Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Cisco VPN Error: Failed to make module "cisco_ipsec.ko".  (gelezen 4434 keer)

erm

  • Gast
"Cisco VPN Error: Failed to make module "cisco_ipsec.ko".
« Gepost op: 2008/02/05, 19:00:35 »
Hallo mensen,

voor mijn school moet ik zo een cisco client verbining krijgen met internet.

Er is een linux versie ervoor en die probeer ik nu te installeren.

Ik had op een forum gelezen dat het compilen niet met Gcc 4.0 ging dus ik heb nu gcc 3.4 en gcc 4.0 allebei geinstalleerd.

Als ik de cisco vpn client probeer te compilen krijg ik het volgende:

Making module
make -C /lib/modules/2.6.22-14-generic/build SUBDIRS=/home/erm/vpnclient modules
make[1]: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.22-14-generic' wordt binnengegaan
  CC [M]  /home/erm/vpnclient/linuxcniapi.o
/home/erm/vpnclient/linuxcniapi.c:12:26: fout: linux/config.h: Bestand of map bestaat niet
/home/erm/vpnclient/linuxcniapi.c: In functie ‘CniInjectReceive’:
/home/erm/vpnclient/linuxcniapi.c:297: let op: impliciete declaratie van functie ‘skb_set_timestamp’
/home/erm/vpnclient/linuxcniapi.c:331: fout: ‘struct sk_buff’ has no member named ‘nh’
/home/erm/vpnclient/linuxcniapi.c:332: fout: ‘struct sk_buff’ has no member named ‘mac’
/home/erm/vpnclient/linuxcniapi.c: In functie ‘CniInjectSend’:
/home/erm/vpnclient/linuxcniapi.c:454: fout: ‘struct sk_buff’ has no member named ‘mac’
/home/erm/vpnclient/linuxcniapi.c:455: fout: ‘struct sk_buff’ has no member named ‘nh’
/home/erm/vpnclient/linuxcniapi.c:458: fout: ‘struct sk_buff’ has no member named ‘h’
/home/erm/vpnclient/linuxcniapi.c:458: fout: ‘struct sk_buff’ has no member named ‘nh’
make[2]: *** [/home/erm/vpnclient/linuxcniapi.o] Fout 1
make[1]: *** [_module_/home/erm/vpnclient] Fout 2
make[1]: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.22-14-generic' wordt verlaten
make: *** [default] Fout 2
Failed to make module "cisco_ipsec.ko".



Ik had al van tevoren op deze forum gekeken: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=108895&highlight=cisco+vpn

Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen?


of is er een alternatief ervoor? bijv werkt vpnc hetzelfde als die cisco gebeuren?

Dankjewel voor jullie hulp.

Offline vanadium

  • Lid
"Cisco VPN Error: Failed to make module "cisco_ipsec.ko".
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/05, 19:16:41 »
Probeer het alleszins eerst eens met network-manager-vpnc, te vinden in Synaptic, of vlugger met de commandolijn

sudo apt-get install network-manager-vpnc

Dit commando zal tegelijk ook de nodige client installeren. Vanaf dan krijg je in het menu van je netwerk icoon een extra optie, vpn connections, waarin je je verbinding kan specifieren. Als alles goed gaat, dan kan je vanaf dan op en af het vpn via het netwerkmanagericoon.

Nu loop ik voorop, maar als je dat geinstalleerd krijgt, dan:

Edit connection: Connection name: ; Gateway: ; groupname:
Password: ; Group paswd:  

erm

  • Gast
"Cisco VPN Error: Failed to make module "cisco_ipsec.ko".
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/06, 12:05:33 »
oke maar dat is een workarround, ik was op school en ik heb een bestand gekregen wat ik moest importeren.

Nu vraagt die vpnc dus om een groeppassword die ik niet mag krijgen. De enige oplossing is het installeren van die cisco client?

kan iemand me helpen.