Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Belangrijke Ubuntu-developer: gebruik Linux Mint niet voor online bankieren  (gelezen 11561 keer)

Was je niet gewoon vergeten om de non-free onderdelen van de kernel erbij te installeren?
Er zijn verschillende pakketten: linux-backports-modules-cw-<kernelversie>, linux-backports-modules-net-<kernelversie>

Nee, die waren geïnstalleerd.

Offline Allard

  • Lid
Is het trouwens niemand opgevallen dat wanneer je in Linux Mint 16 bij de update beheerder niveau 4 & 5 inschakelt je alsnog geen kernel updates krijgt? Kijk maar. Ik draai op mijn test laptop Mint 16 en heb beide niveaus ingeschakeld. Toch draait het een "oude" kernel.

allard@cr620-mint16 ~ $ uname -r
3.11.0-12-generic

We zijn inmiddels al bij kernel 3.11.0-20-generic. Bij Google kwam ik op het volgende terecht, blijkbaar is er in Mint 16 een bepaald pakket geïnstalleerd die de updates tegenhoudt.

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=90&t=152761

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Is het trouwens niemand opgevallen dat wanneer je in Linux Mint 16 bij de update beheerder niveau 4 & 5 inschakelt je alsnog geen kernel updates krijgt? Kijk maar. Ik draai op mijn test laptop Mint 16 en heb beide niveaus ingeschakeld. Toch draait het een "oude" kernel.

allard@cr620-mint16 ~ $ uname -r
3.11.0-12-generic

We zijn inmiddels al bij kernel 3.11.0-20-generic. Bij Google kwam ik op het volgende terecht, blijkbaar is er in Mint 16 een bepaald pakket geïnstalleerd die de updates tegenhoudt.

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=90&t=152761
Interessant.... dank voor het melden.  :)

Offline RikRik

  • Lid
allard@cr620-mint16 ~ $ uname -r
3.11.0-12-generic

We zijn inmiddels al bij kernel 3.11.0-20-generic.

Ik gebruik op een pc Linux Mint 17 met kernel: 3.13.0-24-generic, deze versie kwam gewoon via de normale updates binnen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
allard@cr620-mint16 ~ $ uname -r
3.11.0-12-generic

We zijn inmiddels al bij kernel 3.11.0-20-generic.

Ik gebruik op een pc Linux Mint 17 met kernel: 3.13.0-24-generic, deze versie kwam gewoon via de normale updates binnen
Bij een RC zal er eerder een kernel-update binnengefietst worden dan bij een stabiele versie. Gewoon omdat-ie nog niet klaar is.  :)

Citaat
In order to get around Mint's blocking of Kerenel updates (which goes beyond the MintUpdate preferences), all you have to do is install the linux-generic metapackage, which removes the linux-kernel-generic metapackage (Mint's way of blocking kernel updates) and makes kernel updates published in the Ubuntu repo (the base repo) level 5 updates in MintUpdate. It will update as part of the regular updates if given the "safe" checkmark in the preferences.
Zie ook bovengenoemnde link naar het LinuxMint.com forum.

Maw: Clem bepaalt of jij een kernel update krijgt is voorzichtig met kernelupdates.
(misschien heeft hij daar een goede reden voor...?)
« Laatst bewerkt op: 2014/05/26, 17:59:54 door VuurVosje »

Offline midas

  • Lid
Nee, maar als ik het goed lees, dan krijg je nu met Linux Mint 17 en je zet alle update-levels 1 t/m 5 open (wat ik altijd gelijk doe). In dat geval krijg je NIET dezelfde kernel-updates als die Ubuntu 14.04 krijgt? Lees ik dat goed?
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline midas

  • Lid
Citaat
In order to get around Mint's blocking of Kerenel updates (which goes beyond the MintUpdate preferences), all you have to do is install the linux-generic metapackage, which removes the linux-kernel-generic metapackage (Mint's way of blocking kernel updates) and makes kernel updates published in the Ubuntu repo (the base repo) level 5 updates in MintUpdate. It will update as part of the regular updates if given the "safe" checkmark in the preferences.

Maw: Clem bepaalt of jij een kernel update krijgt.
(misschien heeft hij daar een goede reden voor...)
Vuurvosje...zou je de bron even kunnen geven? Thanks alvast  :)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Nee, maar als ik het goed lees, dan krijg je nu met Linux Mint 17 en je zet alle update-levels 1 t/m 5 open (wat ik altijd gelijk doe). In dat geval krijg je NIET dezelfde kernel-updates als die Ubuntu 14.04 krijgt? Lees ik dat goed?

Ja.
Maar misschien krijg je ze wel, alleen wat later.
In de release notes staat hierover een vage verwijzing:
Citaat
System improvements
Under the hood, Linux Mint 16 introduces a lot of improvements:
Safer kernel updates.

Ik snap Clem's gedachtengang wel: hij speelt op safe en is gewoon wat terughoudend met kernelupdates.

Offline RikRik

  • Lid
Nee, maar als ik het goed lees, dan krijg je nu met Linux Mint 17 en je zet alle update-levels 1 t/m 5 open (wat ik altijd gelijk doe). In dat geval krijg je NIET dezelfde kernel-updates als die Ubuntu 14.04 krijgt? Lees ik dat goed?
Ik heb niet alles open van 1t/m5 maar tijdens een update gaf updatebeheer wel automatisch aan dat er een nieuwe kernel beschikbaar was. Ik moest na de melding de nieuwe kernel handmatig aan vinken, daarna werd de kernel pas geïnstalleerd .
Dus zeer belangrijke updates worden wel vermeld, ondanks dat niet alles tot en met vijf open staat. Duidelijk een nieuwe aanpak in Mint 17..

Citaat
Ik snap Clem's gedachtengang wel: hij speelt op safe en is gewoon wat terughoudend met kernelupdates.
Wat ik toejuich.

Dacht dat jij zo voor veiligheid was? Die kleine kernelupdates van Ubuntu bevatten ook veiligheidsfixes die Mint mist door ze niet door te voeren.

Offline RikRik

  • Lid
N.a.v m'n vorige bericht, Linux Mint 17:

Standaard geselecteerd

Offline Allard

  • Lid
Is het trouwens niemand opgevallen dat wanneer je in Linux Mint 16 bij de update beheerder niveau 4 & 5 inschakelt je alsnog geen kernel updates krijgt? Kijk maar. Ik draai op mijn test laptop Mint 16 en heb beide niveaus ingeschakeld. Toch draait het een "oude" kernel.

allard@cr620-mint16 ~ $ uname -r
3.11.0-12-generic

We zijn inmiddels al bij kernel 3.11.0-20-generic. Bij Google kwam ik op het volgende terecht, blijkbaar is er in Mint 16 een bepaald pakket geïnstalleerd die de updates tegenhoudt.

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=90&t=152761
Interessant.... dank voor het melden.  :)
Geen dank, zag het toevallig en dacht ik meld het even. ;)