Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: schakel Backspace om terug te gaan in Nautilus weer in  (gelezen 1995 keer)

Tip: schakel Backspace om terug te gaan in Nautilus weer in
« Gepost op: 2013/06/22, 00:38:09 »
Deze tip werkt voor zowel Nautilus 3.6 en 3.8.

Open een terminalvenster of ALT+F2 en geef het volgende commando in:

gedit ~/.config/nautilus/accels

Zoek naar de regel:
; (gtk_accel_path "<actions>/ShellActions/Up" "<alt>Up")

en vervang het door:
(gtk_accel_path "<actions>/ShellActions/Up" "BackSpace")

(tip: voorkom typfouten, haal de oude regel weg en kopieer en plak de vervangende regel daar)

Nu werkt het weer! :)

Re: Tip: schakel Backspace om terug te gaan in Nautilus weer in
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/25, 15:12:49 »
Een stap omhoog in de mappenstructuur is niet hetzelfde als een stap terug in je bladergeschiedenis...

; (gtk_accel_path "<Actions>/ShellActions/Back" "<Alt>Left")

moet je hebben ;)

Re: Tip: schakel Backspace om terug te gaan in Nautilus weer in
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/25, 20:09:03 »
Uhm, hier doet dat precies hetzelfde hoor... Ligt gewoon aan jou computer of jou versie van Nautilus.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tip: schakel Backspace om terug te gaan in Nautilus weer in
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/25, 21:14:15 »
"up" brengt je naar de bovenliggende folder in de bestandstructuur. "back" brengt je naar de vorige folder die je hebt bezocht. Dat zal vaak de bovenliggende folder zijn, maar het kan ook een andere folder zijn. Dit is bijvoorbeeld het geval als je via de bookmarks naar een folder bent gegaan.

Re: Tip: schakel Backspace om terug te gaan in Nautilus weer in
« Reactie #4 Gepost op: 2013/06/25, 23:14:12 »
"up" brengt je naar de bovenliggende folder in de bestandstructuur. "back" brengt je naar de vorige folder die je hebt bezocht. Dat zal vaak de bovenliggende folder zijn, maar het kan ook een andere folder zijn. Dit is bijvoorbeeld het geval als je via de bookmarks naar een folder bent gegaan.

Hier ga ik gewoon terug, niet up, via hoe ik het heb ingesteld als beschreven in de openingspost. Beetje lezen kan nooit kwaad.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tip: schakel Backspace om terug te gaan in Nautilus weer in
« Reactie #5 Gepost op: 2013/06/26, 19:41:19 »
Hier ga ik gewoon terug, niet up, via hoe ik het heb ingesteld als beschreven in de openingspost. Beetje lezen kan nooit kwaad.
Lees jij dan de post van Cumulus nog eens.

Re: Tip: schakel Backspace om terug te gaan in Nautilus weer in
« Reactie #6 Gepost op: 2013/06/26, 20:08:46 »
Hier ga ik gewoon terug, niet up, via hoe ik het heb ingesteld als beschreven in de openingspost. Beetje lezen kan nooit kwaad.
Lees jij dan de post van Cumulus nog eens.

Luister, bij mij werkt het voor teruggaan zoals door mij beschreven, bij Cumulus zoals door hem beschreven. We hebben allebei een andere computer met misschien zelfs een andere versie van Nautilus.

Re: Tip: schakel Backspace om terug te gaan in Nautilus weer in
« Reactie #7 Gepost op: 2013/06/28, 18:34:39 »
Hier ga ik gewoon terug, niet up, via hoe ik het heb ingesteld als beschreven in de openingspost. Beetje lezen kan nooit kwaad.
Lees jij dan de post van Cumulus nog eens.

Luister, bij mij werkt het voor teruggaan zoals door mij beschreven, bij Cumulus zoals door hem beschreven. We hebben allebei een andere computer met misschien zelfs een andere versie van Nautilus.
Dus als jij naar de prullenbak gaat in Nautilus en daarna naar de map ~/Downloads, dan brengt "terug" jou naar je persoonlijke map in plaats van naar de prullenbak? Ik heb Nautilus 3.6.3 en "terug" en "omhoog" werken zoals vanadium al heeft uitgelegd bij mij.
« Laatst bewerkt op: 2013/06/28, 18:41:33 door Cumulus007 »