Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 3d windows?  (gelezen 1054 keer)

abartels

  • Gast
3d windows?
« Gepost op: 2007/11/01, 14:25:09 »
misschien snap ik het niet helemaal, maar ik begreep dat  ubuntu 7.1 mooie 3 d achtige windows liet zien zo als in bijv Vista(pardon ;-) )..

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Offline siegi

  • Lid
3d windows?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/01, 14:29:15 »
Welke videokaart heb je?  Want normaal zet ubuntu het standaard aan als het gaat.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
3d windows?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/01, 14:30:32 »
Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon) heeft die mogelijkheid en staat standaard ingeschakeld (standaard op lage effecten ingesteld) maar is niet standaard ingeschakeld op elke grafische kaart. Bepaalde grafische kaarten hebben eerst een "beperkt stuurprogramma" nodig (nvidia, sommige amd/ati) en bepaalde grafische kaarten worden ook dan nog niet standaard ondersteund (sommige amd/ati)

1. Wat voor videokaart heb je?
2. Welk video stuurprogramma gebruik je? (Heb je een beperkt stuurprogramma geïnstalleerd?)

Met bepaalde kaarten heb je ook problemen met bepaalde video output drivers en 3D toepassingen. De nvidia kaarten werken _momenteel_ het best.

Op lange termijn zal vrijwel elke Intel/NVidia/AMD/ATI kaart het goed doen met xvideo en opengl, maar dat is momenteel nog niet het geval omdat er nog enkele dingen ontbreken in AIGLX.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

abartels

  • Gast
3d windows?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/01, 14:38:18 »
zegt dit iets? :

W62N Specification
                 -Intel®Yonah & Pentium M (1.6-2.26GHZ,
 CPU
                 2M On-Die L2Cache, 667 MHZ FSB)
 Chipset         - Intel 945 GM+ICH7M (945PM+ICH7M)
 VGA Chipset     -Intel 945GM with Embedded 3D engine
 LCD Display     -14.1

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
3d windows?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/01, 15:11:58 »
Kan je met die laptop wel de Aero Glass interface van Windows Vista draaien? (kan je met die laptop überhaupt wel deftig Windows Vista met klassieke interface draaien?)

Nouja, normaal gezien zouden de 3D effecten standaard geactiveerd moeten zijn bij een Intel GPU. Kijk eens bij Systeem -> Beheer -> Uiterlijk en dan het laatste tabblad van die Visuele Effecten ofzoiets :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline siegi

  • Lid
3d windows?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/01, 16:02:59 »
Maar de standaard effectjes vallen niet zo op natuurlijk als je het niet weet. (bv de cube, en schift-switcher staan niet standaard aan)
Probeer eens compizconfig-settings-manager te installeren dan kan je de verscillende effectjes appart aan en af zetten.

abartels

  • Gast
3d windows?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/01, 18:56:05 »
Citaat van: profoX
Kan je met die laptop wel de Aero Glass interface van Windows Vista draaien? (kan je met die laptop überhaupt wel deftig Windows Vista met klassieke interface draaien?)

haha....een van de redenen dat ik liever Linux gebruik dan wndows(vista)


Nouja, normaal gezien zouden de 3D effecten standaard geactiveerd moeten zijn bij een Intel GPU. Kijk eens bij Systeem -> Beheer -> Uiterlijk en dan het laatste tabblad van die Visuele Effecten ofzoiets :)
ik ga es ff snuffelen  thnx

abartels

  • Gast
3d windows?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/01, 18:59:07 »
Citaat van: siegi
Maar de standaard effectjes vallen niet zo op natuurlijk als je het niet weet. (bv de cube, en schift-switcher staan niet standaard aan)
Probeer eens compizconfig-settings-manager te installeren dan kan je de verscillende effectjes appart aan en af zetten.
compizconfig-settingsmanager ??  mmmm waareh ken ik die vinde?

3d windows?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/01, 19:03:05 »
compizconfig-settings-manager kun je via Synaptic installeren ( Systeem - Beheer - Synapticpakketbeheer - paswoord ingeven - in de lijst zoeken - aanvinken - Toepassen) ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience