Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Formules in OpenOfice spreadsheet: paste-special ?  (gelezen 717 keer)

marghie

  • Gast
Formules in OpenOfice spreadsheet: paste-special ?
« Gepost op: 2007/07/01, 19:05:54 »
spreadsheet funkties: paste-special

Als ik formules heb toegepast in een datafile en ik wil met die uitkomsten gaan rekenen krijg ik nullen te zien.
Bijvoorbeeld na een simpele splitsingsaktie aktie   =LEFT(C24;2)    doe ik een SUM van diverse cellen.
Copy-paste special werkt niet: de nieuwe cellen blijven leeg.
Over de oude heen, zoals ik dat in Excel  deed, (copy-paste special - values) werkte daar goed. De waarden worden  op deze wijze vastgelegd en dan valt er te rekenen.

Binnen de paste-special module heb ik alle opties al geprobeerd en van de diverse help funkties word ik niet wijzer.

Wie heeft hiermee ervaring opgedaan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Formules in OpenOfice spreadsheet: paste-special ?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/01, 19:13:14 »
Mmmmm.... Probeer eens of het wel werkt in Gnumeric?
Toepassingen - Installeren/verwijderen
zoekterm: gnumeric
aanvinken en druk op knop Toepassen

Groet, Pjotr.

Offline vanadium

  • Lid
Formules in OpenOfice spreadsheet: paste-special ?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/02, 16:52:09 »
Met je "LEFT" functie zet je een getal om in een string, een lettertekenreeks dus (je ziet trouwens dat het "getal" nu links is uitgelijnd). Calc zal nog altijd met die string rekenen alsof het een getal is, maar bij Copy Special moet "strings" aangevinkt staan wil je dat die cel gecopieerd wordt.

Eigenlijk zou je je resultaat van LEFT nog terug naar een getal moeten omzetten met de VALUE functie, bijvoorbeeld: =VALUE(LEFT(A1;2)) om werkelijk je resultaat als een nummer, geen string, op te slaan.