Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.10 server edition + welke - vnl grafische - tools ?  (gelezen 1310 keer)

Offline force317

  • Lid
Ubuntu 9.10 server edition + welke - vnl grafische - tools ?
« Gepost op: 2009/12/08, 20:51:13 »
Ik heb vandaag Ubuntu 9.10 32bit server geinstalleerd. Daarna heb ik de ubuntu desktop - met alles erop en eraan - toegevoegd. Dus : Ubuntu server + Ubuntu desktop. Overkill, natuurlijk, en ongetwijfeld té belastend voor de server.

Nogal overdreven lijkt me ...  XD

Voor een debutant in linux servers is Ubuntu Server op zich té 'uitgekleed'. En Ubuntu server + de volledige desktop is dan weer teveel.

Ik wil dus een goed evenwicht vinden tussen beide : ubuntu server + een toevoeging van grafische tools die je het konfigureren en beheren van de server makkelijker maken + enkele tools en utilities van de desktop versie (gnome versie of liever het lichtere xfce ?) die op een server van pas komen.

Nog even dit : de applikatie die ik op deze server wil draaien is Zope + Plone, dus geen apache + mysql + dergelijke ... . Wat ik wel nog zou toevoegen is een goede backupapplikatie - liefst grafisch natuurlijk - voor backuppen naar een NAS.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.