Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Games: afspraken, tips, nieuws...  (gelezen 70162 keer)

M3nn0

  • Gast
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #100 Gepost op: 2006/12/06, 15:50:35 »
Citaat van: Math.
Zo, laat ik hier dan ook maar eens wat spammen... ;)

Nee, ik heb echt een onwijs leuk spel wat onder windows draait. Het spel is nog gratis ook, je kunt wel allemaal dingetjes kopen in het spel, dus opzich wel slim opgezet.
Er is alleen geen mogelijkheid deze ook onder linux te draaien, zelfs niet met wine.
Er zit namelijk zo'n game-protect guard in en dat wil helaas niet... :(
Het spel heet: MapleStory en het lijkt op het eerste gezicht veel op een standaard platform, maar het spel bied veel meer dan dat. Tis een beetje RPG-achtig en je kunt ook in het spel met anderen communiceren en spulletjes uitwisselen of samen tegen monsters vechten.
Je speelt het spel samen, of alleen en je kunt niet tegen elkaar spelen, dus ook wel prettig als je er niet zo goed in bent, je kunt dan lekker op je gemakkie spelen, zonder ge-owned te worden. :P
De offci

Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #101 Gepost op: 2006/12/06, 22:46:03 »
@ Math.,

Mijn zoon speelt het spel erg veel.(Window$ XY)
Heb je het al geprobeerd met VMware server met Window$?
Ik kan het helaas niet uitproberen door een falende harddisk.



Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

M3nn0

  • Gast
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #102 Gepost op: 2006/12/07, 15:49:32 »
Citaat van: Math.
De offci

ikzelf

  • Gast
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #103 Gepost op: 2006/12/07, 20:59:12 »
volgens mij is maplestory een exe... en geen flash/shockwave programma...

jaja, mijn klasgenoten hebben net van mij geleerd dat een programma een exe heet.

EN het ergste is nogwel dat mijn klasgenoten zelfs een MSN agenda hebben. NB MSN (=microbagger) :mad:

Offline Math.

  • Lid
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #104 Gepost op: 2006/12/08, 13:42:46 »
Citaat van: M3nn0
...ben nu veel bezig met een Shooter-demo via Wine: SoF2. Moet jij misschien ook maar eens proberen. ...Maar je moet wel houden van tactische shooters... :)
Lijkt me wel interessant, spel ziet er grafisch goed uit en is denk net ff iets meer dan alleen schieten als in Quake3. Al is Quake3 ook niet zomaar een schietspelletjes zoals velen anderen zijn. Quake3 is echt een spel wat om snelheid, accuraatheid en feeling gaat. Ik speel het zelf zeker nog wel 3a4 potjes per dag en is echt nog steeds een favoriet van me. :)

Citaat van: Gijsbert
@ Math.,

Mijn zoon speelt het spel erg veel.(Window$ XY)
Heb je het al geprobeerd met VMware server met Window$?
Als ik windows programma's onder Ubuntu wil laten draaien probeer ik in eerste instantie altijd te kijken naar een linux-installer/executable, anders probeer ik het via wine. Maar ik weet nog niet zo goed wat VMware is, gewoon een emulator die een ander besturingssysteem op je huidge besturingssysteem laat draaien? Als dat klopt, dan neem ik aan dat als ze dit voor linux hebben je nog w

M3nn0

  • Gast
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #105 Gepost op: 2006/12/08, 14:05:29 »
Citaat van: ikzelf
volgens mij is maplestory een exe... en geen flash/shockwave programma...

jaja, mijn klasgenoten hebben net van mij geleerd dat een programma een exe heet.

EN het ergste is nogwel dat mijn klasgenoten zelfs een MSN agenda hebben. NB MSN (=microbagger) :mad:
Citaat van: Math.
Nee, klopt... de site is dan zelf ook niet zo belangrijk (al haal je daar wel het spel vanaf), maar de executable heNee, klopt... de site is dan zelf ook niet zo belangrijk (al haal je daar wel het spel vanaf), maar de executable heeft een extra progje nodig, een protection guard die het hacken probeerd te voorkomen (ik zie alleen nog genoeg hackers rondlopen...) en daar loopt ie op vast...eft een extra progje nodig, een protection guard die het hacken probeerd te voorkomen (ik zie alleen nog genoeg hackers rondlopen...) en daar loopt ie op vast...
ok dan doet ie het niet op Linux.
@Math.
Quake heb ik  wel eens bij iemand anders gespeeld, het is een beetje hetzelfde als UT2004, dat ik ook heel veel speelde. gaat idd om snelheid en om echte gameskills. Maar als je de demo van SoFdan toch wrapt kom dat gelijk ff in de /Linux/ of in de [CrappySkillz] Clan.... (de laatste heb ik pas gelden nog opgericht :))
Gr. Menno

Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #106 Gepost op: 2006/12/08, 18:33:28 »
@Math.,

VM(Virtual Machine)ware server kan je downloaden van de VMware site http://www.vmware.com/products/free_virtualization.html
Als je deze hebt geinstalleerd kan je een VM aanmaken met Windows 98 of XP(Je hebt wel de installatie disk nodig)of een andere Linux smaak.
Tijdens het aanmaken van je VM kan je de groote van je "virtuele harddisk"(is ruimte op je werkelijke harddisk) opgeven.
Voor installatie van een en ander zie het forum VMware van Phaldmmor.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Math.

  • Lid
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #107 Gepost op: 2006/12/08, 18:40:50 »
Is een mulitbootsysteem dan niet voor de hand liggender...? :X

Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #108 Gepost op: 2006/12/08, 19:15:34 »
@Math.,

Een multiboot systeem kan ook natuurlijk.
Je moet alleen je systeem elke keer opnieuw opstarten.
Met een VMware server blijf je binnen je opgestarte systeem (bijv. Ubuntu) werken.
Je hebt tijd winst en je kan allerlei besturings systemen uitproberen.
Alleen hele zware spelletjes die veel video geheugen (meer dan 64MB)vergen zullen niet draaien.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Math.

  • Lid
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #109 Gepost op: 2006/12/13, 17:08:01 »
En je kunt nog altijd volledig onder linux werken, zonder je systeem daarvoor speciaal te moeten indelen. ;)
Ook daar zal ik zeker is naar gaan kijken. :) Kheb nu al heel wat dingen om uit te zoeken, lol :D

ikzelf

  • Gast
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #110 Gepost op: 2006/12/14, 08:49:46 »
stel:

je hebt de nieuwe drivers gekregen van je grafische kaart,
maar dan opeens: je xserver wil niet meer starten...

je denkt: HELP NU KAN IK NIET MEER GAMEN!!! :(

wees niet getreurt...

...je kan altijd nog freesweep spelen in de terminal.

sudo apt-get install freesweep(ik weet niet in welke repo het zit, maar het is er wel een van ubuntu)

freesweep is een mijnenvegerspel in de terminal. :)

Offline Math.

  • Lid
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #111 Gepost op: 2006/12/14, 08:52:44 »
hahaha

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #112 Gepost op: 2006/12/14, 15:30:19 »
SoF2 is erg leuk :) als Lokigames niet failliet was gegaan (jullie hadden meer linux games moeten kopen die door Loki geport werden ;) !) dan hadden we nu SoF2 native onder linux en hadden we geen Wine nodig gehad :) maarja.. onder Wine draait het wel perfect, dus niet zo'n groot probleem...

/LinuX/ SoF2 clan beperkt je trouwens niet tot 1 clan, de SoF2 clan is niet echt actief en we hebben niet veel leden, dusja :) ik heb ook al een lange tijd niet meer gespeeld... in de vakantie zullen we nog wel eens een keer met alle Linux'ers SoF spelen ;)

Math: SoF2 is idd niet zomaar geschiet, je moet een beetje tactisch spelen om goed te zijn :) en oefening baart kunst bij dat spel...

Menno: IE + Flash onder Wine is perfect mogelijk.. Firefox + Flash onder Wine is ook een alternatief voor Flash 9 voor windows; maarja nu met die laatste Flash 9 beta voor Linux werkt Flash 9 hier ook perfect onder linux zonder wine :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Math.

  • Lid
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #113 Gepost op: 2006/12/15, 08:14:18 »
Citaat van: profoX
Math: SoF2 is idd niet zomaar geschiet, je moet een beetje tactisch spelen om goed te zijn :) en oefening baart kunst bij dat spel...
Leuk! Speel je zelf de demo of een volledige versie?

Groet, Math.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #114 Gepost op: 2006/12/15, 12:39:04 »
Citaat van: Math.
Citaat van: profoX
Math: SoF2 is idd niet zomaar geschiet, je moet een beetje tactisch spelen om goed te zijn :) en oefening baart kunst bij dat spel...
Leuk! Speel je zelf de demo of een volledige versie?

Groet, Math.
ik heb beide maar ik speel meestal de demo
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

M3nn0

  • Gast
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #115 Gepost op: 2006/12/15, 16:10:56 »
Citaat van: Profox
/LinuX/ SoF2 clan beperkt je trouwens niet tot 1 clan, de SoF2 clan is niet echt actief en we hebben niet veel leden, dusja :) ik heb ook al een lange tijd niet meer gespeeld... in de vakantie zullen we nog wel eens een keer met alle Linux'ers SoF spelen ;)
Tja, ik heb idd nog nooooit een /Linux/ lid gezien op de demo van SoF2 ;), dus daarom zit ik nu ook in een andere clan...
Citaat van: profox
Menno: IE + Flash onder Wine is perfect mogelijk.. Firefox + Flash onder Wine is ook een alternatief voor Flash 9 voor windows; maarja nu met die laatste Flash 9 beta voor Linux werkt Flash 9 hier ook perfect onder linux zonder wine :)
Mooizo :)
Maarja daar hoef je ook niet echt voor te Googlen :cool:
Citaat van: ikzelf
stel:

je hebt de nieuwe drivers gekregen van je grafische kaart,
maar dan opeens: je xserver wil niet meer starten...

je denkt: HELP NU KAN IK NIET MEER GAMEN!!! sad

wees niet getreurt...

...je kan altijd nog freesweep spelen in de terminal.

Code:

sudo apt-get install freesweep

(ik weet niet in welke repo het zit, maar het is er wel een van ubuntu)

freesweep is een mijnenvegerspel in de terminal.
Hahaha, geinig! Maar wij (leo en ik) Hebben al een aantal conflicten met de X-server gehad... En weer opgelost hoor! ;)
@Math.:
SoF2 MP-demo is zeker een aanrader!!!:D
Gr. Menno

EDIT: Profox: kun jij een server maken met SoF2-demo?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #116 Gepost op: 2006/12/15, 18:01:43 »
niet continu, want dat moet op mijn gewone pc.. zal straks eens proberen of die oude pentium2 met debian erop wine + sof2 demo server kan draaien
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Math.

  • Lid
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #117 Gepost op: 2006/12/15, 18:58:54 »
sudo apt-get install sof2demo.exe for wine :P

ik ga 'm binnenkort ook is uitproberen ;)

M3nn0

  • Gast
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #118 Gepost op: 2006/12/16, 10:17:34 »
Citaat van: profoX
niet continu, want dat moet op mijn gewone pc.. zal straks eens proberen of die oude pentium2 met debian erop wine + sof2 demo server kan draaien
Ik kan geen server draaien, iets met Linux denk ik... Ik wil wel graag een sniperserver maken maar dat gaat dus niet?! Zou je mischien een stappenplan kunnen uitleggen? ;)
Gr. Menno

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #119 Gepost op: 2006/12/16, 16:10:57 »
voor sof2 full is er een dedicated linux server, voor de demo slechts een windows server die je dus via wine moet draaien

* je moet er allereerst voor zorgen dat je router de poort toelaat waarop je SoF2 wil hosten, standaard is dit poort 20100 als je een router gebruikt

* dan moet je wine gewoon starten met het sof2 spel en dan kan je ergens de optie om server te hosten kiezen, ik denk de 2de optie beneden het scherm

* en dan vul je daar gewoon alle details in... bij Dedicated kies je voor Internet

dat zou het moeten zijn, als je dan op een of andere knop drukt zou het sof spel moeten afsluiten en dan krijg je een klein wine venstertje waar de server indraait, dan moet je gewoon sof2 opnieuw opstarten en dan kan je met je server verbinden door te zoeken tussen de Local en/of Internet servers
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

M3nn0

  • Gast
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #120 Gepost op: 2006/12/16, 19:20:12 »
Citaat van: profoX
* je moet er allereerst voor zorgen dat je router de poort toelaat waarop je SoF2 wil hosten, standaard is dit poort 20100 als je een router gebruikt
Kijk, deze stap miste ik dus... Bedankt! Ik ga het morgen (zondag) ff proberen! ;)
Gr. Menno

EDIT: Hoe doe je dit eigenlijk? ;)

ikzelf

  • Gast
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #121 Gepost op: 2006/12/20, 20:21:09 »
hey, volgens mij is dit draadje niet meer stikky... :(

maar euh ik heb weer een nieuwe shooter ontdekt:
alien arena

ik ben het nu even aan het downloaden, maar de screenshots zien er goed uit, het is volgens mij alleen niet zo als sof2...

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #122 Gepost op: 2006/12/20, 20:36:41 »
Citaat van: M3nn0
Citaat van: profoX
* je moet er allereerst voor zorgen dat je router de poort toelaat waarop je SoF2 wil hosten, standaard is dit poort 20100 als je een router gebruikt
Kijk, deze stap miste ik dus... Bedankt! Ik ga het morgen (zondag) ff proberen! ;)
Gr. Menno

EDIT: Hoe doe je dit eigenlijk? ;)
Is bij elke router verschillend.. heb je geen handleiding van je router, of kan je niet op Google kijken hoe het bij je router moet?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Bartbes

  • Gast
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #123 Gepost op: 2006/12/20, 21:34:21 »
Ik hoor jullie hier de hele tijd praten over SoF2, ik vond hem laatst hier thuis. Maar hij start bij mij niet op (loki installer geprobeerd en windows installer), ik krijg een OpenGL error. Even voor de duidelijkheid, ik gebruik de nvidia driver icm de Nvidia Geforce FX 5200

ikzelf

  • Gast
Games: afspraken, tips, nieuws...
« Reactie #124 Gepost op: 2006/12/21, 12:35:00 »
ik heb ook een fx 5200, maar bij mij doet hij het wel

doe eens in een terminal
glxinfo | grep directals er direct rendering yes staat heb je in elk geval 3d support.