Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] groot verborgen bestand terugvinden  (gelezen 676 keer)

[OPGELOST] groot verborgen bestand terugvinden
« Gepost op: 2012/04/30, 21:16:57 »
L.S.

Weet iemand een manier hoe een groot (verborgen) bestand terug te vinden. Ik weet dat er ergens een groot bestand (virtuele machine; Windows 7.vdi) verstopt zit maar ik vind die niet terug met de standaard zoekfunctionaliteit van Nautilus. Dat ' verstopt' geraken is hoogstwaarschijnlijk gebeurd door het te wissen en vervolgens voortijdig uit te loggen. In de prullenbak is het niet aangetroffen en ook niet meer onder het betreffende prfiel (profiel voor de zekerheid gewist).
Is er trouwens een manier om alle bestanden (ook de verborgen) in volgorde van grootte op te lijsten; dat zou ook uitkomst kunnen brengen.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2012/05/02, 22:13:07 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: groot verborgen bestand terugvinden
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/30, 21:48:11 »
Er is een leuk programma die kan uitzoeken hoeveel ruimte bestanden en mappen verbruiken.

In de Terminal....

sudo apt-get install ncdu

ncdu
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: groot verborgen bestand terugvinden
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/02, 22:12:48 »
dank lord, maar het leverde niet het gezochte bestand op. Maar ik had zelf een goede ingeving: 'baobab'  via de terminals starten. Toen vond ik inderdaad onder .local de gewraakte 59 GB en was het ook te wissen (via Nautlus). Opgelost dus.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: [OPGELOST] groot verborgen bestand terugvinden
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/03, 01:05:52 »
In de Dash vind je dit via "Schijfgebruik".

Re: [OPGELOST] groot verborgen bestand terugvinden
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/03, 12:24:53 »
in Debian 7 gaat dat niet lukken, maar je kon natuurlijk niet weten dat dit het onderliggende besturingssysteem is. Overigens denk ik dat het bij 'schijfgebruik' ook niet gaat lukken (verborgen bestand), maar zal het toch eens uittesten vanavond op de Ubuntu-machine van mijn lief.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.