Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hp Pavillion - 11.04 en 12.00 niet installeerbaar?  (gelezen 634 keer)

Offline ayla

  • Lid
Hp Pavillion - 11.04 en 12.00 niet installeerbaar?
« Gepost op: 2012/04/11, 12:15:56 »
Hallo voor een kennis van mij die een nieuwe Hp Pavillion heeft - ik weet niet precies welk model/type - in iedergavel dual core 2.6. Heb ik geconstateerd dat Ubuntu Unity 11.04 en de nieuwe 12 niet installeren. Wanneer ik door het installatie proces ga ziet alles er goed uit tot dat het klaar is en er eigenlijk een melding moet komen dat je de cd uitkunt nemen die melding komt niet. Wanneer ik dit forceer en opnieuw boot is er alleen een zwart scherm. Ook niet het kleine streepje wat normaal vaak te zien is links boven in.

Ik zoek aanwijzingen, want ik ben de komenden tijd niet bij die pc. Ik heb Ubuntu 10.04 er op kunnen installeren, dat werkt dus wel.

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn?

Gr Ayla

Re: Hp Pavillion - 11.04 en 12.00 niet installeerbaar?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/11, 12:30:48 »
Tja, het zou in ieder geval handig zijn om te weten wat voor videokaart erin zit want dat is wat op dit moment het probleem lijkt. Kun je daar niet op 1 of andere manier achter komen?

Offline ayla

  • Lid
Re: Hp Pavillion - 11.04 en 12.00 niet installeerbaar?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/11, 12:49:00 »
Tja, het zou in ieder geval handig zijn om te weten wat voor videokaart erin zit want dat is wat op dit moment het probleem lijkt. Kun je daar niet op 1 of andere manier achter komen?

O.k dat is in ieder geval een aanwijzing waar ik nog niet aan gedacht had. Pas over een week of drie kan ik bij die pc kijken wat voor video kaart het is. Ik heb bij Hp gekeken naar die Pavillion modelen dat is nog niet zo eenvoudig om dat overzichtelijk te krijgen.

Ok hier vindt ik wat aanwijzingen: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1742870
« Laatst bewerkt op: 2012/04/11, 13:31:25 door ayla »