Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open Office  (gelezen 1072 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Open Office
« Gepost op: 2008/09/19, 07:59:25 »
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met een werkstuk, dat ik schrijf met de tekstverwerker van Open Office. In totaal zijn dit 4 pagina's A4, met een paar  kleine foto's.

Alleen, nu kan ik de tekstverwerker van Open Office niet meer openen, omdat er te weinig ruimte in dit bestand is. Er wordt gevraagd om meer ruimte te creëren
in; /home/jabuca/openoffice.org2/user/back-up.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik hier bij kom, en hoe ik meer ruimte kan creëren?

P.S in mijn laptop zit een harde schijf van 120 GB en die zit nog lang niet vol.

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Open Office
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/19, 08:05:21 »
Vreemde fout. Kun je de foutmelding hier eens neerzetten?

Offline jabuca

  • Lid
Open Office
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/19, 08:28:49 »
Citaat van: cumulus007
Vreemde fout. Kun je de foutmelding hier eens neerzetten?
Ik zit nu op m'n werk,  maar de melding is ongeveer zo;

Kan tekstverwerker Open Office niet openen, creëer meer ruimte, en probeer het dan opnieuw.

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Mij

  • Lid
Open Office
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/19, 08:55:59 »
Vind je het erg om je instellingen van openoffice kwijt te raken?
Dan is crt + h in nautilus in je gebruiksmap en dan de map openoffice.org2 verwijderen waarschijnlijk een oplossing.

Offline jabuca

  • Lid
Open Office
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/19, 10:13:28 »
Citaat van: doan
Vind je het erg om je instellingen van openoffice kwijt te raken?
Dan is crt + h in nautilus in je gebruiksmap en dan de map openoffice.org2 verwijderen waarschijnlijk een oplossing.
Vriendelijk bedankt doan, ik ga dit vanavond gelijk uittesten.
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Open Office
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/29, 08:23:06 »
Citaat van: jabuca
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met een werkstuk, dat ik schrijf met de tekstverwerker van Open Office. In totaal zijn dit 4 pagina's A4, met een paar  kleine foto's.

Alleen, nu kan ik de tekstverwerker van Open Office niet meer openen, omdat er te weinig ruimte in dit bestand is. Er wordt gevraagd om meer ruimte te creëren
in; /home/jabuca/openoffice.org2/user/back-up.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik hier bij kom, en hoe ik meer ruimte kan creëren?

P.S in mijn laptop zit een harde schijf van 120 GB en die zit nog lang niet vol.

Vr.gr. jabuca
Het probleem is inmiddels opgelost, en ik weet ook hoe het is ontstaan.
Voorheen heb ik een tijd met Kubuntu gewerkt, en voor de foto's met Digikam, dat vond ik een fijn programma, persoonlijk iets leuker dan F-spot.
Ik was thuis bezig met een de tekstverwerker van OpenOffice een werkstuk te schrijven, waar ook foto's in verwerkt waren. Een maand geleden heb ik digikam geïnstalleerd, dit werkte niet goed, (is KDE en geen Gnome) en heb dit verwijderd, toen vroeg Ubuntu aan mij KDE verwijderen met alle programma's die het gebruikte, ik drukte op oké. Nadien kreeg ik alle rare foutmeldingen, wijzigingen in mijn werkstuk kon ik niet opslaan. Foto’s van mijn camera overhalen gaf problemen, en lukte niet meer. Ik heb da nieuwste update’s geïnstalleerd maar dit had geen invloed. Toen heb ik F-spot verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd, en alle problemen waren opgelost.

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Open Office
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/29, 15:32:52 »
Citaat van: jabuca
Citaat van: jabuca
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met een werkstuk, dat ik schrijf met de tekstverwerker van Open Office. In totaal zijn dit 4 pagina's A4, met een paar  kleine foto's.

Alleen, nu kan ik de tekstverwerker van Open Office niet meer openen, omdat er te weinig ruimte in dit bestand is. Er wordt gevraagd om meer ruimte te creëren
in; /home/jabuca/openoffice.org2/user/back-up.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik hier bij kom, en hoe ik meer ruimte kan creëren?

P.S in mijn laptop zit een harde schijf van 120 GB en die zit nog lang niet vol.

Vr.gr. jabuca
Het probleem is inmiddels opgelost, en ik weet ook hoe het is ontstaan.
Voorheen heb ik een tijd met Kubuntu gewerkt, en voor de foto's met Digikam, dat vond ik een fijn programma, persoonlijk iets leuker dan F-spot.
Ik was thuis bezig met een de tekstverwerker van OpenOffice een werkstuk te schrijven, waar ook foto's in verwerkt waren. Een maand geleden heb ik digikam geïnstalleerd, dit werkte niet goed, (is KDE en geen Gnome) en heb dit verwijderd, toen vroeg Ubuntu aan mij KDE verwijderen met alle programma's die het gebruikte, ik drukte op oké. Nadien kreeg ik alle rare foutmeldingen, wijzigingen in mijn werkstuk kon ik niet opslaan. Foto’s van mijn camera overhalen gaf problemen, en lukte niet meer. Ik heb da nieuwste update’s geïnstalleerd maar dit had geen invloed. Toen heb ik F-spot verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd, en alle problemen waren opgelost.

Vr.gr. jabuca
Dependency hell, dus blijkbaar deelden de niet meer functionerende programma's iets, dat met de deïnstallatie verwijderd werd. Althans, dat is mijn vermoeden. Fijn dat het nu is opgelost!