Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP LaserJet netwerkprinter - werkt SLECHT  (gelezen 2238 keer)

DFreeze

  • Gast
HP LaserJet netwerkprinter - werkt SLECHT
« Gepost op: 2008/01/09, 13:42:10 »
Ik heb mijn HP LaserJet 2100 via het netwerk gedeeld met de andere computers in het huis. Sinds ik met Ubuntu werk ging dat altijd goed, maar ik heb sinds Gutsy een vervelende bug: mijn printer springt na 2 of 3 pagina's in storing. Alleen door de printer uit en aan te doen krijg ik 'm weer aan de praat. Maar dan weer voor maar 2 of 3 pagina's.

Heeft iemand anders hier ook last van? Hoe kan ik hier verandering in brengen?

Offline vis

  • Lid
HP LaserJet netwerkprinter - werkt SLECHT
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/09, 13:47:12 »
Ik herb thuis dezelfde printer, maar print bijna nooit. Ik zal het vanavond eens testen of ik meer dan 3 pagina's in 1x kan printen.

Offline vis

  • Lid
HP LaserJet netwerkprinter - werkt SLECHT
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/09, 21:27:50 »
Beste DFreeze,

Ik heb vanavond een print gemaakt van 6 pagina's en dit werkte perfect. Wat ik me nog wel kon herinneren, is dat ik wel de M versie had geinstallleerd omdat de "normale" 2100 niet werkte:

HP LaserJet 2100M Foomatic/pxlmono

Probeer dit eens?

DFreeze

  • Gast
HP LaserJet netwerkprinter - werkt SLECHT
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/10, 10:57:49 »
Hee vis, bedankt voor je experimentje. Print je ook over het netwerk, of gewoon aan de LPT poort (misschien maakt dat uit). Ik heb inderdaad volgens mij de gewone 2100 geinstalleerd, dus ik zal eens kijken of die andere driver het wel doet.

Offline vis

  • Lid
HP LaserJet netwerkprinter - werkt SLECHT
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/11, 16:54:14 »
Ik print via het netwerk!

DFreeze

  • Gast
HP LaserJet netwerkprinter - werkt SLECHT
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/11, 19:53:50 »
Ik heb net de printer veranderd in een 2100M en de testpagina kwam er uit zonder een oranje error-lampje. Ook jouw pxlmono driver werkte zonder error. Ik zal nog even een groter document proberen, maar het lijkt erop dat het nu beter gaat. Bedankt!

cckarman

  • Gast
HP LaserJet netwerkprinter - werkt SLECHT
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/30, 07:23:51 »
Ik heb hetzelfde probleem (alleen komen er bij mij helemaal geen pagina's uit de printer). WIlde zojuist de 2100M driver installeren, maar die bleek niet in het rijtje te staan. Hoe kom ik aan deze driver? (Dacht dat HPLIP de sleutel was, maar die blijkt wel geinstalleerd).

Chris

Offline jrs77

  • Lid
Re: HP LaserJet netwerkprinter - werkt SLECHT
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/24, 12:08:23 »
Toevallig zit ik hier (niet thuis) met dezelfde printer te prutsen. Niet via het netwerk, maar wel via een usb naar lpt kabel Op de één of andere manier ging het printen van de test pagina en open office documenten goed, maar lukte het printen van pdf bestanden niet. Na wat trial en error bleek dat het printen van pdf bestanden wel gaat met de HP LaserJet 2100 Foomatic/hpijs, hpijs 2.8.7 driver. Met deze driver kun je trouwens ook openoffice bestanden printen.

Dit zou denk ik dus eigenlijk de default driver voor deze printer moeten zijn

De driver is al beschikbaar en kun je  aanpassen onder 'make en model' in het printer configuratie scherm. Sorry ik weet niet hoe dat veld in de nederlandse ubuntu heet, maar het is niet zo moelijk te vinden. 

 

Offline joop905

  • Lid
Re: HP LaserJet netwerkprinter - werkt SLECHT
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/24, 12:31:19 »
als ik onder  http://localhost:631/admin
kijk, dan staat Model/Driver for printer HP LaserJet 2100 er tussen
« Laatst bewerkt op: 2009/02/24, 21:49:45 door joop905 »