Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe sun java 6 installeren?  (gelezen 5509 keer)

Hoe sun java 6 installeren?
« Gepost op: 2010/05/26, 10:39:14 »
Hallo,


ik heb frostwire gedownload. Wanneer ik dubbelklik om het pakket te gaan installeren, krijg ik deze foutmelding:

Fout: Aan de volgende afhankelijkheid kon niet voldaan worden: sun-java6-jre

Ik heb gezocht in synaptic pakketbeheer en bij het ubuntu softwarecenter maar nergens vind ik die sun java. Weet iemand hoe ik dat wel kan installeren zodat frostwire kan werken?

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

Els

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/26, 10:49:05 »
Voor het installeren van sun java kunt u hier kijken http://sites.google.com/site/computertip/java

Femke98 heeft gewonnen ;)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/26, 11:14:33 »
Als ik in synaptic zit en de uitleg volg, is er nergens iets te vinden van openjdk en ook niet van sun-java6-jre
Wat moet ik nu doen?

Ik heb enkele dagen geleden de nieuwe Linux geïnstalleerd, de 10.04.

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/26, 11:26:59 »
Sorry, dat had ik niet gelezen.

Ik heb die 2 dingen geïnstalleerd die je zegt, alleen als ik frostwire wil installeren blijft hij zeggen dat die sun-java6-jre nodig is. Wat moet ik daar mee doen, hoe kan ik frostwire laten werken?

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/26, 11:33:16 »
Je moet de partner bronnen aanzetten voor sun java anders zie je die niet in pakketbeheer

De makkelijkste methode is installeren via de partner-pakketbron. Hoe u die pakketbron inschakelt, staat hier uitgelegd (punt 7). http://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Wees-voorzichtig-met-de-partner-pak
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/26, 12:02:28 »
De pakketbronnen heb ik ingesteld, nu heb ik wel sun-java kunnen installeren, alleen komt er nog geen muziek uit als ik met frostwire iets download. In Amarok speelt er wel muziek af als ik iets op zet.

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/26, 12:21:19 »
bij mij komt er wel muziek uit de mediaplayer van frostwire.

welke versie van frostwire heb je?
heb je de .deb geinstalleert of via een andere manier?
ik ben een ex-Fedora 11 gebruiker
Ubuntu 10.04 Dell studio 17 laptop 4GB mem,
Brother DCP-585CW

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/26, 12:33:49 »
De pakketbronnen heb ik ingesteld, nu heb ik wel sun-java kunnen installeren, alleen komt er nog geen muziek uit als ik met frostwire iets download. In Amarok speelt er wel muziek af als ik iets op zet.
Werkt het geluid uberhaupt wel? (bijv. youtube ofzo)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/26, 16:58:05 »
bij mij komt er wel muziek uit de mediaplayer van frostwire.

welke versie van frostwire heb je?
heb je de .deb geinstalleert of via een andere manier?

Ik ben naar de frostwire website gegaan en heb daar de versie die er stond gedownload, dat is frostwire 4.20.6 voor zover ik kan zien.

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/26, 16:59:52 »
De pakketbronnen heb ik ingesteld, nu heb ik wel sun-java kunnen installeren, alleen komt er nog geen muziek uit als ik met frostwire iets download. In Amarok speelt er wel muziek af als ik iets op zet.
Werkt het geluid uberhaupt wel? (bijv. youtube ofzo)

Ik heb het getest, op youtube is er ook geen geluid. Bij Amarok, de muziekcollectie die ik daar gemaakt heb van mijn cd 's, speelt hij wel gewoon alles af.

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/26, 18:31:01 »
Ik denk niet dat dit aan Java ligt.
Heb je wel alle multi media ondersteuning geïnstalleerd?

Zie: http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen of
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia


bij mij werkt skype player op een standaard ubuntu 10.04 installatie
ik ben een ex-Fedora 11 gebruiker
Ubuntu 10.04 Dell studio 17 laptop 4GB mem,
Brother DCP-585CW

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/26, 18:54:21 »
Ik heb alle dingen geïnstalleerd, alle plugins enzo. Ik heb nog geen geluid bij you tube en bij frostwire. Vroeger kon ik bovenaan rechts op het scherm het volume regelen, nu zie ik dat niet meer. Ligt het daar aan misschien? Ik weet niet waar ik dat moet vinden.

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/26, 19:16:00 »
Standaard wordt openjdk-6 mee geinstalleerd in 10.04. Deze moet je geheel verwijderen in synaptic als je java hebt geinstalleerd, inclusief de icedtea6-plugin. Daarna deed frostwire het bij mij. Ook het un-installen van openjdk-6 is op diezelfde site ( computertip ) te vinden

EDIT: Ik heb niet goed gelezen, ik dacht dat frostwire niet goed opstartte. Excuses :-[. Als het icoontjr van je geluidsvolume weg is dan zou het kunnen zijn dat je geluidskaart niet herkent wordt. FF in de terminal: lspci typen en daarna op enter, dan krijg je een lijstje met je hardware. Daar kun je dan zien of je geluidskaart erbij staat.

groetjes, louke
« Laatst bewerkt op: 2010/05/26, 19:28:52 door Louke1968 »

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/26, 19:26:12 »
Standaard wordt open-jdk mee geinstalleerd in 10.04. Deze moet je geheel verwijderen in synaptic als je java hebt geinstalleerd, inclusief de icedtea-plugin. Daarna deed frostwire het bij mij. Ook het un-installen van open-jdk is op diezelfde site ( computertip ) te vinden

Ik heb dat gedaan en nog altijd geen geluid te horen bij you tube of frostwire.

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/26, 19:34:30 »
Heb je bij andere applicaties wel geluid?

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #15 Gepost op: 2010/05/26, 19:36:45 »
Heb je bij andere applicaties wel geluid?

Ja, ik Amarok kan ik mijn muziek gewoon afspelen.

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #16 Gepost op: 2010/05/26, 19:44:55 »
Tja dan word het voor mij ook te moeilijk. Het enige waar ik je nog mee kan helpen is het volume knopje terug plaatsen in het paneel rechts-boven:

ga met je muis op de werkbalk staan ---> rechtermuisknop klik ---> toevoegen aan paneel ---> meldings-applet

 groetjes, Louke

Re: Hoe sun java 6 installeren?
« Reactie #17 Gepost op: 2010/05/26, 19:58:44 »
Tja dan word het voor mij ook te moeilijk. Het enige waar ik je nog mee kan helpen is het volume knopje terug plaatsen in het paneel rechts-boven:

ga met je muis op de werkbalk staan ---> rechtermuisknop klik ---> toevoegen aan paneel ---> meldings-applet

 groetjes, Louke

Heel vriendelijk bedankt, het is opgelost! Met dat geluidsknopje terug te zetten zag ik dat er een rood kruisje aan stond. Toen heb ik geklikt om het geluid niet meer te dempen en nu speelt youtube wel geluid. Heel vriendelijk bedankt aan iedereen voor de hulp.

Groetjes,

Els