Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: proFTPd config, krijg het niet werkend  (gelezen 1319 keer)

Aprominax

  • Gast
proFTPd config, krijg het niet werkend
« Gepost op: 2006/12/11, 00:45:21 »
Hallo,

ik heb net proFTPd server geinstalleerd op Ubuntu 6.06, alleen krijg hem niet echt werkend. Als ik gewoon naar ftp://localhost/ surf krijg ik een login venstertje, alleen ik heb geeen idee waarmee ik moet inloggen, heb daar ook geen duidelijke tutorial over gevonden.
Wel vond ik een paar tutorials die dan de users opslaan in MySQl, had dat geprobeerd, met proftpd_admin, alleen dan kan ik nog steeds niet inloggen met de users die ik aanmaak, en toen ik op "status" klikte, stond er ineens " server offline" terwijl ik hij gewoon is gestart,.. als ik nu naar ftp://localhost/ suft, blijft ie eindeloos lang laden.. dus er klopt iets niet, en ik heb geen idee wat er mis is, kan iemand mij helpen?.

of is er ergens een progje dat makkelijk alles regelt, een interface ofzo, het liefste in php, maar die werkte niet helemaal, en volgensmij kan je daarbij ook lang niet alles instellen.

maar als iemand een HELE duidelijke tutorial heeft, me wat software kan aanwijzen dat kan helpen, of een tip heeft, graag :)

thnx,
     Aprominax

wr19026

  • Gast
proFTPd config, krijg het niet werkend
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/11, 04:15:12 »
Citaat van: Aprominax
Hallo,

ik heb net proFTPd server geinstalleerd op Ubuntu 6.06, alleen krijg hem niet echt werkend. Als ik gewoon naar ftp://localhost/ surf krijg ik een login venstertje, alleen ik heb geeen idee waarmee ik moet inloggen, heb daar ook geen duidelijke tutorial over gevonden.
Wel vond ik een paar tutorials die dan de users opslaan in MySQl, had dat geprobeerd, met proftpd_admin, alleen dan kan ik nog steeds niet inloggen met de users die ik aanmaak, en toen ik op "status" klikte, stond er ineens " server offline" terwijl ik hij gewoon is gestart,.. als ik nu naar ftp://localhost/ suft, blijft ie eindeloos lang laden.. dus er klopt iets niet, en ik heb geen idee wat er mis is, kan iemand mij helpen?.

of is er ergens een progje dat makkelijk alles regelt, een interface ofzo, het liefste in php, maar die werkte niet helemaal, en volgensmij kan je daarbij ook lang niet alles instellen.

maar als iemand een HELE duidelijke tutorial heeft, me wat software kan aanwijzen dat kan helpen, of een tip heeft, graag :)

thnx,
     Aprominax
Gewoon de

Aprominax

  • Gast
proFTPd config, krijg het niet werkend
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/11, 19:34:05 »
ok, thnx :)

en jah,..  ben net begonnen met Ubuntu, (noujah, al een jaar geleden ofzo, maar mn pc heeft een lange tijd dood in de kast gestaan, en ben nu n server aan het opzetten, en dat lukt dus niet,) maar ik vind dat iedereen altijd zo moeilijk doet met die command line, als met een GUI toch veel makkelijker is,. .maar dat zal dan wel weer aan mij liggen, als windows noob :)

heb altijd geroepen dat windows sucks enzo.. zonder zelf ook maar over te stappen naar linux,.. nu toch maar die stap gemaakt, en merk toch wel dat het niet voor iedereen weggelegt is :) , dat is ook niet zo'n probleem,.. maar merk nu dat vista wel zn geld waard is.. maar anyway. ik ga het proberen met WebMin, hopelijk snap ik het dan wat beter, want volgensmij heb ik ongeveer mijn halve systeem al verneukt ;)

Als het niet lukt, laat ik nog wel van me horen :)..

gr. Aprominax

ps.. dit forum is niet echt druk bezocht, is er toevallig een drukker Ubuntu forum, het liefst in het Nederlands, omdat ik zelfs nu al niet snap hoe het allemaal werkt :), (als ik dit niet mag vragen ivm concurentie ofzo, zeg het, en ik haal mn vraag weer weg)

wr19026

  • Gast
proFTPd config, krijg het niet werkend
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/11, 21:44:48 »
Citaat van: Aprominax
maar anyway. ik ga het proberen met WebMin, hopelijk snap ik het dan wat beter, want volgensmij heb ik ongeveer mijn halve systeem al verneukt ;)
Misschien is het dan het handigst om gewoon van voren af aan te beginnen? Server install (bij voorkeur 6.06.1) downloaden en branden en gewoon van de grond af aan opbouwen.

Wat wil je allemaal met je server gaan doen - behalve FTP, welke functie(s) gaat je server nog meer hebben? Misschien is er wel een handige howto ergens die je heel makkelijk helpt om het zaakje op te zetten.

Citaat van: Aprominax
ps.. dit forum is niet echt druk bezocht, is er toevallig een drukker Ubuntu forum, het liefst in het Nederlands, omdat ik zelfs nu al niet snap hoe het allemaal werkt :), (als ik dit niet mag vragen ivm concurentie ofzo, zeg het, en ik haal mn vraag weer weg)
Ik denk dat dit het best bezochte Ubuntu forum in het Nederlands is. Wat je zal merken is dat je hier vaak snel geholpen wordt. Als je ergen anders je antwoorden kan vinden dan zal niemand je dat overigens kwalijk nemen :)

Aprominax

  • Gast
proFTPd config, krijg het niet werkend
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/11, 22:57:32 »
Oke, iig bedankt voor de tips, en jah, ik denk dat ik iets te veel tegelijk wou doen,.. had gewoon een goed idee, en wou daarmee doorgaan. Maar begin nu lekker rustig aan,

En het forum is idd drukker dan ik dacht, maarjah, het was ook bijna 1 uur.. ;) dus neem het niemand kwalijk.

ik kijk nog even rond, :)

wr19026

  • Gast
proFTPd config, krijg het niet werkend
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/12, 00:34:54 »
Als je bedenkt en dan verteld wat je precies met je server wil gaan doen is het wat makkelijker om je in de juiste richting te helpen :)