Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuwe gebruiker aanmaken zonder toegang tot alle proggies  (gelezen 1019 keer)

Gast

  • Gast
nieuwe gebruiker aanmaken zonder toegang tot alle proggies
« Gepost op: 2006/06/05, 22:13:56 »
Ik dacht vandaag:
Nieuwe gebruiker aanmaken, dan heb ik een nieuwe installatie die ik bijvoorbeeld voor bankzaken ga gebruiken.
Naam: "jantjebankzaken".

Het blijkt echter wel dat de software die ik onder "jantje" geinstalleerd heb daar ook verschijnen.
Kan ik ook een gebruiker maken waarbij de nieuw geinstalleerde software niet verschijnen?

Voor de bankzaken wil ik zo zeker mogelijk spelen, en heb ik die andere software niet nodig.

Misschien moet ik op een aparte partitie van de harde schijf ubuntu nog eens installeren?

nieuwe gebruiker aanmaken zonder toegang tot alle proggies
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/05, 23:48:11 »
Of met vmware player gaan spelen :)

Gast

  • Gast
nieuwe gebruiker aanmaken zonder toegang tot alle proggies
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/06, 19:54:02 »
Ik heb nu op mijn andere windows xp computer vmware geinstalleerd, daarop draait deze versie van ubuntu.
Als ik dit eerder geweten had dan had ik geen dual boot systeem gemaakt op de andere computer.

Dus er is ook een vmware player voor ubuntu waarmee ik windows xp in ubuntu kan draaiien?

maarten

  • Gast
nieuwe gebruiker aanmaken zonder toegang tot alle proggies
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/06, 21:07:23 »
Kun je niet zeggen tot welke groepen gebruiker jantjebankzaken gebruiksrechten heeft? Of de mappen waar de programma's zich in bevinden de rechten goed zetten?

GWX

  • Gast
nieuwe gebruiker aanmaken zonder toegang tot alle proggies
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/06, 21:21:27 »
Je kan natuurlijk via Alacarte (Toepassingen > Hulpmiddelen > Alacarte menu Editor) de programma's die je weg wilt hebben uit het menu halen, als je ingelogd bent als jantjebankzaken. Jantjebankzaken kan dan trouwens nog wel gewoon die programma's bereiken, maar ze verschijnen niet meer in het menu.