

Hopelijk heb je iets aan mijn ervaring,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Gast

  • Gast
ubuntu live cd
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/09, 22:52:23 »
Hij doettut!!!! Als oplossing heb ik gedaan sudo usplash en vervolgens dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg en daarna ineens beeld!
Ongelofelijk hoe blij je dan kunt zijn!! Of dit een mogelijkheid is waar anderen wat aan hebben weet ik niet, want
als n00b weet ik niet eens wat ze betekenen

Offline Tico

  • Lid
ubuntu live cd
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/10, 08:01:30 »
Niet onbelangrijk om te noemen ik heb gekozen voor de VESA kaart ipv de eigenlijke NVidea om een werkend systeem te krijgen. Ik mis dan natuurlijk de extra mogelijkheden van de videokaart maar dat was even onbelangrijk. Ik heb nu beeld en kan nu dingen uittesten, nvidea installeren ipv nv en natuurlijk de xorg.conf backuppen voor het geval het weer niet lukt ;)

ubuntu live cd
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/11, 21:04:57 »
deze draad gaat ook over nvidea drivers -->
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=271343