Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mailprobleem  (gelezen 630 keer)

mailprobleem
« Gepost op: 2007/05/07, 12:39:03 »
Als ik een email wil versturen krijg ik van evolution de volgende foutmelding (de puntjes kan je vervangen door een emailadres):


Error while performing operation.

RCPT TO <...@.......l> failed: Relaying not allowed: ....@......


Ik heb Xubuntu op een nieuwe(re) pc geïnstalleerd, en heb de .evolution folder van mijn oude computer overgezet naar de juiste locatie op de nieuwe computer. Dit was geen enkel probleem, al mijn oude mails e.d. zijn overgezet. Omdat ik een probleem kreeg met emails versturen heb ik de mail acounts in evolution verwijderd, en weer opnieuw gemaakt. Ook dit hielp niet. Daarna heb ik evolution opnieuw geïnstalleerd, de .evolution folder eerst verwijderd, maar ook dat heeft niet geholpen, ik blijf bovenstaande foutmelding krijgen. De oude pc, met exact dezelfde evolution instellingen stuurt mailtjes alsof er niks aan de hand is. Weet iemand hoe ik weer emails kan versturen met evolution, of waar het probleem hem in zit? Ik weet zo niet meer waar naar een oplossing te zoeken.

Alvast bedankt voor het lezen,
met vriendelijke groet,
Thomas.

mailprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/07, 14:25:13 »
DOM DOM DOM!!!!!!!!!!!!!!!


Ik ben er achter.... bij de nieuwe installatie heb ik de netwerkinstellingen niet ingevoerd. Blijkbaar pikt Xubuntu ergens een onbeveiligd draadloos netwerk uit de lucht, en gebruikt deze als internetverbinding. Omdat het allemaal werkte is dat mij niet opgevallen. Als ik vervolgens een mail probeer te versturen gaat dat via de internetservice provider van dat onbeveiligde netwerk, die vervolgens mijn afzendadres niet accepteerd, omdat deze van een andere aanbieder is.

Hoe stom kan je zijn...

mailprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/07, 15:06:59 »
Citaat van: tommie74
Hoe stom kan je zijn...
Daar zullen we maar niet over beginnen zeker :p

Tof dat het opgelost is.