Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGLOST : Volumeregeling applet in 9.10 weg!!  (gelezen 3053 keer)

Offline krommenek

  • Lid
OPGLOST : Volumeregeling applet in 9.10 weg!!
« Gepost op: 2009/12/20, 22:05:34 »
Hoi,

Wie kan mij helpen!

In 8.04, wat nu draait op mijn laptop Asua Z53e, werkt het geluid perfect. Heb bij het starten van Volumeregeling applet 2.22.2 alle volume schuifjes netjes in beeld.
Als ik nu een live CD start van 9.10 of MintLinux=8, heb ik deze Volumeregeling applet niet meer! Ik kan dus dan ook geen geluid niveau's etc. regelen.
Ook kan ik bv. de CD speler niet muten, en dat mis ik het ergste, deze laat nl een pieptoon horen. Als ik de cd-speler op mute zet is alles oke.

Of weet iemand ergens deze instellingen te zitten.

Greetz, :D
« Laatst bewerkt op: 2009/12/21, 22:11:29 door krommenek »

Re: Volumeregeling applet in 9.10 weg!!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/21, 13:27:27 »
Het gehele applet is weg? Dus je ziet het kleine geluidsicoontje helemaal niet meer?
Ik ben dit tegengekomen:
http://www.damonkohler.com/2009/11/koala-missing-volume-control.html

Dan ga je naar Toepassingen-->Hulpmiddelen-->Terminalvenster..
En dan typ je het volgende in:
rm -rf ~/.pulse*
In de eerste instantie was mijn geluid weg, na een herstart deed alles het weer...
« Laatst bewerkt op: 2009/12/21, 13:30:15 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline krommenek

  • Lid
Re: Volumeregeling applet in 9.10 weg!!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/21, 15:00:07 »
Hoi,

Wie kan mij helpen!

In 8.04, wat nu draait op mijn laptop Asua Z53e, werkt het geluid perfect. Heb bij het starten van Volumeregeling applet 2.22.2 alle volume schuifjes netjes in beeld.
Als ik nu een live CD start van 9.10 of MintLinux=8, heb ik deze Volumeregeling applet niet meer! Ik kan dus dan ook geen geluid niveau's etc. regelen.
Ook kan ik bv. de CD speler niet muten, en dat mis ik het ergste, deze laat nl een pieptoon horen. Als ik de cd-speler op mute zet is alles oke.

Of weet iemand ergens deze instellingen te zitten.

Greetz,

Ik bedoel dat als ik rechts klik op het speaker icoontje in Ubuntu 8.04 ik al die mooie schuifjes krijg. Niet in 9.10 dus.

Ook alle andere TAB-bladen zien er in deze versie anders uit, Ik mis gewoon de helft. Of heeft het iets te maken met de GNOME-Alsa-Mixer?

Ik heb trouwens een verse installatie gedaan en GEEN UGRADE.

Greetz,

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Volumeregeling applet in 9.10 weg!!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/21, 16:02:36 »
Klopt als een bus het is dan ook een nieuwe versie.
Veel optie's zijn gemakkelijker geworden en is het dus even zoeken om de uitgebreide versie te vinden die wel dat kan dat wij willen.
Maar in jou geval idd de gnome-alsa-mixer installen geeft het gewenste resultaat.
In Synaptic zoeken naar gnome-alsamixer en te gebruiken onder Toepassingen | Audio en Video | GNOME ALSA Mixer
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline krommenek

  • Lid
OPGELOST Re: Volumeregeling applet in 9.10 weg!!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/21, 22:10:52 »
Hoi,

Inderdaad: In Synaptic zoeken naar gnome-alsamixer en te gebruiken onder Toepassingen | Audio en Video | GNOME ALSA Mixe

This does the job, thanks boys...