Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opstartscript?  (gelezen 9545 keer)

Re: opstartscript?
« Reactie #25 Gepost op: 2010/01/05, 19:29:59 »
deze commands heb ik al gebruikt alleen word er niet wijser uit hoe ik dit in de opstart van linux kan zetten ???

Offline faddrum

  • Lid
Re: opstartscript?
« Reactie #26 Gepost op: 2010/01/08, 11:44:27 »
Ik had een gelijkaardig probleem: geen enkel programma wou na startup opstarten.

Is idd zoals ivo aangeeft een gekende bug.

Na lang gezocht te hebben vond ik een oplossing:

Verander in het begin van /etc/init/rc-sysinit.conf

start on filesystem and net-device-up IFACE=lo
naar

start on filesystem and net-device-up IFACE=$jenic
in mijn geval was dit dus

start on filesystem and net-device-up IFACE=eth0
Hopelijk werkt dit ook voor jou!

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: opstartscript?
« Reactie #27 Gepost op: 2010/01/08, 12:06:01 »
Vreemd, want die "networking" wordt aangeroepen vanuit de /etc/rc0.d/S35networking...

Ander idee nog, maak je eigen init.d entry. Als je je dns script in /etc/init.d directory neerzet, met de juiste permissies (755) en je maakt in /etc/rc0.d een symlink naar dat ding aan.

cd /etc/rc0.d
ln -s ../init.d/dns S99dns

Als ie het dan nog niet doet............ dan moet er een andere geleerde naar kijken.  :|

Het rechstreeks manipuleren van rc-bestanden kan wel, maar wordt wel afgeraden. Hoe wel:

Citaat
Noot. Laat de commando voorafgaan met 'sudo' als niet-rootgebruiker.
* Maak een script aan en plaats deze in /etc/init.d
* Maak <naam script> executable: chmod +x /etc/init.d/<naam script>
* Activeer het init script <naam script>: update-rc.d <naam script> defaults 99 10

Re: opstartscript?
« Reactie #28 Gepost op: 2010/01/15, 10:51:11 »
helaas geen resultaten

Offline vanadium

  • Lid
Re: opstartscript?
« Reactie #29 Gepost op: 2010/01/15, 11:12:23 »
Doe ook eens een debug of het script al dan niet uitgevoerd wordt, bijvoorbeeld door een commando "echo $(date) >> /testscript" toe te voegen. Als je na de opstart ziet dat je DNS niet werkt, maar in je bestand de tijd wel werd opgenomen, dan weet je dat het script wél werkt, en dat je het elders moet zoeken.

Als je script wel degelijk aangeroepen wordt, dan kan je nog proberen of een vertraging met het "sleep" commando nodig is. Het kan altijd zijn dat sommige services nog niet volledig beschikbaar zijn op het moment dat het script uitgevoerd wordt, waardoor het niet werkt.