Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Geen draadloos met HP: Ralink RT5390 wireless driver  (gelezen 10975 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: [opgelost] Geen draadloos met HP: Ralink RT5390 wireless driver
« Reactie #25 Gepost op: 2011/06/27, 15:56:31 »
Toen enkele weken geleden dat draadloos niet meer ging, probeerde ik mijn mijn instructies opnieuw en stelde vast dat die als dusdanig niet meer letterlijk werkten. Toen dacht ik eraan - bleek dat er een knopje was waarmee je draadloos kunt afzetten ....

Er is voorlopig geen gemakkelijker fix, ook niet in de komende kernel die nu in "proposed" zit (heb ik ook geprobeerd vooraleer ik dat knopje vond). Het blijft voorlopig compileren. Maar laat je niet afschrikken: als je goede stap-voor-stap instructies hebt, dan lukt het je ook, en daarna ben je apetrots dat een stukje van het systeem aan het runnen is op code die je zelf gecompileerd hebt.

Probeer het eens stap voor stap met de instructies van Leo Cardinaals: http://lcardinaals.wordpress.com/2011/05/08/ubuntu-en-ralink-rt5390-wireless-driver/ . Probeer de instructies heel letterlijk en naukeurig, stap voor stap te volgen. Is er iets niet duidelijk (niet hoe het werkt, maar wat je moet doen), vraag het dan hier.

Offline CMAW

  • Lid
Re: [opgelost] Geen draadloos met HP: Ralink RT5390 wireless driver
« Reactie #26 Gepost op: 2011/06/27, 16:40:40 »
OK bedankt.

1e probleem: bij de determinatie krijg ik in het terminalvenster
Ralink corp. Device 539f ipv
Ralink corp. Device 5390.

Of is dat hetzelfde?