Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?  (gelezen 12426 keer)

Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Gepost op: 2009/02/17, 10:22:15 »
Binnenkort, na de release van 9.04 "Jaunty Jackalope", komen er Install Parties aan.

http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,37818.0.html

Wie verzint er een pakkende tekst voor de poster/flyer?
Het gaat om een tekst voor het wit gemaakte tekstvak op het plaat je hieronder:



http://img18.imageshack.us/my.php?image=test1wn7.png

De overige tekstvakken kunnen door de organisatoren van de verschillende parties ingevuld worden:



http://img18.imageshack.us/my.php?image=test2wa7.jpg

P.S.
Alle leuke teksten zullen in de Install Party wiki bewaard worden zodat ze ook als ze niet op deze flyer komen niet verloren gaan!
« Laatst bewerkt op: 2009/02/17, 22:36:48 door tommie74 »

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/17, 13:42:48 »
Ik had indachte de volgende test, met vooral daarbij de eisen om de computer soepel te laten draaien, aangezien mijn eerste vraag was toen ik er mee begon, kan deze software op mijn computer wel draaien, 0mdat er vroeger hogere eisen werd gesteld met linux, nu is dat dan niet meer het geval, dus wordt het voor mensen die nog een oud beestje thuis hebben staan, makkelijker om te zeggen, laten we daar eens ubuntu op zetten en uitproberen.
Tekst:

De nieuwste stabiele besturings software voor uw computer (vanaf pentiun lll, 512 mb).
Ubuntu is zeer compleet, alle gebruikers sofware is hierin aanwezig.
Hij is gebruiksvriendelijk en Gratis.

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/17, 13:55:27 »
Gratis, maar niet goedkoop... ;)

En die 512 mb kan opzich wel omlaag hoor (256 werkt nog, 384 werkt prima)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/17, 15:09:50 »
Een beetje soepel en vlot komt toch wel lekker over. bij mij was de ervaring wel met 384 mb, dat Kubuntu, wel moeite had op sommige programma's en als er op de party mensen komen, waar dan de computer dan het niet zo lekker loopt, is ook geen reklame.
Het lijkt mij te minste, als ze weg gaan, bij een install party met een soepel lopent systeem, ze nog blijer naar huis toe gaan en tegen hun kennissen en vrienden kunnen zeggen, van kijk eens, op dat ouwe bakkie heb ik linux laten zetten en dat loopt nog lekker snel. 

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/17, 15:19:28 »
Heb je gelijk in.
Op de chat te vinden als debiantux

Quatroking

  • Gast
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/17, 15:38:36 »
Breng vrijheid naar een nieuw niveau

Offline idefix

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/17, 15:40:52 »
Gratis, maar niet goedkoop... ;)

En die 512 mb kan opzich wel omlaag hoor (256 werkt nog, 384 werkt prima)
Met XFCE werkt 256 VEEL sneller dan Windows XP. Echt waar. Fluxbox is nog sneller maar staat qua concept iets verder af van Windows.
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Offline idefix

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/17, 15:42:08 »
Ik vind de tekst zoals hij is heel goed. Het zegt alles wat gezegd moet zijn.
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/17, 15:44:21 »
Gratis, maar niet goedkoop... ;)

En die 512 mb kan opzich wel omlaag hoor (256 werkt nog, 384 werkt prima)
Met XFCE werkt 256 VEEL sneller dan Windows XP. Echt waar. Fluxbox is nog sneller maar staat qua concept iets verder af van Windows.

Hangt ook wat van de processor af. Wij hadden een tijdje een 3,2 Ghz pc met 256 mb ram. Ubuntu deed het daar aardig goed op. Maar als je een 500 Mhz pc hebt in combinatie met 256 mb ram, zal ubuntu ontzettend traag zijn...

En we hebben hier nu ook een 2,26 Ghz pc met 512 mb aan ram staan die Xubuntu draait. Dat is inderdaad vliegensvlug :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/17, 15:45:29 »
De nieuwste stabiele besturings software voor uw computer (vanaf pentiun lll, 512 mb).
Ubuntu is zeer compleet, alle gebruikers sofware is hierin aanwezig.
Hij is gebruiksvriendelijk en Gratis.

Bobbie gratis is niet goed, vrij verkrijgbaar moet het zijn.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/17, 15:58:26 »
En het is bovendien geen pakkende tekst, vind ik.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/17, 16:12:45 »
Citaat
Bobbie gratis is niet goed, vrij verkrijgbaar moet het zijn

Gijsbert je zal helemaal gelijk hebben teksttueel, Gratis is kort en krachtig, het nodigd uit, om vragen te stellen, wat is gratis, bij jullie.

Volgens mij, moet een tekst eenvoudig, snel herkenbare tekst zijn, met aan het begin en eind pakkende woorden.
(Daar is mascotte vloeipapier ook mee groot geworden, 3 x beter , Rolt beter, plakt beter, brand beter)
« Laatst bewerkt op: 2009/02/17, 16:31:38 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/02/17, 16:53:13 »
Hier nog een tweetal:

Soms is gratis ècht gratis. Ubuntu geeft u alle software die u nodig heeft in één veilig en gebruiksvriendelijk pakket. Is het nog nodig uit te leggen waarom Ubuntu zo'n succes is, of doet u mee?

en met een knipoog naar Obama:

Men zei dat het onmogelijk was. Men zei, dat is voor nerds. Men zei, gratis en vrij, het is een prachtige droom.

Maar deze droom is geen droom meer. Vrijheid en openheid zijn de nieuwe norm. Veiligheid èn gebruiksvriendelijkheid een nieuwe standaard. Doet u mee?



« Laatst bewerkt op: 2009/02/17, 17:02:44 door tommie74 »

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/02/17, 17:37:34 »
Ik had indachte de volgende test, met vooral daarbij de eisen om de computer soepel te laten draaien, aangezien mijn eerste vraag was toen ik er mee begon, kan deze software op mijn computer wel draaien, 0mdat er vroeger hogere eisen werd gesteld met linux, nu is dat dan niet meer het geval, dus wordt het voor mensen die nog een oud beestje thuis hebben staan, makkelijker om te zeggen, laten we daar eens ubuntu op zetten en uitproberen.

In dit kader kan deze ook leuk zijn..

Een tweede jeugd kunnen we u niet beloven... maar uw computer wel! 

Wie organiseert er een install party in een bejaardenhuis?

 =D
« Laatst bewerkt op: 2009/02/17, 17:53:07 door tommie74 »

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/02/17, 19:37:35 »
Waar ik ook aan terug denk, is dat een commercieel bedrijf z'n teksten laten toetsen, via een bureau, aan een groep niet belang hebbende mensen, daar heb ik ook wel aan mee gedaan, bv destijds met windows xp (sorrie), betreffende het uiterlijk van het bureau blad.
Dat kunnen wij ook, door een paar posters te maken met teksten en langs mensen te gaan (b.v. jan met de pet), met de vraag, wat zegt dit u
wat komt duidelijk naar voren e.d. zonder hen te verklaren waar het om gaat en wat het is. 

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/02/17, 19:42:37 »
Citaat
Soms is gratis ècht gratis. Ubuntu geeft u alle software die u nodig heeft in één veilig en gebruiksvriendelijk pakket. Is het nog nodig uit te leggen waarom Ubuntu zo'n succes is, of doet u mee?

Deze is ook leuk, uitnodigen, uitdagend, vriendelijk en kom bij er bij, gezellig

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/02/17, 20:15:49 »

Een tweede jeugd kunnen we u niet beloven... maar uw computer wel! 



 =D


Ehm........
Ù kunnen we geen tweede jeugd beloven, uw computer wel.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/02/17, 20:38:28 »
Citaat
Bobbie gratis is niet goed, vrij verkrijgbaar moet het zijn

Gijsbert je zal helemaal gelijk hebben teksttueel, Gratis is kort en krachtig, het nodigd uit, om vragen te stellen, wat is gratis, bij jullie.

Volgens mij, moet een tekst eenvoudig, snel herkenbare tekst zijn, met aan het begin en eind pakkende woorden.
(Daar is mascotte vloeipapier ook mee groot geworden, 3 x beter , Rolt beter, plakt beter, brand beter)
Vrij als in vrij bier staat ook volgens mij in de GPL. Daarbij veel mensen hebben bij het woord gratis zoiets van als het gratis is zal het ook niet veel wezen, dus een negatieve bijsmaak. En dat willen we toch niet ???
http://www.gnu.org/philosophy/lessig-fsfs-intro.nl.html

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/02/17, 21:09:35 »
Vrij als in vrij bier staat ook volgens mij in de GPL. Daarbij veel mensen hebben bij het woord gratis zoiets van als het gratis is zal het ook niet veel wezen, dus een negatieve bijsmaak. En dat willen we toch niet ???
http://www.gnu.org/philosophy/lessig-fsfs-intro.nl.html
Citaat
Niet vrij in de zin dat programmeurs er niet voor betaald hoeven te worden (”free“ kan in het Engels ook gratis betekenen) maar vrij in de zin dat de gemaakte sturing transparant is en dat iedereen dit kan bekijken en naar willekeur kan veranderen. Dat is “vrije software”

Dit "vrij" betekend inderdaad echt iets anders dan "gratis". Ubuntu is wel vrije software, maar het is ook gratis, wat wil zeggen dat er niets voor betaald hoeft te worden. Dit gratis zijn is voor de meeste mensen denk ik erg aantrekkelijk, zeker omdat ze het dan zonder kosten kunnen proberen. Op de website van Ubuntu wordt hier dan ook nadruk op gelegd bij de beschrijving van wat ubuntu is:
http://www.ubuntu.com/products/whatisubuntu
Citaat
Ubuntu is and always will be free of charge. You do not pay any licensing fees. You can download, use and share Ubuntu with your friends, family, school or business for absolutely nothing.
We hoeven ons dus denk ik helemaal niet te schamen dat Ubuntu gratis is, dat is een sterke kant van Ubuntu.


« Laatst bewerkt op: 2009/02/17, 21:16:45 door tommie74 »

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/02/17, 21:59:16 »
Zoals Gijsbert bedoeld, klopt ook helemaal, het is "vrij verkrijgbaar" , wij begrijpen wat ermee bedoeld wordt, maar er zal ook wel een grote groep mensen zijn, die dat niet zo snel bevatten wat dat betekent en  is "gratis" wel sneller te bevatten.

Naast dit alles is het denk ik ook de bedoeling om mensen te bereiken die het minder breed hebben en duidelijk maken, dat ze hun centjes niet hoeven uit te geven aan software of een andere computer.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/17, 22:10:50 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/02/17, 23:48:03 »
Ubuntu is and always will be free of charge, kostenloos dus. Als jullie gratis willen gebruiken ga je gang. De negatieve kant van gratis heb ik wel eens op Windows geörienteerde sites gezien, dus die mensen zal je met dit argument ook niet overhalen, maar ja die willen waarschijnlijk toch niet aan de Ubuntu.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Skilltone

  • Gast
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/02/18, 07:46:32 »
Goede morgen,

Waarom maak je van je logo geen beginnerszin van. dus logo met install party? Waarom party? Waarom niet gewoon

 "Wilt u ook eens de gratis (Ubuntu logo) proberen?"

Dan bent u speciaal uitgenodigd om op (dag/datum) in mooie Denhaag op de (straat)

Meer info, kijk dan op enz

Onderaan niet de logoś van de adverteerders erbij, maar iets van neerzetten, deze bedrijven ondersteunen en gebruiken dit nieuwe besturingssysteem (of in de geest van)

Houd rekening mee, dat welke tekst er ook kom te staan in uitlegvorm. wat het is enzo, leest een hoop mensen niet. die zie staan "Ubuntu install party" en als ze geintresseerd zijn, datum en plek. dat zijn de belangrijkste voorwaarde.

MvG

Martin

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #22 Gepost op: 2009/02/18, 10:34:30 »
Wat aangepast

Kostenloos de nieuwste stabiele besturings software voor uw computer (vanaf pentiun lll, 512 mb).
Ubuntu is zeer compleet, alle gebruikers sofware is hierin aanwezig.
En hij is gebruiksvriendelijk


Gr

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #23 Gepost op: 2009/02/18, 12:03:42 »
Ik had ongeveer een jaar geleden het volgende gemaakt:
Misschien zijn die teksten bruikbaar?

http://img218.imageshack.us/img218/8902/ubuntu2za6.png

http://img114.imageshack.us/img114/4494/ubuntubx5.png

PS. er mogen ook andere dingen met deze plaatjes gedaan worden, bijvoorbeeld uitprinten en verspreiden...
« Laatst bewerkt op: 2009/02/18, 12:23:32 door leendert »

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #24 Gepost op: 2009/02/19, 16:33:25 »
Wat aangepast

Kostenloos de nieuwste stabiele besturings software voor uw computer (vanaf pentiun lll, 512 mb).
Ubuntu is zeer compleet, alle gebruikers sofware is hierin aanwezig.
En hij is gebruiksvriendelijk[/b]

Gr
geen pentiun maar pentium, Bobbie of is het expres een foutje ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.