Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Synaptics Touchpad  (gelezen 800 keer)

Synaptics Touchpad
« Gepost op: 2013/03/21, 22:13:06 »
Beste,

Sinds een grote update deze week heb ik problemen met het touchpad van mijn lenovo thinkpad x220i Tablet.
Voor de update kon ik deze via Fn+F8 en via ´instellingen-muis en aanraakveld-Syn PS/2 Synaptics Touchpad´ voor een sessie lang uitzetten.
de Fn+F8 werkt nu helemaal niet meer, en via instellingen werkt het tot dat de laptop in slaapstand gaat, bovendien moet ik het touchpad eerst uitschakelen, dan weer inschakelen, en vervolgens nog eens uitschakelen voordat hij ook echt uitgeschakeld is.

Ik vind dit bijzonder vervelend omdat ik het touchpad nooit gebruik, maar wel per ongeluk regelmatig aanraak, en daardoor veel fouten maak in grafische programma´s, of mijn cursor verspringt bijvoorbeeld in een tekst.

Wie heeft een oplossing? het liefst zou ik heel dat touchpad voorgoed uitgeschakeld zien.

Alvast hartelijk dank,

Piet.

Re: Synaptics Touchpad
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/22, 08:08:13 »
Ik heb helaas de juiste gegevens niet zomaar bij de hand, maar je zou een script kunnen maken dat bij het opstarten de touchpad uitschakelt.

Je fn+F8 toets doet dat ook.

Re: Synaptics Touchpad
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/22, 10:00:42 »
Heb je GPointingDeviceSettings al geprobeerd?
https://live.gnome.org/GPointingDeviceSettings

Dit heeft bij mij wel eens thinkpad touchpad/trackoint problemen opgelost.

VV

Re: Synaptics Touchpad
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/22, 12:01:10 »
Bedankt VuurVosje en Erik,

Ik schaam me een beetje, want ik heb toch echt al heel wat gegoogeld, en dan zal je altijd zien dat als je om hulp gaat vragen, je ineens toch zelf wat vind.
oftewel touchpad-indicator: http://lifehacker.com/5843207/touchpad+indicator-for-ubuntu-lets-you-quickly-enable-or-disable-a-laptop-touchpad
Dat werkt perfect voor mij.

Groet,

Piet.

Re: Synaptics Touchpad
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/22, 14:02:22 »
Touchpad Indicator werkt hier ook perfect! (en momenteel zit ik zelfs op 13.04 ermee, maar op 12.04 en 12.10 werkte ie ook perfect) :)

Re: Synaptics Touchpad
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/22, 19:31:19 »
...
Ik schaam me een beetje, want ik heb toch echt al heel wat gegoogeld, en dan zal je altijd zien dat als je om hulp gaat vragen, je ineens toch zelf wat vind.
...

Bekend punt. Heb ik zelf ook de helft van de keren dat ik een vraag stel.
Kom je het uren niet tegen, maar zodra je een topic hebt geopend vind je het opeens binnen 10 minuten. ;)