Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoeveel Elementary gebruikers hier?  (gelezen 512 keer)

FrSu

  • Gast
Hoeveel Elementary gebruikers hier?
« Gepost op: 2015/07/19, 09:22:17 »
Ik ben inmiddels een enthousiast Elementary gebruiker geworden naast Mint 17.2 Cinnamon.

Ben benieuwd hoeveel meer forumleden hier enthousiast zijn over deze distro.


Offline EZ-man

  • Lid
Re: Hoeveel Elementary gebruikers hier?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/19, 10:21:49 »
eOS staat bij mij op een kleine externe schijf die ik soms aan mijn laptop koppel als demonstratie aan geintresseerden. Het ziet er namelijk mooi uit.

Maar ik heb twee kanttekeningen:
  -   het is (nog steeds) een beta en daarom loop je soms tegen foutjes op.
  -   ik wordt een beetje moe van het grote aantal distro's in de debian familie: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Linux_distributions
       Een bundeling van krachten zou welkom zijn. Schema
« Laatst bewerkt op: 2015/07/19, 10:25:45 door EZ-man »

FrSu

  • Gast
Re: Hoeveel Elementary gebruikers hier?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/19, 11:01:24 »
@EZ-man: Elementary OS 0.3 (Freya) is volgens mij sinds 11 April geen Beta meer, althans dat lees ik op Distrowatch: http://distrowatch.com/table.php?distribution=elementary

Heb tot nu toe geen problemen gehad met de distro zelf.

Re: Hoeveel Elementary gebruikers hier?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/19, 11:06:55 »
eOS staat bij mij op een kleine externe schijf die ik soms aan mijn laptop koppel als demonstratie aan geintresseerden. Het ziet er namelijk mooi uit.

Maar ik heb twee kanttekeningen:
  -   het is (nog steeds) een beta en daarom loop je soms tegen foutjes op.
  -   ik wordt een beetje moe van het grote aantal distro's in de debian familie: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Linux_distributions
       Een bundeling van krachten zou welkom zijn. Schema
goede morgen
dit is een goed punt het bundelen van de kracht,er zijn zo veel mensen Bezig met Linux meer er is te veel keus.
er zouden veel meer mogelijkheden zijn als er minder keus is en er meer wordt samen gewerkt. zeker nu straks Windows 10 er aan komt.

voor mijn maakt het niet uit ik heb mijn keus al gemaakt voor X-Ubuntu. en gelukkig zie je steeds meer bedrijven die overgaan op Linux maar ook steeds meer mensen die keus maken. ;) 
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoeveel Elementary gebruikers hier?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/19, 11:17:49 »
Elementary is Ubuntu in een ander jasje.
Ik heb Elementary OS een paar jaar geleden gebruikt, was er toen tevreden mee..
Op dit moment gebruik ik Ubuntu 14.04 lts Unity en op een andere pc Linux Mint 17.2.. en dat blijft zo  ;)
De krachten samenbundelen voor één perfecte Linux OS zal nooit gebeuren, de versnippering is een gevolg van Open Source

Re: Hoeveel Elementary gebruikers hier?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/19, 11:32:17 »
Elementary is Ubuntu in een ander jasje.
Ik heb Elementary OS een paar jaar geleden gebruikt, was er toen tevreden mee..
Op dit moment gebruik ik Ubuntu 14.04 lts Unity en op een andere pc Linux Mint 17.2.. en dat blijft zo  ;)
De krachten samenbundelen voor één perfecte Linux OS zal nooit gebeuren, de versnippering is een gevolg van Open Source
dit begrijp ik maar ik denk als ze toch meer samen werken het beter is,want ik denk dat de kracht van open source in dit geval dan Linux zwaar onderschat word.
en dat het zeker Windows kan verslaan op den duur. :)
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

FrSu

  • Gast
Re: Hoeveel Elementary gebruikers hier?
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/19, 11:38:33 »
Misschien goed om over de Linux versnippering een ander topic te openen? :'(

Re: Hoeveel Elementary gebruikers hier?
« Reactie #7 Gepost op: 2015/07/19, 14:30:56 »
Ik switch nogal eens tussen Ubuntu, Antergos en eOS en momenteel heb ik Pantheon op Antergos in gebruik. Vind het heerlijk werken, dat Pantheon :) Simplistisch, snel en mooi, precies zoals het hoort :)

FrSu

  • Gast
Re: Hoeveel Elementary gebruikers hier?
« Reactie #8 Gepost op: 2015/07/25, 09:37:10 »
Maar goed, er zijn dus niet zoveel Elementary gebruikers hier.

Heb inmiddels ook een forum onderdeel gevonden bij LinuxQuestions.org, hier volgt de link: http://www.linuxquestions.org/questions/elementary-os-112/