Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afstandsbediening bij Pinnacle Hybrid PCTV pro PCI  (gelezen 1526 keer)

Mulimans

  • Gast
Afstandsbediening bij Pinnacle Hybrid PCTV pro PCI
« Gepost op: 2007/09/02, 22:06:18 »
Ik maak gebruik van de Tv-kaart

Pinnacle Hybrid PCTV pro PCI

in

Ubuntu 7.04


Na installatie van 'tvtime' en het leggen van een audiokabeltje functioneerde deze zonder problemen.

Alleen krijg ik de afstandsbedediening maar niet aan de praat.

Dit is de kaart:


en dit is de zender:


Deze zit dus met een jack-plug in de (PCI)kaart

en dit is de afstandsbediening:



Ik heb inmiddels begrepen dat het zowel met als zonder 'lirc' zou moeten werken en er bestaan best aardig wat handleidingen voor.
Jammer alleen dat ik van de meeste geen bal begrijp. Ik ben namelijk een ubuntu-gebruiker en geen Linux-expert.

De handleiding die ik wel begrijp omdat deze namelijk in concrete stappen vertelt wat ik moet doen geeft geen resultaat, omdat ik na 'sudo lircd --nodaemon' en 'irw' of de foutmelding krijg:

could not reset tty / caught signal  

of

ik krijg geen foutmelding, maar de knoppen op de afstandsbediening geven geen enkel signaal.

Nu wordt er op http://www.linuxtv.org/v4lwiki/index.php/Remote_controllers ook uitgelegd hoe je het zonder lirc aan de praat kunt krijgen, alleen begrijp ik daar dus niet veel van.

Is er hier misschien iemand die mij in concrete stappen net als op  http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=221299 kan duidelijk maken hoe ik de afstandsbediening werkend kan krijgen?

Offline wutnubu

  • Lid
Afstandsbediening bij Pinnacle Hybrid PCTV pro PCI
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/03, 06:47:05 »
Ik heb het gebruik van deze dingen reeds opgegeven.
Te lastig, maar ik vind het ook minder nodig, de kids hebben niet zo'n hele grote kamer en mogen wat mij betreft wel eens bewegen.

Erg lastig, maar onlangs was er iemand die er mee bezig was http://forum.ubuntu-nl.org/topic/13707

Succes

Mulimans

  • Gast
Afstandsbediening bij Pinnacle Hybrid PCTV pro PCI
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/03, 09:36:57 »
Helaas gaat het hier om een andere kaart/zender dan beschreven op http://forum.ubuntu-nl.org/topic/13707 beste w.hellinga, want die gebruiker zegt in dat bericht dat het kabeltje zit aangesloten op een seriële poort. En bij mij is dat dus niet zo.
Tenzij ik mij al die tijd vergist heb en mijn aansluiting ook serieel heet.
Serieel aangesloten is het toch als het in zo'n gat zit met van die pinnetjes, zoals hieronder?



Of is het type aansluiting misschien niet poort-gebonden? Dus dat een aansluiting met zo'n kleine jack-plug ook op een seriële (COM)poort kan zitten?

Bij mij gaat het in ieder geval om een jack-plug-aansluiting op een PCI-aansloten TV-kaart. (zie afbeeldingen eerste bericht)
Zou overigens niet weten welke officiële naam een dergelijke aansluiting dan wel heeft (met zo'n jack-plug) als het niet serieel is.

Offline wutnubu

  • Lid
Afstandsbediening bij Pinnacle Hybrid PCTV pro PCI
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/03, 15:10:02 »
Je hebt in alles gelijk, mijn opgebouwde afkeer van die dingen heeft mijn scherpe blik vertroebeld ;)

Succes in elk geval.

Groet

Mulimans

  • Gast
Afstandsbediening bij Pinnacle Hybrid PCTV pro PCI
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/03, 22:34:21 »
Bedankt

Mulimans

  • Gast
Afstandsbediening bij Pinnacle Hybrid PCTV pro PCI
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/04, 16:13:41 »
Ik geef het na er dagen mee kwijt te zijn geweest ook maar op. Ben ik niet gewend.
De configuratie-wizard van LIRC (setup.sh) zegt dat mijn ontvanger serieel is terwijl dat toch echt niet zo is aangezien deze (zoals reeds gezegd) met een mini-jack-plug in de TV-kaart zelf zit. Wat ik ook probeer, ik kan mijn systeem maar niet uitleggen waar die ellendige plug zit.

Dan maar een andere zender proberen of zo.
Weten jullie een goed alternatief?

Ik hoop niet dat het dan perse een Pinnacle zender moet zijn aangezien ik ook een Pinnacle afstandsbediening heb?

IHC100

  • Gast
Afstandsbediening bij Pinnacle Hybrid PCTV pro PCI
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/04, 17:57:50 »
Ik voel met jullie beiden mee.
Ik heb net zoiets maar dan van technotrend, ben er ook een paar dagen mee bezig geweest, krijg hem ook niet aan de praat, heb hem niet echt nodig maar kan het gewoon niet uitstaan.
Via tutorials weet ik inmiddels wel dat er kernel ondersteuning is, hij staat in /dev/input/eventx misschien is dat bij jou ook zo, verder ben ik niet gekomen.

succes.

Mulimans

  • Gast
Afstandsbediening bij Pinnacle Hybrid PCTV pro PCI
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/05, 02:56:27 »
Citaat
...heb hem niet echt nodig maar kan het gewoon niet uitstaan.
Precies, geldt voor mij ook. Daarom probeer(de) ik het ook steeds weer op te lossen, tegen beter weten in.

Offline wutnubu

  • Lid
Afstandsbediening bij Pinnacle Hybrid PCTV pro PCI
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/05, 06:23:13 »
En dat is nu precies de reden dat Linux zo goed is, gemaakt door enthousiasme....

Groet