Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe hardeschijf niet herkend  (gelezen 1691 keer)

hallo409

  • Gast
Externe hardeschijf niet herkend
« Gepost op: 2008/05/12, 11:17:44 »
Hallo,
Ik heb een externe harde schijf dit is een archos 605 multimedia speler die ik heb in gesteld als harde schijf zodat ik deze ook op linux kan vullen/leeghalen. Hij heeft mijn speler goed herkend totdat hij vastliep. sinds dat moment herkent hij mijn speler helemaal niet meer. Ik had ergens gelezen dat je hem dan eerst een een keer veilig moest verwijderen op een windows pc. Ook dit heb in gedaan maar helaas nog steeds geen resultaat. Iemand een sugestie?

Marco

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Externe hardeschijf niet herkend
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/12, 11:20:20 »
Foutcontrole in Windows doen? Voor het herstellen van NTFS is Windows het beste (geen wonder, natuurlijk, want het is een format van Microsoft).

hallo409

  • Gast
Externe hardeschijf niet herkend
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/12, 13:40:48 »
Okee ik zal het proberen. Wel jammer dat het zo moet aangezien ik nu eerst al mijn bestanden naar een windows pc moet verplaatsen daarna formateren, weer terug op de schijf zetten en dan nogmaals in ubuntu proberen.
Maar toch bedankt

Offline vanadium

  • Lid
Externe hardeschijf niet herkend
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/12, 15:27:48 »
Als je je ntfs onder Windows "herstelt" moet je die niet herformatteren! Je moet enkel de schijfcontrole doen. Als je toch wil herformatteren, dan kan je dat evengoed in Ubuntu doen (gegevens elders kopiƫren, herformatteren, gegevens terugplaatsen).

Offline Dave

  • Lid
Externe hardeschijf niet herkend
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/12, 19:27:33 »
of de schijf is overleden..
had vorige week ook een nieuwe schijf binnen (usb backup)en werd niet herkend door gparted.
nog eens getest aan de idekabel maar naks.
Dus die kan morgen weer retour....

Tsiburaska

  • Gast
Externe hardeschijf niet herkend
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/12, 19:59:30 »
Veel Externe harde schijven worden los in auto zonder gordels vervoerd en bij een noodstop is de schijf..... overleden dus  eigen schuld.
Daarom voorzichtig met deze harde schijven, erg kwetsbaar van binnen.

Een USB stickje van 4 Gb is dan beter, geen bewegende delen en meestal voldoende...

hallo409

  • Gast
Externe hardeschijf niet herkend
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/12, 23:15:07 »
Hij is niet overleden want een windows pc herkent hem gewoon. Deze schijf kanwel tegen een stootje aagezien het een Pocket Multimedia Center is ( een die je dus constant in je broekzak meeneemt). En 4 Gb voor mijn muziek is niet voldoende. Gelukkig maar is hij niet overleden anders zat ik echt met de gebakken peren. Kan hij weer weg heb hem net na een hoop gedoe met opsturen terugkrijgen weer wegsturen etc, etc, (hij heeft helaas wel 2 dode pixels in het scherm (ga er niet mee terug ben het opsturen nu wel zat) maar dat heeft niets te maken met het niet herkennen in van de schijf :P