Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik krijg zwart beeld na installatie 8.10  (gelezen 735 keer)

Offline ubby

  • Lid
Ik krijg zwart beeld na installatie 8.10
« Gepost op: 2008/10/31, 07:45:45 »
Ik kan de taal kiezen en de optie of ik Ubuntu wil proberen zonder te installeren of dat ik Ubuntu wil installeren en dan begint hij met laden (balkje met logo) maar na een tijdje krijg ik geen beeld en gaat de monitor aan en weer uit.

Ik heb Ubuntu nu ook via de alternate versie geprobeerd te installeren maar wanneer ik het inlog scherm hoor te zien wordt het beeld zwart en op een gegeven moment gaat de monitor uit en iets later weer aan.
Ik heb hem met de alternate wel kunnen installeren maar kom niet verder.

Heeft misschien iemand een idee waar dit aan kan liggen en of het op te lossen is?

Offline Vinnie665

  • Lid
Ik krijg zwart beeld na installatie 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/31, 08:21:37 »
Ik denk aan een driver probleem als een beeldscherm uitgaat als hij de videokaart gegevens aan het laden is dan klopt er iets niet met videokaart of de drivers er van.

correct me if i`m wrong :P

Offline ubby

  • Lid
Ik krijg zwart beeld na installatie 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/31, 08:34:08 »
Ik zat zelf ook aan zoiets te denken maar het is wel vreemd dat ik eerst wel de laad balk krijg te zien.
Maar nu is nog de vraag hoe ik dit probleem kan oplossen.

Ik krijg zwart beeld na installatie 8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/31, 09:39:55 »
Je zou kunnen proberen een oude xorg.conf in je nieuwe systeem te plaatsen door in cmmandline modus op te starten. (Of misschien alt-F2 drukken op het moment dat je opstartprocedure hangt) Geen idee of dat werkt, maar dat is wat ik zou proberen.

Offline ubby

  • Lid
Ik krijg zwart beeld na installatie 8.10
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/31, 10:08:24 »
Ik heb een bugreport geplaatst op launchpad voor het probleem.
De 64 bit versie blijkt wel te werken dus die heb ik nu geinstalleerd.