Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netneutraliteit gesloot door Neelie....  (gelezen 14236 keer)

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #100 Gepost op: 2014/05/29, 10:19:10 »
Theo, ik ben het niet met je eens, tenzij jij mij de definitie van televization kan uitleggen.
Ik ben er van overtuigd dat het helemaal niets met  communistische praktijken heeft te maken, in tegendeel zelfs
Welke macht heeft Walt Disney in dit verhaal....

Noemden we dit niet in de jaren tachtig: vertrossing?? De omroep: TROS
Moet ik je gaan uitleggen hoe het zit? Keuzes worden ons voorgespiegeld, we hadden bijvoorbeeld ook de keuze om onze bankzaken via de computer of op papier te regelen. Wat is daar van over gebleven?  In mijn ogen gaat het van kwaad tot erger. Wat Walt Disney in dit verhaal moet? Heel simpel, het clubje bestaat uit (invloed)rijke figuren en Walt Disney draait een omzet van min. 35 miljard dollar per jaar..
« Laatst bewerkt op: 2014/05/29, 12:16:10 door Theo1971 »
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #101 Gepost op: 2014/05/29, 11:44:02 »
Ik vind bankzaken via internet wel beter want het is milieuvriendelijker (spaart een hoop papier uit) en soms ook sneller (maar met name dat eerste). Maar goed, overal in het leven worden je keuzes voorgespiegeld. Ook buiten het internet en TV.

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #102 Gepost op: 2014/05/29, 12:21:10 »
Ik gebruikte het slechts als voorbeeld, natuurlijk is het goed voor het milieu. Ik bedoelde er alleen mee, dat we in het dagelijkse leven geen enkelband meer nodig zijn en het met een paar handelingen na te gaan is wat we zoal doen. Niet dat ik een crimineel ben, maar ik zie het nut er ook niet van in om bij wijze van spreken door de staat gecontroleerd te worden. En die kant gaat het heel hard op...
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #103 Gepost op: 2014/05/29, 12:29:09 »
Je maakt nog altijd zelf de keuze hoe je dingen wilt doen. Je bent niets verplicht.

Dat je dan dingen mist of dat je dan geen zaken meer kan doen op de manier zoals jij graag zou willen, tja...........dat is dan wel een nadeel.


Dingen doen op de manier die jij wilt word steeds moeilijker. Ik noem bijvoorbeeld het weghalen van pinautomaten. Wanneer hier in het dorp de automaat verdwijnt ben je dus genoodzaakt om je boodschappen en andere dingen te gaan pinnen. Tenzij je een reisje wilt maken naar een andere plaats om daar te kunnen pinnen. Voor met name oudere mensen of gehandicapten is dat ook weer een onderneming. op simmige stations kun je geen treinkaartje meer kopen maar zou je dit ook moeten pinnen, allemaal reuze handig maar je anonimiteit verdwijnt..
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #104 Gepost op: 2014/05/29, 14:51:32 »
Treinkaartje is sowieso een heikel punt. Mijn moeder en ik zijn blij met de OV-chipkaart want strippenkaarten snapten we nooit wat van (en zij is er nota bene nog meer mee opgegroeid dan ik, gezien dat ze veel ouder is dan ik!) en we hoeven geen losse kaartjes meer te kopen als we op een ander vervoermiddel overstappen (bijv. bus --> trein). We hebben nooit een auto gehad dus we reizen altijd met OV.
Maar er zijn ook mensen die OV-chipkaart niet prettig vinden. Je kunt het nooit 100% geweldig maken voor iedereen.

Persoonlijk vind ik pinnen veel fijner dan los geld betalen, maar daar is ook niet iedereen het over eens (zelfs mijn moeder vind pinnen dan weer minder fijn). Ik pin alles wat ik kan pinnen. Alleen als er geen pinapparaat in de winkel is, ga ik geld opnemen. Maarja, dat is dus niet aan iedereen besteed dus wat mij betreft mag er minstens 1 pintautomaat per dorp/stadsdeel zijn.

en Walt Disney draait een omzet van min. 35 miljard dollar per jaar..

Ja, want films maken, opnemen, regisseren enz. is gratis zeker? En de acteurs betalen ook zichzelf? Ik zou liever zien dat ze hun winst beter verdelen, maar het is niet zo dat al die 35 miljoen ook winst is. Een hoop is ook "terugverdienen van investeringen (in regisseurs, acteurs, etc. etc.)".

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #105 Gepost op: 2014/05/29, 16:56:49 »
Je maakt nog altijd zelf de keuze hoe je dingen wilt doen. Je bent niets verplicht.
Nee hoor. Als ik graag zou willen dat mijn salaris handje-contactje kreeg (30 jaar geleden best wel normaal), dan kom ik nergens aan de bak. Echt geen eigen keuze dus......

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #106 Gepost op: 2014/05/29, 20:35:42 »
Je maakt nog altijd zelf de keuze hoe je dingen wilt doen. Je bent niets verplicht.
Nee hoor. Als ik graag zou willen dat mijn salaris handje-contactje kreeg (30 jaar geleden best wel normaal), dan kom ik nergens aan de bak. Echt geen eigen keuze dus......

Dat gebeurt nog wel, handje-contantje je salaris krijgen. Maar niet bij normale banen, alleen bij zwartwerken. (en ja, zwartwerken komt ook onder normale jongeren veel voor; een ex van me werkte zwart in Den Bosch en iemand die ik sinds vorig jaar ken werkte zwart in Helmond en ook hier in Almere zijn er plekken waar je zwart kunt werken, tja...)

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #107 Gepost op: 2014/05/30, 11:42:54 »
Trouwens, waarom is handje-contantje zoveel veiliger? Er zijn tegenwoordig veel zakkenrollers en zelfs mensen die je dwingen je portemonnee af te geven. Je zou maar net 1000 euro salaris van je baas handje-contantje hebben gekregen en zo iemand tegen het lijf lopen op straat... daar gaat je salaris. In zekere zin dus niet persé veiliger dan via je bankrekening.

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #108 Gepost op: 2014/05/30, 15:52:27 »
Ik zeg niet dat jullie dat zeggen. Het is mijn fout, ik had er geen vraag van moeten maken maar gewoon zeggen "ik vind het sowieso niet veiliger". Excuses voor mijn slordigheid :-[

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #109 Gepost op: 2014/06/03, 13:01:15 »
Bij deze dan :

Handje contantje is veel veiliger dan al die electronische hobby spullen die de consument krijgt.

Waarom?

Ik heb nooit meer op zak dan €50.-
Een mens word gemiddeld in zijn leven 1x beroofd.

Dus word ik beroofd ben ik maar €50.- kwijt en die zal ik dan met liefde afstaan (wil niet zeggen dat zodra hij/zij zich omdraait ik met dezelfde liefde een kogel door het hoofd zal jagen  :evil:)

Maagoe dan ben ik dus €50.- kwijt, iemand wel eens gezien hoeveel hij/zij kwijt is aan de bank voor de (zogenaamde) service van een rekening, betaal kaarten en of credit kaarten ??

Dit in ieder een meervoud van € 50.-  =D =D
 
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #110 Gepost op: 2014/06/03, 13:44:01 »
@Gandyman: We hadden het niet over handje contantje boodschappen betalen, we hadden het over handje contantje je *salaris* krijgen. Als jij maar 50 euro salaris krijgt, dan weet ik niet wat voor baan jij hebt...

Aan rekeningkosten betaal ik trouwens 4,75 per kwartaal voor rekening+betaalpas en daar heb ik ook een gratis creditcard bij. Valt wat mij betreft wel mee, maar op de lange termijn is het inderdaad wel wat aan de dure kant.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/03, 13:45:36 door Vistaus »

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #111 Gepost op: 2014/06/03, 14:40:31 »
@Gandyman: We hadden het niet over handje contantje boodschappen betalen, we hadden het over handje contantje je *salaris* krijgen. Als jij maar 50 euro salaris krijgt, dan weet ik niet wat voor baan jij hebt...
Als ik handje contantje mijn salaris krijg ga ik daar niet aldoor mee over straat lopen, nu kan je thuis wel beroofd worden maar ook dat gebeurt maar 1 a 2 x in je leven.
Dus ik stop dagelijks maar €50.- in mijn zak en loop daar mee over straat.

Citaat
Aan rekeningkosten betaal ik trouwens 4,75 per kwartaal voor rekening+betaalpas en daar heb ik ook een gratis creditcard bij. Valt wat mij betreft wel mee, maar op de lange termijn is het inderdaad wel wat aan de dure kant.

€4,75 X 12 = €57,- per jaar dus idd al meer dan €50,-

Ik heb al ruim 45 jaar een rekening incl. de kosten, maagoe zeg ff 40 jaar...

40 X €57,- = €2280,-

Wat een leuk maandsalaris is, en rekening houdend dat je maar 1x per leven beroofd word ben je nog steeds goedkoper uit.

ERGO?
Mijn stelling blijft staan!

BTW als je nogmaals mijn berichtje leest zie je ook nergens staan dat ik praat over €50,- salaris, dus waar jij dat nu weer vandaan haalt ??
« Laatst bewerkt op: 2014/06/03, 14:43:05 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #112 Gepost op: 2014/06/03, 14:57:10 »
@Gandyman: We hadden het niet over handje contantje boodschappen betalen, we hadden het over handje contantje je *salaris* krijgen. Als jij maar 50 euro salaris krijgt, dan weet ik niet wat voor baan jij hebt...
Als ik handje contantje mijn salaris krijg ga ik daar niet aldoor mee over straat lopen, nu kan je thuis wel beroofd worden maar ook dat gebeurt maar 1 a 2 x in je leven.
Dus ik stop dagelijks maar €50.- in mijn zak en loop daar mee over straat.

Je hebt wel gelijk dat de kans op beroving klein is, maar je zou maar 2400 euro per maand verdienen en daarmee net rondkomen en je krijgt het handje contantje en in je straat wordt je ineens beroofd... Dag 2400 euro voor die maand. Het gebeurt misschien maar 1 keer, maar voor die maand mis je dan 2400 euro die je hard nodig had om rond te komen.

€4,75 X 12 = €57,- per jaar dus idd al meer dan €50,-

Ja, dat ontken ik ook niet. Maar normaal is een credit card veel duurder bij een pakket wat dan nog bovenop de 4,75 zou komen, daarom vind ik het relatief gezien nog goedkoop. Maar dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur.

Op de lange termijn is het inderdaad erg veel, maar dat heb je kennelijk over het hoofd gezien want zei ik namelijk al in mijn vorige post. Afijn, kan gebeuren :)

BTW als je nogmaals mijn berichtje leest zie je ook nergens staan dat ik praat over €50,- salaris, dus waar jij dat nu weer vandaan haalt ??

Jij zei dat je nooit met meer dan 50 euro op zak loopt. Daarom zei ik: tenzij je salaris 50 euro is. Ik zei daarmee niet dat je zei dat je salaris 50 euro is, het was alleen een cynische aanname die ik maakte op basis van het onderwerp waar we het over hadden: namelijk salaris handje contantje.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/03, 14:59:16 door Vistaus »

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #113 Gepost op: 2014/06/03, 15:18:22 »
@Gandyman: We hadden het niet over handje contantje boodschappen betalen, we hadden het over handje contantje je *salaris* krijgen. Als jij maar 50 euro salaris krijgt, dan weet ik niet wat voor baan jij hebt...
Als ik handje contantje mijn salaris krijg ga ik daar niet aldoor mee over straat lopen, nu kan je thuis wel beroofd worden maar ook dat gebeurt maar 1 a 2 x in je leven.
Dus ik stop dagelijks maar €50.- in mijn zak en loop daar mee over straat.

Je hebt wel gelijk dat de kans op beroving klein is, maar je zou maar 2400 euro per maand verdienen en daarmee net rondkomen en je krijgt het handje contantje en in je straat wordt je ineens beroofd... Dag 2400 euro voor die maand. Het gebeurt misschien maar 1 keer, maar voor die maand mis je dan 2400 euro die je hard nodig had om rond te komen.
Dan zeg je dat het thuis gebeurt is dan krijg je altijd nog €1000,- terug van de verzekering.

Citaat
€4,75 X 12 = €57,- per jaar dus idd al meer dan €50,-

Ja, dat ontken ik ook niet. Maar normaal is een credit card veel duurder bij een pakket wat dan nog bovenop de 4,75 zou komen, daarom vind ik het relatief gezien nog goedkoop. Maar dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur.

Op de lange termijn is het inderdaad erg veel, maar dat heb je kennelijk over het hoofd gezien want zei ik namelijk al in mijn vorige post. Afijn, kan gebeuren :)

En dus mag iemand mij best wel overvallen en die €50,- meenemen, omdat ik dan idd veel goedkoper uit ben dan met die banken zoals ik al eerder zij.
 
Citaat
BTW als je nogmaals mijn berichtje leest zie je ook nergens staan dat ik praat over €50,- salaris, dus waar jij dat nu weer vandaan haalt ??

Jij zei dat je nooit met meer dan 50 euro op zak loopt. Daarom zei ik: tenzij je salaris 50 euro is. Ik zei daarmee niet dat je zei dat je salaris 50 euro is, het was alleen een cynische aanname die ik maakte op basis van het onderwerp waar we het over hadden: namelijk salaris handje contantje.

Nee hoor je zij niet (tenzij je salaris 50 euro is) ??

Je zei zwart op wit:
Citaat
@Gandyman: We hadden het niet over handje contantje boodschappen betalen, we hadden het over handje contantje je *salaris* krijgen. Als jij maar 50 euro salaris krijgt, dan weet ik niet wat voor baan jij hebt...

Ik zie nergens tenzij staan.... behalve dan in je laatste berichtje....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #114 Gepost op: 2014/06/03, 15:21:49 »
Oh, je hebt gelijk. Ik zie nu pas dat ik inderdaad niet "tenzij" schreef. Het was wel mijn bedoeling om "tenzij" te schrijven. Excuses voor mijn slordige zinsfout :-[

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #115 Gepost op: 2014/06/04, 11:26:53 »
Citaat
maar 2400 euro per maand verdienen

Maar? Dat noem jij maar?

Weet je wel hoeveel dat is?

Lees je wel wat ik schreef? Ik schreef "je zou maar 2400", ik schreef niet "maar 2400". "Je zou maar" = "het zal zo zijn dat je". Het was dus gewoon een voorbeeldbedrag, mijn intentie was niet dat het heel weinig was want dat is het ook niet persé. Het hangt er vanaf wat jou gezinssituatie is, plus wat voor externe kosten je maakt.

Plus, je kan nergens meer binnen pinnen, alles is buiten het gebouw. Belachelijk vind ik het!

Geen idee hoe dat in Buitenmere is (kom te weinig in Buitenmere), maar in Haven en Poort kun je gewoon binnen pinnen bij zowel ING (Haven), ABN AMRO (Haven) en Rabobank (Haven en Poort).
« Laatst bewerkt op: 2014/06/04, 11:34:03 door Vistaus »

Re: Netneutraliteit gesloot door Neelie....
« Reactie #116 Gepost op: 2014/06/04, 12:20:26 »
Citaat
maar 2400 euro per maand verdienen

Maar? Dat noem jij maar?

Weet je wel hoeveel dat is?
Is idd wel een serieus bedrag waar ik mijn bed voor uitkom  =D =D

Citaat
Trouwens, ik kreeg vroeger altijd mijn salaris handje contantje. (lang geleden). Vond ik niet erg, maar je moest wel uitkijken dat het niet snel op was, juist omdat het voor het grijpen is. ;)
Om deze reden betaalde we onze werknemers altijd wekelijks.
Dat deden we nog met de degelijke loonzakjes...

Iedere week kreeg de werknemer een voorschot, en de laatste week de afrekening.
Van de gasten waarvan we wisten dat ze veel in de kroeg hingen gaven we het loonzakje aan moeder de vrouw thuis.
Dan kon ze nog ff snel boodschappen doen en wat rekeningen betalen voordat hij thuiskwam en het geld afpikte...  :D

Maar tegenwoordig zou het denk ik zelfmoord zijn om dit te doen.
ik reed in de auto rond met een grote houten bak die in vakjes verdeeld was, A-B-C-D-E enz enz zodat de loonzakjes op naam en alfabet lagen.
Ik reed denk ik wel met 6 of 7000 gulden rond...
Als je dat nu zou doen word bij het eerste en beste stoplicht je hersens uit je kop geschoten en ritsen ze die bak uit je auto.

Voor de rest ben ik heel tevreden met europa 1 en alle open grenzen hoor ??  :evil:  (NOT)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D