Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]kunbuntu terug naar ubuntu  (gelezen 1173 keer)

Offline jacq48

  • Lid
[OPGELOST]kunbuntu terug naar ubuntu
« Gepost op: 2011/03/25, 00:22:25 »
Hallo allemaal. Ben sinds kort bezig met Ubuntu 10.10. Na wat neuzen op internet kwam ik KDE tegen. Heb dit geinstalleerd in Ubuntu en werkt goed. Heb nu volgens mij Kubuntu binnen Ubuntu. Hoe kan ik terug naar de meer vertrouwde Ubuntu ?? Start nu steeds Kubuntu op. Alvast bedankt, Jacq
« Laatst bewerkt op: 2011/03/27, 23:27:42 door jacq48 »

Re: kunbuntu terug naar ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/25, 00:50:12 »
Op het inlogscherm kiezen voor Sessie>>>Ubuntu desktop (of GNOME) :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: kunbuntu terug naar ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/25, 07:20:46 »
Maar dan krijg je soms wel problemen. Deinstalleer kde anders ook even ;)

Re: kunbuntu terug naar ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/25, 11:05:10 »
kubuntu-desktop kun je zo verwijderen, maar dan blijft de rest van KDE nog staan. Dat is volgens mij ook waar het de TS om gaat. Overigens is er niks mis met Kubuntu binnen Ubuntu installeren hoor. Geeft bijna hetzelfde resultaat (bijna, omdat mogelijk een paar pakketten niet geïnstalleerd worden, maar dat zijn geen cruciale pakketten).

Offline Ramana

  • Lid
Re: kunbuntu terug naar ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/25, 11:57:57 »
Heb nooit echte problemen bemerkt, hoogstens dubbeling van paketten, b.v. twee netwerkmanagers. Dit geeft geen problemen, want de basis is gelijk (ubuntu-minimal) en de verschillen (Kubuntu ("KDE-settings") en Ubuntu ("Gnome-settings") bijten elkaar niet. Start je de een, dan krijg je b.v. de Gnome-netwerkmanager, start je de ander dan krijg je de KDE-nerkwerkmanager.

Het netste lijkt me om alleen een *buntu te installeren en die aan te vullen met alleen de gewenste desktopmanager en programma's

Offline jacq48

  • Lid
Re: kunbuntu terug naar ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/26, 17:56:08 »
Hallo allemaal, ontzettend bedankt voor de uitleg. Probleem opgelost.