Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Algemene Ubuntu Flyers  (gelezen 123950 keer)

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #25 Gepost op: 2012/01/23, 16:39:32 »
Ik vind het juist niet erg dat Libreoffice en Firefox opgenoemd hebben zo maak je nog een beetje reclame voor deze software en voor de mensen die geen Ubuntu willen weten ze toch dat de software bestaat :) En volgens mij is dat niet heel moeilijk te wijzigen.

Nog wat kleine tips.

Sociale media, volgens mij is "internet" wat beter, niet iedereen weet wat sociale media is en wie wil nou een PC zonder internet?

"...rechtstreeks vanaf de CD!" kan worden: "....rechtstreeks vanaf de CD zonder ook, maar iets op uw PC aan te passen."

Net al begonnen met de vertaling ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #26 Gepost op: 2012/01/23, 16:43:45 »
Nou, als je pakketnamen erin gaat zetten, dan kan dat verouderen, aangezien met 11.10 bijvoorbeeld thunderbird erin is gekomen i.p.v. evolution.

Oh ja, inderdaad, dat ga ik nu veranderen.

*edit* hier is de nieuwe: http://ubuntuone.com/5yqGetz0HV5o1DnXZLBmae

Oh by the way, al de oude versies heb ik van ubuntu one gehaald (eigenlijk doe ik dat telkens ik weer een nieuwe erop zet). Dus die andere zijn niet meer te downloaden, sterker nog, die heb ik zelfs niet meer :P.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/23, 16:48:05 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #27 Gepost op: 2012/01/23, 17:38:12 »
CD word trouwens DVD in de nieuwe versie. Misschien is "installatie medium" beter (je kan Ubuntu namelijk ook van een USB stick/SD installeren)?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #28 Gepost op: 2012/01/23, 17:58:33 »
Goed punt idd. Installatiemedium vind ik persoonlijk wat ingewikkeld, dan zou ik voor dvd gaan geloof ik.

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #29 Gepost op: 2012/01/23, 18:26:23 »
Goed punt idd. Installatiemedium vind ik persoonlijk wat ingewikkeld, dan zou ik voor dvd gaan geloof ik.

Ja vind ik ook wel eigenlijk, maar CD kan blijven tot 12.04 vind ik :) Wanneer is de release? Hier is de vertaling trouwens, niet dat jullie er iets aan hebben :evil:
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #30 Gepost op: 2012/01/23, 19:18:37 »

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #31 Gepost op: 2012/01/23, 21:05:58 »
 :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #32 Gepost op: 2012/01/25, 21:35:50 »
Ik verander cd naar dvd, installatie medium is ook nog niet zo slecht, maar wel een beetje onduidelijk misschien voor mensen die minder begaafd zijn met een computer. Sowieso denk ik dat dvd niet zo snel outdated zal raken, aangezien ze nu op 750MB zitten, en zo'n dvd iets van 4GB aan kan, dus dat zal wel even duren voordat ze hem helemaal volgepropt hebben. Tegen die tijd kan het wel naar USB verandert worden ofzo, maar dan is er vast wel een andere flyer :P.

En hier is 'ie: http://ubuntuone.com/4L8tlbxxGxiqOInVWNOtY0

Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #33 Gepost op: 2012/01/27, 21:57:41 »
Hopelijk tot ziens in Ubuntu??

Ik vind dat ook niet heel erg kloppend. Het woord in is fout, dat zou kunnen voor een online spel, maar voor een besturingssysteem niet.

Hopelijk zien wij elkaar met Ubuntu!

Voor de rest heb ik niks meer te zeiken. ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #34 Gepost op: 2012/01/27, 23:22:28 »
Zo, hier is de .zip: http://ubuntuone.com/7JWvsd4bqjEQR16KfYKSdY

Ik heb hem op de wiki geupload, ik zie nu dat die bovenste/onderste balk niet helemaal kloppen t.o.v. elkaar. Dus dat ga ik nog even fixen.

Hopelijk wil dat een beetje.....

Oops, dat laatste regeltje tekst klopt nog niet, naja doe ik morgen nog wel even :)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/28, 00:44:01 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #35 Gepost op: 2012/01/28, 18:29:55 »
Prima. Kan je de bewerkbare versie ook uploaden? Of hoe kan ik hem bewerken?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #36 Gepost op: 2012/01/28, 19:26:53 »
Ja, in de .zip zit de bwerkbare versie, dat is het .sla bestand. Dat werkt in ieder geval in scribus, geen idee of dat in adobe inddesign kan trouwens.

Wat wel fijn is in dat scribus, is dat je op een tekstvlak rechtermuisknop kan doen, en dat edit text, dan krijg je een schermpje in beeld met de tekst en voor elke regel kan je een stijl kiezen (bijv. kopttekst, een stijl voor de footer etc.), die stijlen zitten als het goed is ook in het .sla bestand, dus je kan gewoon de tekst verwissel met de jouwe en hij doet alles vanzelf.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #37 Gepost op: 2012/01/28, 23:06:23 »
Zo, ik heb dat laatste zinnetje nu wel correct verandert :).

http://ubuntuone.com/4bW5d8EF7o65s3zNXpOFl3

Ik heb die onderste/bovenste balk niet meer verandert, het lukt mij in ieder geval niet met scribus, vind het persoonlijk ook niet echt heel fijn werken, moet ik eerlijk zeggen. Misschien als ik ook echt goed weet waar alles zit dat het dan wel mee valt, maarja, dat weet ik niet.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #38 Gepost op: 2012/01/29, 23:17:44 »
Ik denk wel dat het handigst is om ze op A6-formaat te hebben. Is het mogelijk om er 4 bij elkaar te doen zodat ze op een A4 passen?
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #39 Gepost op: 2012/01/30, 10:35:26 »
A5 past twee keer in A4 en dan houd je nog wat ruimte over. Ik heb alles op A5 gemaakt, aangezien dat ook de bedoeling is/was.

Ik vind A5 wel een goed formaat, aangezien daar gewoon alles oppast, alles is dan ook nog duidelijk leesbaar en je houdt zelfs nog wat ruimte over voor eventuele info van releaseparties en dergelijke.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #40 Gepost op: 2012/01/30, 13:25:54 »
Ik denk ook dat A5 een prima formaat is, voor A6 staat er denk ik echt te veel informatie op.

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #41 Gepost op: 2012/01/30, 19:15:12 »
in:
Daar vindt u veel extra informatie en kunt u Ubuntu downloaden. Tevens vind u daar de link naar het Ubuntu forum.
Wellicht tot ziens op het Ubuntu forum!


En dan nog even 'vindt u' voor de finishing touch. ;)

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #42 Gepost op: 2012/01/30, 19:35:15 »
Maakt dat het minder fout? :rolleyes:
Ik wil niet trollen, Femke, maar zulke fouten horen niet op een poster die verspreid gaat worden. Typfout of niet.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #43 Gepost op: 2012/01/30, 21:01:50 »
Ik zal morgen dat laatste stukje tekst nog even veranderen. :)

Maakt dat het minder fout? :rolleyes:
Ik wil niet trollen, Femke, maar zulke fouten horen niet op een poster die verspreid gaat worden. Typfout of niet.

Het is een flyer, maar alsnog heb je gelijk ;), het is heel erg zonde als je een typfout ergens in hebt wat (hopelijk) veel verspreid gaat worden.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #44 Gepost op: 2012/01/31, 12:28:02 »
[offtopic]
Een typefout aanwijzen in een tekst die bedoelt is voor publicatie is nuttig. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een tekst met typefout wordt afgedrukt namelijk. Het melden van zo'n typefout als trolgedrag typeren lijkt mij eerder ongewenst eerlijk gezegd dan het melden van de typefout zelf.

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #45 Gepost op: 2012/01/31, 13:24:59 »
Idd. bijna iedereen kan een typefout maken. Maar er zijn ook heel wat mensen die over een typefout heenkijken. Ik heb al eens een flyer naar de drukker gestuurd met een typefout erin waarbij ik echt de tekst had doorgekeken. Dus je kan er niet zomaar vanuit gaan dat die altijd eruit worden gehaald. Vandaar dat het nuttig is om deze te melden. Ook al is dat nog voordat de tekst in een flyer is opgenomen.

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #46 Gepost op: 2012/01/31, 18:48:12 »
@Thomas de Graaff

Wij bedanken voor uw positieve intiatieve bijdrage  =D Ik ben het eens hoe minder type- of spelfouten des te professioneler het overkomt. En of het nou een type of spellingsfout is femke, dat maakt niet uit het gaat er om dat iets fout is en dat, dat rechtgezet word.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/31, 18:50:07 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #47 Gepost op: 2012/01/31, 18:49:43 »
Werkwoordspelling: Ik mierenneuk, jij mierenneukdt, wij mierenneuken... 8-)

(Met andere woorden: Jongens, waar hebben we het hier over? Oké, het typvaudje is opgelost, klaar....)

Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #48 Gepost op: 2012/01/31, 18:55:21 »
En ja, je komt als trol over met dit geneuzel.

Dat neem ik dan op de koop toe.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Algemene Ubuntu Flyers
« Reactie #49 Gepost op: 2012/02/06, 21:36:27 »
Zo, ik heb hem weer eens wat verandert qua tekst :): http://ubuntuone.com/5M6bNWJt4Og7Hrt4M9MtUn
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!