Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu en XBMC bestanden delen lukt niet  (gelezen 3555 keer)

Rick

  • Gast
Ubuntu en XBMC bestanden delen lukt niet
« Gepost op: 2008/03/28, 23:47:42 »
Hallo,

Ik ben een absolute beginner wat Linux betreft en heb weinig inzicht in netwerken etc.

Ik heb op het moment een dual boot (Xp en Ubuntu) en een XBOX met XBMC. In XP is het gelukt om het hele zaakje aan het werk te krijgen maar onder Ubuntu, waar ik net mee begonnen ben, lukt het me niet.

De pc heeft als ip 192.168.1.33 de Xbox 1952.168.1.34. Deze zitten op een router die de internetverbinding (en telefonie) verzorgd.

Ik kan de Xbox pingen (en krijg ook antwoord). Ook kan ik locaties toevoegen die ik in Ubuntu aangegeven heb te willen sharen. Maar ik kan niet in de directory kijken. De foutmelding is:kan geen verbinding maken met netwerkserver.

Ik vermoed dat het iets met rechten is maar ik kom er niet uit. Wat moet ik waar instellen om bestanden af te kunnen spelen op mijn xbox gestreamed vanaf mijn pc?


Bij voorbaat dank

Rick

Offline Duckie

  • Lid
Ubuntu en XBMC bestanden delen lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/29, 00:26:15 »
Heb je in Ubuntu een samba gebruiker aangemaakt?
Zo niet doe dat dan door "sudo smbpasswd -a naam" (bij naam uiteraard de naam invullen die je wilt gebruiken)
Dan even samba herstarten: "sudo /etc/init.d/samba restart"

Heb je verder ook al XBMC goed ingesteld?
Bij instellingen->Netwerk->SMB client kun je een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Die moeten dan hetzelfde zijn als wat je hierboven hebt gebruikt.

Volgens mij moet het dan werken. Bij mij is dat in ieder geval zo.
____________________________________________

Rick

  • Gast
Ubuntu en XBMC bestanden delen lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/05, 22:29:19 »
Beste Duckie,

Bedankt, het werkt! Weer een stapje verder.


groet
Rick

Offline Duckie

  • Lid
Ubuntu en XBMC bestanden delen lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/05, 23:40:37 »
Graag gedaan.
Mooi dat het gelukt is.
____________________________________________