Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hp laserjet M127fw gaat niet in sleep mode  (gelezen 425 keer)

hp laserjet M127fw gaat niet in sleep mode
« Gepost op: 2015/07/26, 15:36:32 »
OS = Xubuntu 14.04

Mijn HP Laserjet M127fw wil niet in sleep mode gaan na de door mij gekozen instelling van 5 minuten.

Heb de volgende 'oplossing' gevonden die bij mij dus niet werkt :

http://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-All-in-One-Install-Setup/LaserJet-Pro-MFP-M127fw-will-not-go-to-sleep/td-p/4648392

Weet iemand hoe de printer in sleep mode te krijgen? Ik heb geen zin om het ding iedere keer aan en uit te zetten namelijk. De sleep mode zit er niet voor niets lijkt me. Alvast bedankt!
Een boek doet het altijd...

Re: hp laserjet M127fw gaat niet in sleep mode
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/28, 16:13:26 »
Ben er zelf inmiddels achtergekomen wat de oorzaak is en hoe het op te lossen. Dit geldt enkel voor gebruik van de printer als netwerkprinter.

De printer wilde maar niet in sleep mode gaan. Waarschijnlijk kreeg ie toch steeds een signaaltje door. Nadat ik een tweetal 'Wake On' functies had uitgezet (fax en usb) ging ie wel netjes in sleep mode. Hoe dit te doen via het touchscreen :

Setup menu > System setup > Energy settings > Wake/Auto On Events > zorg dat alleen Control Panel Touch en LAN Job ingeschakeld zijn. De rest kun je uitschakelen door er op te drukken en voor Off te kiezen.

Heb de printer nu weer gewoon op een stekkerdoos aangesloten en hij gaat netjes in sleepmode. Was bij mij dus niet de oorzaak. Vond het ook al een beetje vreemd verhaal.
Een boek doet het altijd...