Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beginners probleem, zwart scherm na invoeren loginnaam en pass  (gelezen 708 keer)

EVR

  • Gast
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag op mijn werk m'n laptop laten installeren met ubuntu 6.06 en windows XP (de versie die er al op stond). Thuis wilde ik gebruik maken van m'n draadloze netwerk en heb ik in de networking sectie zitten tinkeren om m aan de praat te krijgen.
Nadat ik dacht het netwerk aan de praat te hebben gekregen wilde ik de laptop opnieuw opstarten om daarna mee aan de slag te gaan. Tot mijn verbazing kreeg ik na het invoeren van m'n loggin en pasw alleen een zwart scherm te zien. Opnieuw opstarten in de recovery mode gaf helaas hetzelfde effect. Na crt+d te hebben gebruikt in de command line (hij pikte m'n pw niet om een of andere reden) weer het zwarte scherm.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Bij voorbaat bedankt,

Eddy

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Beginners probleem, zwart scherm na invoeren loginnaam en pass
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/07, 20:43:20 »
Waarom 6.06? De huidige versie 8.04 is veel gebruikersvriendelijker en moderner. Installeer die eens? Is je probleem gelijk ook weg, denk ik.

EVR

  • Gast
Beginners probleem, zwart scherm na invoeren loginnaam en pass
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/07, 20:50:55 »
Hmmm ik had er misschien even bij moeten vertellen dat t een behoorlijk oude laptop betreft :P
Tis een Intel Celeron M met 256 mb int geheugen... 8.04 hebben ze gebrobeerd om te installeren vanaf een CD. Omdat ie zo lang bleef hangen op 'doorklik' schermen hebben ze deze erop gezet. Denk je dat een traag oudje 8.04 zonder problemen zou moeten draaien?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Beginners probleem, zwart scherm na invoeren loginnaam en pass
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/07, 21:02:36 »
Citaat van: EVR
Hmmm ik had er misschien even bij moeten vertellen dat t een behoorlijk oude laptop betreft :P
Tis een Intel Celeron M met 256 mb int geheugen... 8.04 hebben ze gebrobeerd om te installeren vanaf een CD. Omdat ie zo lang bleef hangen op 'doorklik' schermen hebben ze deze erop gezet. Denk je dat een traag oudje 8.04 zonder problemen zou moeten draaien?
OK... Voor dat ouwetje kun je inderdaad beter wat anders pakken, maar niet minder modern: lichtgewicht broertje Xubuntu 8.04.

Pak daarvoor de Alternate CD, die geen "zware" LiveCD-functie heeft:
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/8.04/release/xubuntu-8.04-alternate-i386.iso

EVR

  • Gast
Beginners probleem, zwart scherm na invoeren loginnaam en pass
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/07, 21:05:04 »
Hmmm als ik de computer probeer uit te schakelen vanuit het loginscherm dan blijft ie hangen op:

*Deconfiguring network interfaces...       [ok]


Verop bovenin staat:

Stopping periodic command scheduler...     [fail]

Dat was een snelle reply zeg Pjotr, nog voordat ik deze af had :P

Ik zal de CD morgen even op m'n werk branden. De CD werkt dan gewoon als een windows installatie CD? En geeft t geen problemen met de dual boot? (basic vragen, sorry :P )