Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office  (gelezen 9938 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Veel Windowsgebruikers werken nog met Microsoft Office 2003. Vaak omdat ze door 't lint gaan van het lint....

Echter: niet alleen Windows XP gaat dood in april 2014, maar ook MS Office 2003:
http://support.microsoft.com/lifecycle/default.aspx?LN=nl&x=15&y=16&p1=2488

Een mooi extra argument voor overstap naar Libre Office. En, in geval van XP-gebruik in combinatie met MS Office 2003: een extra reden om helemaal over te stappen naar Linux.  :)
« Laatst bewerkt op: 2013/08/28, 15:00:16 door Pjotr »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/28, 16:22:49 »
Veel Windowsgebruikers werken nog met Microsoft Office 2003. Vaak omdat ze door 't lint gaan van het lint....
Klopt.

En als ik ze dan vertel dat LibreOffice ook geen ribbon heeft maar tegelijk ook bestanden van Office 2007 en later (docx etc) kan inlezen, dan denken ze het walhalla te hebben gevonden. ;)

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/28, 18:53:01 »
Of hoe Microsoft haar klanten gewoon door de mangel haalt. Ik kan me voorstellen dat je een licentie hebt gekocht voor een smak geld, en nu 'een paar' jaar later plots uitgerangeerd wordt met "sorry, maar de ondersteuning stopt nu", dat je even baalt.

Inderdaad, zonder echt te willen bashen, het is een ongelooflijk mooie reden om die Microsoftproducten te laten voor wat ze zijn en proberen over te stappen op een volbloed renpaard zoals *ubuntu (ik denk dat er velen zullen kandidaat zijn voor Xubuntu wegens Ubuntu al te zwaar voor hun systeem op dit moment).

Leuk dat je dit even in de verf zet Pjotr, het was mij compleet ontgaan. Nu kan ik mijn volwaardige Office-pakket 2003 gewoon weggooien of schenken voor een project in Afrika. (Niet sarcastisch bedoeld)

Ik ga alvast extra CD's (de meeste computers uit die tijd booten niet van USB) aanmaken met Xubuntu i.s.m. Libre Office , we hebben een Chinese leverancier die makkelijk zat 'verouderde' RAM-bankjes verkoopt; dus geen probleem voor een kleine opwaardering.

Jammer dat Ubuntu zelf al ver doorontwikkeld is voor die generatie computers. Xfce (en ik denk ook Lxde) zullen hun belang nog zeker bewijzen de komende maanden. 
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/28, 18:56:39 »
Of hoe Microsoft haar klanten gewoon door de mangel haalt. Ik kan me voorstellen dat je een licentie hebt gekocht voor een smak geld, en nu 'een paar' jaar later plots uitgerangeerd wordt met "sorry, maar de ondersteuning stopt nu", dat je even baalt.
Dat is toch niet raar, want het is precies het verdienmodel. Niet alleen van MS maar van vele andere leveranciers van gesloten software.

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/28, 20:10:38 »
Uhm, je kon al langer geen licentie voor Office 2003 dus iedereen die dat wel had verkregen heeft hem inmiddels minimaal 4 jaar. Dat is nog best lang.

Maarja, zou LibreOffice hiervan profiteren? Tenslotte is Ubuntu ook niet veel gegroeid sinds Windows 8 uitkwam terwijl dat wel voorspeld was...

@markba: En open software*
Er is (hoewel schaars) open source-software waarvoor je moet betalen, al was het maar voor commercieel gebruik.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/28, 21:21:31 »
Microsoft Office 2003 blijft gewoon te gebruiken, ook in (en na) 2014. Niets aan de hand.

Voor de zekerheid kan je beter overstappen op een nieuwe versie van Office waar (voorlopig) nog "security updates" voor worden uitgebracht.

Als je gebruik wil gaan maken van open-source kan je natuurlijk altijd eens LibreOffice proberen (LibreOffice is beschikbaar voor Linux en Windows).
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #6 Gepost op: 2013/08/28, 21:26:06 »
Microsoft Office 2003 blijft gewoon te gebruiken, ook in (en na) 2014. Niets aan de hand.

Voor de zekerheid kan je beter overstappen op een nieuwe versie van Office waar (voorlopig) nog "security updates" voor worden uitgebracht.

Als je gebruik wil gaan maken van open-source kan je natuurlijk altijd eens LibreOffice proberen (LibreOffice is beschikbaar voor Linux en Windows).

Apart. Meestal kom je bij dit soort topics met een soortgelijke conclusie als ik...
("Maarja, zou LibreOffice hiervan profiteren? Tenslotte is Ubuntu ook niet veel gegroeid sinds Windows 8 uitkwam terwijl dat wel voorspeld was...")

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #7 Gepost op: 2013/08/28, 21:44:29 »
Het is al te optimistisch om te zeggen dat Libre Office een volwaardige vervanger van Office is.
Office bevat ook Ms-Access. Als freelancer werkte ik in de laatste tien jaar van de vorige eeuw bij meerdere banken ( AbnAmro, Rabobank, MeesPierson, Interpolis en SVB) en in die tijd draaiden daar heel wat applicaties onder Ms-Access/VBA (Visual Basic for Applications). Ik neem niet aan dat die toepassingen allemaal zijn verdwenen. En voor die combinatie  van een database met een geïntegreerde programmeertaal biedt Libre Office (jammer genoeg) geen alternatief.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #8 Gepost op: 2013/08/28, 22:23:14 »
Het is al te optimistisch om te zeggen dat Libre Office een volwaardige vervanger van Office is.
Office bevat ook Ms-Access. Als freelancer werkte ik in de laatste tien jaar van de vorige eeuw bij meerdere banken ( AbnAmro, Rabobank, MeesPierson, Interpolis en SVB) en in die tijd draaiden daar heel wat applicaties onder Ms-Access/VBA (Visual Basic for Applications). Ik neem niet aan dat die toepassingen allemaal zijn verdwenen. En voor die combinatie  van een database met een geïntegreerde programmeertaal biedt Libre Office (jammer genoeg) geen alternatief.

Helaas heb je hier gelijk, ik had jaren lang een Dbase van open/libre office gebruikt, door de  backups, heb ik de gegevens telkens kunnen redden na crashes, dus helaas is dat stukje niet de sterkste kant.
Uiteindelijk toch naar MS-access gegaan en daar een data base gemaakt, waar nog geen problemen zijn geweest dat is dan het enige stukje van ms office dat ik gebruik, voor de rest gebruik ik Libre office met plezier.


Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #9 Gepost op: 2013/08/28, 22:30:54 »
Het is al te optimistisch om te zeggen dat Libre Office een volwaardige vervanger van Office is.
Office bevat ook Ms-Access.
Er zijn inderdaad uitzonderingen waardoor LO geen vervanging is. MS Acces is er één van, de ander heeft te maken met macro's. Het gros van de gebruikers, zeker particulieren en voor een groot deel ook de zakelijke gebruikers hebben deze niet nodig dus kunnen prima over. Bij een eventuele migratie moet hier goed naar gekeken worden.

Kortom, voor het gros van de gebruikers is het een prima vervanging. De uitzonderingen hou je altijd maar zijn zeker niet de regel.

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #10 Gepost op: 2013/08/28, 22:34:01 »
En ik ben de andere uitzondering. Ik gebruik Writer nu al sinds dat het nog "officieel" OOo was (sinds 2008 dus) en keer op keer problemen, iedere versie weer. En ik heb helemaal geen complexe documenten... Soms heeft Writer akelige kleine bugjes en soms verkloot het mijn lay-out... nota bene gemaakt in Writer in ODT-formaat. Ik blijf het een verschrikkelijk programma vinden maarja, Office draaien in Wine is me dan weer teveel van het goede en Drive heeft moeite met ODT dus ik zit er helaas toch aan vast totdat zich in de toekomst ooit een keer een goed alternatief aandoet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #11 Gepost op: 2013/08/28, 22:35:56 »
Het is al te optimistisch om te zeggen dat Libre Office een volwaardige vervanger van Office is.
Klopt, maar voor het doorsnee thuisgebruik is dat gelukkig wel degelijk zo.... Zoals markba al uiteen heeft gezet. :)

In elk geval is het beslist onveilig om Microsoft Office 2003 te blijven gebruiken na 8 april 2003:
http://www.zdnet.com/office-2003-soon-to-lose-support-too-7000019917/

Kerncitaat:
Citaat
The bottom line is that there's still plenty of action on the Office 2003 vulnerability front. Just as with Windows XP, don't be surprised if many new vulnerabilities for Office 2003 show up on April 9, 2014 when their value in the malware marketplace will be much greater.

So what are you to do next April when Office 2003 goes out to pasture? I'm not sure what to recommend to you, other than that Office 2003 will not be a safe product to use.

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #12 Gepost op: 2013/08/29, 00:42:49 »
Het is al te optimistisch om te zeggen dat Libre Office een volwaardige vervanger van Office is.
Klopt, maar voor het doorsnee thuisgebruik is dat gelukkig wel degelijk zo.... Zoals markba al uiteen heeft gezet. :)

In elk geval is het beslist onveilig om Microsoft Office 2003 te blijven gebruiken na 8 april 2003:
http://www.zdnet.com/office-2003-soon-to-lose-support-too-7000019917/

Kerncitaat:
Citaat
The bottom line is that there's still plenty of action on the Office 2003 vulnerability front. Just as with Windows XP, don't be surprised if many new vulnerabilities for Office 2003 show up on April 9, 2014 when their value in the malware marketplace will be much greater.

So what are you to do next April when Office 2003 goes out to pasture? I'm not sure what to recommend to you, other than that Office 2003 will not be a safe product to use.
geloof dat die datum niet geheel klopt? :-X

ik twijfel echter enorm of mensen echt overgaan op LibreOffice, toch eerder Windows 7 en Office 2010 (vooral beide met crack), ze kunnen prima over, het ook willen is een 2de.
veel sneltoesten zijn namelijk niet anders in 2007/2010/2013 en veel mensen gebruiken die, in LibreOffice zijn ze wel anders.

daarbij, het heeft een andere naam, en dat is dan voor velen al een rede het niet te gebruiken.
een stomme rede, maar toch, probeer ze er van af te praten...

ik snap het echter nooit, ik heb Office wel echt nodig, voor werk maar ook eigen bestanden waar macro's in zitten, en nee, die kan ik niet vervangen, echter mensen die dergelijke functies niet gebruiken willen vaak niet aan LibreOffice, "maar dat werkt anders" Office 2010 ook maar toch willen ze dat dan liever.
ook een leuke "ja maar dat heeft geen ondersteuning van een bedrijf", en dan ondertussen een gecrackte versie van Office, welke dus ook niet ondersteund wordt.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #13 Gepost op: 2013/08/29, 01:02:02 »
@fox: Dan kun je ze beter aan OpenOffice helpen want die hebben Apache *en* IBM als bedrijfsondersteuning. Apache kennen ze misschien niet maar IBM moet iedereen toch kennen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #14 Gepost op: 2013/08/29, 09:56:52 »
ik twijfel echter enorm of mensen echt overgaan op LibreOffice, toch eerder Windows 7 en Office 2010 (vooral beide met crack), ze kunnen prima over, het ook willen is een 2de.
Het argument is niet zo zeer de prijs, maar meer dat lint (de ribbon) dat mensen gewoon niet willen hebben. En uiteraard gaan deze mensen niet over naar MSO 2010, want daar krijgen ze het gratis en voor niks er bij, of ze het nu wel of niet legaal doen.

Bovendien, het gros van de mensen gebruikt een office-pakket alleen maar om bijlages (.doc, .ppt) te kunnen openen. Vaak gaat het dan niet om bewerken, dus vervalleen een groot aantal eisen die een professionele gebruiker er aan zou kunnen stellen.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/29, 10:26:41 door markba »

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #15 Gepost op: 2013/08/29, 11:44:39 »
Wat mij opvalt is dat LO haast geen enkele security-updates krijgt, althans ik heb het nog op heden nooit gezien in de lijst van updates.

De eerste kandidaten voor een vervanging van Office 2003 haken al wel af i.v.m. LO en Ubuntu; het zou niet integraal het pakket kunnen vervangen. Mijn argument dat ze nauwelijks het volle potentieel gebruiken van Office 2003 blijkt niet aan te slaan.
Office van Microsoft wordt blijkbaar nog altijd gezien als een referentie, en ook als 'enig goede Office-pakket'.

Ook op scholen en universiteiten (Gent en Antwerpen) wordt LO niet geheel op gejuich onthaalt. Maar daar is men soepel omdat het eindresultaat
veelal belangrijker is dan de manier waarop hoe je het gemaakt hebt, maar technisch wordt LO daar helemaal niet opgenomen in het lespakket.

Microsoft heeft blijkbaar het abc uitgevonden o.g.v. Office-pakketten, en mensen denken dat iets anders (LO) niet kán voldoen aan de eisen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #16 Gepost op: 2013/08/29, 11:49:00 »
Ik denk ook niet dat LO veel beveiligingsgaten heeft. Als er al gaten zijn dan komt het doordat LO JRE gebruikt en JRE krijgt wel beveiligingsupdates in Ubuntu.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #17 Gepost op: 2013/08/29, 11:57:28 »
Wat mij opvalt is dat LO haast geen enkele security-updates krijgt, althans ik heb het nog op heden nooit gezien in de lijst van updates.
Vermoedelijk het voordeel van de relatieve onbekendheid: voor misdadigers loont het simpelweg minder de moeite, om zich te richten op LO.....
N.a.v. de opmerking van Vistaus: LO wordt standaard geïnstalleerd zonder Java. Voor de veiligheid is het ook beter, om dat zo te houden ("Gebruik een Java runtime environment" uitvinken in de Opties van LO, indien je Java installeert).

Citaat
De eerste kandidaten voor een vervanging van Office 2003 haken al wel af i.v.m. LO en Ubuntu; het zou niet integraal het pakket kunnen vervangen. Mijn argument dat ze nauwelijks het volle potentieel gebruiken van Office 2003 blijkt niet aan te slaan.
Tja, blijkbaar geld teveel in de bedrijfskas....  =D

Citaat
Ook op scholen en universiteiten (Gent en Antwerpen) wordt LO niet geheel op gejuich onthaalt. Maar daar is men soepel omdat het eindresultaat veelal belangrijker is dan de manier waarop hoe je het gemaakt hebt
En zo hoort het ook.... Mijn studerende kinderen gebruiken uitsluitend LO op hun Xubuntucomputers, en hebben daar nog nimmer een probleem mee ondervonden op de universiteit. Simpelweg .doc of .docx gebruiken voor uitwisseling, en pdf's inleveren als eindproduct (voltooid werkstuk).

Op hun meervoudig opstartbare flaptops staat ook nog een Windows met Microsoft Office 2010, maar die hebben ze in al die jaren nooit hoeven te gebruiken.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #18 Gepost op: 2013/08/29, 14:18:32 »
Mijn studerende kinderen gebruiken uitsluitend LO op hun Xubuntucomputers, en hebben daar nog nimmer een probleem mee ondervonden op de universiteit. Simpelweg .doc of .docx gebruiken voor uitwisseling, en pdf's inleveren als eindproduct (voltooid werkstuk).
Klopt, die van mij ook. MSO blijkt dus op de middelbare school geheel overbodig te zijn, ondanks dat het aangeraden c.q. aanbevolen wordt door de scholen zelf, niet gehinderd door enige kennis denk ik dan maar.

Wat me overigens opvalt: het maakt de hedendaagse scholieren helemaal niets uit waarmee ze documenten maken: of het nu met LO, MSO of Google Docs is, het is allemaal geen probleem en het wordt ook allemaal door elkaar gebruikt, wat op dat moment het handigst is. Daar gaat dan ook het argument dat als je niet met MSO om zou kunnen gaan je daar later, in het 'echte' bedrijfsleven (whatever that may be) niet mee zou kunnen. Een onterechte angst dus.


Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #19 Gepost op: 2013/08/29, 14:25:39 »
Wat mij opvalt is dat LO haast geen enkele security-updates krijgt, althans ik heb het nog op heden nooit gezien in de lijst van updates.
Vermoedelijk het voordeel van de relatieve onbekendheid: voor misdadigers loont het simpelweg minder de moeite, om zich te richten op LO.....
Ik mag hopen dat beveiligingsproblemen worden gefixt ongeacht of (en liefst voordat) er misbruik van word gemaakt door misdadigers.
p.s. Voor werknemers van bedrijven die een uitgebreid support contract hebben met MS is het soms mogelijk heel goedkoop (11 euro) een versie van Office voor thuisgebruik te bestellen.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #20 Gepost op: 2013/08/29, 15:35:19 »
Wat mij opvalt is dat LO haast geen enkele security-updates krijgt, althans ik heb het nog op heden nooit gezien in de lijst van updates.
Vermoedelijk het voordeel van de relatieve onbekendheid: voor misdadigers loont het simpelweg minder de moeite, om zich te richten op LO.....
Ik mag hopen dat beveiligingsproblemen worden gefixt ongeacht of (en liefst voordat) er misbruik van word gemaakt door misdadigers.
Jaaaahhhh, dat hopen we natuurlijk allemaal.
Citaat
p.s. Voor werknemers van bedrijven die een uitgebreid support contract hebben met MS is het soms mogelijk heel goedkoop (11 euro) een versie van Office voor thuisgebruik te bestellen.
Nou, doe vooral je ding, zou ik zeggen.... Veel plezier ermee, en het heilig kruis na.  =D

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #21 Gepost op: 2013/08/29, 20:28:10 »
@markba: Dan zie je meer dan ik want ik moet nog steeds iemand van rond mijn leeftijd (ik ben 21) meemaken die LO graag wil gebruiken. Ik heb nota bene zelfs een ICT-opleiding gedaan. 1 iemand gebruikte OOo op Windows maar niemand anders wilde eraan en in mijn directe omgeving precies hetzelfde verhaal (behalve mijn ouders want die gebruiken Google Documenten (Drive) in resp. Chrome en Opera op Ubuntu).

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #22 Gepost op: 2013/08/29, 22:50:56 »
ik twijfel echter enorm of mensen echt overgaan op LibreOffice, toch eerder Windows 7 en Office 2010 (vooral beide met crack), ze kunnen prima over, het ook willen is een 2de.
Het argument is niet zo zeer de prijs, maar meer dat lint (de ribbon) dat mensen gewoon niet willen hebben. En uiteraard gaan deze mensen niet over naar MSO 2010, want daar krijgen ze het gratis en voor niks er bij, of ze het nu wel of niet legaal doen.

Bovendien, het gros van de mensen gebruikt een office-pakket alleen maar om bijlages (.doc, .ppt) te kunnen openen. Vaak gaat het dan niet om bewerken, dus vervalleen een groot aantal eisen die een professionele gebruiker er aan zou kunnen stellen.
ik heb zelf vrij vaak problemen met .doc bijlages, .docx is niet zo, maar in .doc soms wel, maar er is ook een variant van het spreekwoord 'wat de boer niet kent dat vreet hij niet' van toepassing, zoals ik zij, het heeft een andere naam.

veel mensen die ik ken gebruiken Office 2010, ze klagen constant over het lint, maar willen toch absoluut niks anders gebruiken dan Microsoft office.


een andere reden voor velen om Microsoft office te gebruiken: dat hebben we op kantoor ook, dus daar ben ik aan gewend.
en dit is logisch, want LibreOffice werkt niet in een Terminal Service of Citrix XenApp omgeving, dit omdat het de instellingen niet in het gebruikersprofiel opslaat, althans, niet aan de hand van het variabele path, maar altijd het standaard path, ofwel C:\Users\%username%\AppData\roaming\Libreoffice\ en niet %userprofile%\AppData\roaming\Libreoffice\
in geval van het bedrijf waar ik werk zou %userprofile% vervangen worden door G:\ wat een link is naar een map met netwerk profielen op een server (G:\ is overigens ook gelijk je eigen profiel in die netwerk share).
in dit geval zou LibreOffice dus crashen, want je mag niet schrijven naar C:\ als je op een van de werkstations zit en op een van de terminals bestaat C:\ niet eens.

het kan wel aangepast worden, maar dan moet je dus wel een programmeur hebben die ook bekend is met LibreOffice, en die kost vaak meer dan de office licenties kosten voor een bedrijf.
de eerste licentie is 'duur' (ongeveer 150 voor Pro Plus voor bedrijven, in elk geval waar ik werk maar wij zitten in een hoge kortingsgroep) een extra licentie voor een extra werkstation is 5 euro.
en die programmeur kost meer dan 150, en dan zou je nog het probleem hebben dat we plugins nodig hebben die niet met LibreOffice werken (niet veel mensen hebben die nodig, maar ja, in totaal 50 euro aan extra licenties of die programmeur...).

ander ding wat ik persoonlijk niet leuk vind aan Libre office: voor windows is er geen 64-bit versie, en 32-bit op 64-bit draait minder stabiel dan native 32-bit.
dit merk ik ook met firefox, die crasht onder Windows x64 veel, op 32-bit of onder Linux of OS X (beide hebben wel native 64-bit versies) heb ik dat nog nooit gehad.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #23 Gepost op: 2013/08/29, 22:53:10 »
Offtopic: ik heb nog geen crashes gehad met Firefox op mijn Windows 8.1 testflappie (64-bit).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ook Microsoft Office 2003 sterft binnenkort: kans voor Libre Office
« Reactie #24 Gepost op: 2013/08/29, 23:05:47 »
ik moet nog steeds iemand van rond mijn leeftijd (ik ben 21) meemaken die LO graag wil gebruiken. Ik heb nota bene zelfs een ICT-opleiding gedaan.
Mijn kinderen zijn van jouw leeftijd (20 en 22), en gebruiken al jaren met veel plezier LO (en daarvoor Open Office, maar de overgang was geen probleem).

Geen enkele klacht, geen behoefte aan Microsoft Office, terwijl ze die nota bene wel hebben op hun meervoudig opstartbare flaptops. In de praktijk gebruiken ze Microsoft Office gewoon nooit. En het zijn nog geeneens ICT'ers, maar juristen.... :)

Voor mij persoonlijk geldt hetzelfde. Ik heb Microsoft Office 2010 Starter achter de hand, op een Windowspartitie op m'n meervoudig opstartbare flaptop en dito netboekje. Voor alle zekerheid, want ik wil wel praktisch blijven: je weet immers maar nooit.

Maar de laatste keer dat ik thuis Microsoft Office nodig heb gehad, was ergens in 2008 of zo. Nadien nooit meer.....
« Laatst bewerkt op: 2013/08/29, 23:25:47 door Pjotr »