Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen internet onder Ubuntu (wel onder Vista)  (gelezen 3006 keer)

gvdpoel

  • Gast
geen internet onder Ubuntu (wel onder Vista)
« Gepost op: 2008/04/28, 17:31:41 »
Onlangs heb ik Ubuntu (7.10 Gutsy) geïnstalleerd naast Windows Vista.
Helaas blijkt het dat ik geen internetverbinding heb onder Ubuntu.

Na een hoop instellingen aangepast te hebben, eens die iprelease geprobeerd te hebben ...
lijkt het erop dat Ubuntu mijn netwerkkaart niet herkent.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem verhelp?

Mijn laptop: Acer Aspire 9410
Mijn netwerkadapters: (overgetypt uit "Apparaatbeheer")
Broadcom 802.11g-netwerkadapter
Realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)

gvdpoel

  • Gast
geen internet onder Ubuntu (wel onder Vista)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/28, 17:41:50 »
Citaat van: arie
hoe maak je verbinding? draadloos of bedraad
en hoe heb je 7.10 ge-installeerd met de live of alternate cd?
draadloos en met de live cd (gedownload en zelf geschreven)

Offline Petervdw

  • Lid
geen internet onder Ubuntu (wel onder Vista)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/30, 22:26:33 »
Aan gvdpoel
Je wilt dus onder GG 7.10 een draadloze verbinding maken? Ik vraag dat omdat ik ook nog HH zie staan in de voetnoot. Onder HH werkt het (nog) niet.
Je zou zeggen dat een Broadcom adapter (kun je ook het type achterhalen?) met een broadcom driver (bcm43XX) moet werken. Niet dus, of niet altijd.
Zie:
https://help.ubuntu.com/community/HardwareSupportComponentsWirelessNetworkCardsBroadcom
Onder GG 7.10 en met een bcm43XX driver kun je hem denk ik wel werkend krijgen. Nog één vraag: zie je onder het netwerkicoontje de netwerkjes van je buren? Of kun je alleen via de kabel connecteren.
Vr.groet, peter


Via de terminal ingeven: lspci (met kleine L van Leo) geeft wat info over de hardware. Kun je ook hierheen slepen.

wiejie

  • Gast
geen internet onder Ubuntu (wel onder Vista)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 18:05:48 »
Hey,
Enige tijd geleden had ik een gelijkaardig probleem, dankzij Petervdw heb ik het opgelost gekregen; zie onderstaand message:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/226188
misschien haal je hier iets nuttigs uit.

Nu ondertussen ben ik zelf overgeschakeld naar de definitieve 8.04, maar daar krijg ik het niet aan de praat. Ook heb ik die installatie van bcm43xx-fwcutter gedaan, maar komt dan niet in lijst van beperkt ondersteunde stuurprogramma's te staan? Als ik me niet vergis is er in HH reeds enige ondersteuning voor bcm43xx standaard aanwezig?
Maar Petervdw jij zegt hier dat draadloos in HH nog niet werkt?? Klopt dat?

Groet
Wiejie

Offline Petervdw

  • Lid
geen internet onder Ubuntu (wel onder Vista)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 22:45:08 »
Aan wiejie en gvdpoel
Nee, nee, dat heb ik niet gezegd. Ik heb als eerste een schone installatie gedaan op een laptap van HH 8.04. De interne Intelkaart van de laptap werkt buitengewoon goed. Aangesloten Belkin USB adapter met RT73 kreeg ik ook werkend, eigenlijk ook vanzelf. Dan heb ik nog een Linksys WPC54G cardbus die met een broadcom driver onder 7.10 het prima doet.(fw-cutter, etc, etc.)

Ik heb die onder HH 8.04 nog niet aan het werk gekregen. Dat is iets anders als "t werkt niet".

Zopas nieuwe info gekregen van Schiemanski:
http://linuxwireless.org/en/users/Drivers/b43
Die ga ik straks lezen. Bovendien heb ik de schone install. van 8.04 van de laptap gegooid, en via GG 7.10 + updates een UPgrade naar HH 8.04 gedaan. Bij mijn desktop werkte een Upgrade beter met de schermresolutie. Misschien dat het ook beter werkt op de laptap.
Vr.groet, peter